Научная статья на тему 'Жобалар әдісі - студенттің ӛзіндік жҧмысын орындау формасы'

Жобалар әдісі - студенттің ӛзіндік жҧмысын орындау формасы Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
99
15
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
жобалар әдісі / СӨЖ / компетентті-бағытталған шешім / оқытудың инновациялық әдісі / метод проектов / СРС / компетентностно-ориентированный подход / инновационный метод обучения

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Карлова Э. К., Веренцова Л. Г., Нечепуренко Е. В., Батырбаева А. Ә.

ҚазҰМУ түлектерінің біліктілігін және дағдыларын дамытуға студенттердің өзіндік жұмысын дұрыс ұйымдастыру септігін тигізеді. Өзіндік жұмысты ұйымдастырудың формалары әр түрлі болуы мүмкін, алайда, кез-келген формасы оқытудың компетентті-бағытталған шешіміне толық көлемде сәйкес келуі тиіс. Студенттердің өзіндік жұмысын ұйымдастыру кезінде инновациялық оқытудың әдістерінің бірі ретінде жобалар әдісі болып табылады, ол студентке алынған білімді болашақ кәсібінде практикалық қолдану мақсатында кризистік анализдей білу қабілетін дамытуда, жұмыс істеудің пән аралық дағдыларын дамытуда, топта жұмыс істеу арқылы коммуникативті дағдыларды игеруде көмек болады.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Проектный метод – форма самостоятельной работы студентов

Развитию умений и навыков выпускников КазНМУ способствует правильная организация самостоятельной работы студентов. Формы организации самостоятельной работы могут быть разными, однако любая форма самостоятельной работы должна в полной мере соответствовать компетентностно-ориентированному подходу к обучению. Одним из инновационных методов обучения при организации самостоятельной работы студентов является метод проектов, который позволяет развивать способности критического анализа полученных знаний при осмыслении практического применения в будущей профессии, развивать междисциплинарные навыки работы, приобрести коммуникативные навыки, работая в группе.

Текст научной работы на тему «Жобалар әдісі - студенттің ӛзіндік жҧмысын орындау формасы»

Дэрктщ тYрлерi жэне оларды ветеринария пэндерш окытуда колдану

С.У. Бабалиев

Ветеринария пэндерш окыту барсында сабактын такырыбына байланысты визуалдык, бинарлы дэрiс, алдын ала катемен жазылган лекция, пресс -конференцияльщ лекция тYрлерi колданылып, олар тындаушылардын кызыгушылыгын тудырып сабактын сапалы втуiне септiгiн тигiзедi.

Versions of lectures and their application in teaching veterinary disciplines

S.U. Babaliev

Thus, during teaching veterinary disciplines, depending on a theme of educational employment it is recommended to use various versions of lectures, which allow to recover a represented material, and provide high quality of spent educational occupation.

УДК 378.147-322

ЖОБАЛАР ЭД1С1 - СТУДЕНТТЩ 6З1НД1К Ж¥МЫСЫН ОРЫНДАУ ФОРМАСЫ Карлова Э.К., Веренцова Л.Г., Нечепуренко Е.В., Батырбаева А.Э.

С.Ж. Асфендияров атындагы Казак улттык медицина университет^ Алматы

Цаз¥МУ тYлектерiнiц бшктшгт жэне дагдыларын дамытуга студенттердгц езтдж жумысын дурыс уйымдастыру септтн тигiзедi. взтдж жумысты уйымдастырудыц формалары эр тYрлi болуы MYмкiн, алайда, кез-келген формасы оцытудыц компетенттi-баsытталsан шешiмiне толыц келемде сэйкес келуi тиiс. Студенттердщ езiндiк жумысын уйымдастыру кезтде инновациялыц оцытудыц эдiстерiнiц бiрi реттде жобалар эдiсi болып табылады, ол студентке алынган бiлiмдi болашац кэабтде практикалъщ цолдану мацсатында кризистк анализдей бту цабыетт дамытуда, жумыс iстеудiц пэн аралыц дагдыларын дамытуда, топта жумыс iстеу арцылы коммуникативтi дагдыларды игеруде кемек болады.

ТYйiндi свздер: жобалар эдШ, СвЖ, компеmенmmi-баsъmmалsан шешiм, оцытудыц инновациялыц эдш.

Казахстан бшм беру жуйесшде етш жаткан удерютер фарватершде катыса отырып, С.Ж.Асфендияров атындагы Каз¥МУ езшщ непзп максаттарынын бiрi репнде инновацияльщ типп бшм беру багдарламасын талдау жэне оны енпзу деп санайды. Осы багдарламаларды жуйеге асыру формасы бойынша Болон декларасынын базалык кагидаларына сэйкес келуi тиiс, ал мазмуны мен багыттылыгы бойынша отандык медицинаныц бiлiм беру, гылыми жэне инновациялык кызмеп мен кажеттiлiктерiн интегралдау максаттарына максимальды турде жауап беруi кажет.

¥ксас бiлiм беру багдарламаларын жузеге асыру бiлiм сапасын камтамасыз етудщ сурактарын жYЙелi балансты тYPде шешуд^ окышулардын академиялык мобильдiлiгiн интенсификациялауды, оку YPДiсiнде дистанциялык бiлiм беру технологиясын колдануды, жекеленген бiлiм беру траекториясы бойынша бiлiм механизмiн дамытуды талап етедi. Осыган байланысты Yздiксiз окыту - Каз¥МУ тYлектерiнiн кэсiби компетентшпнщ компоненттi Yлгiсi болып табылады.

Yздiксiз окыту жэне ездiгiнен бiлiм алу компетенциясы негiзiнен, типтiк багдарламага сэйкес пэндi окып-YЙренуге белiнген сагаттъщ Yштен бiрiне арналган студенттердiн езiндiк жумысыныц нэтижесiнде калыптасады.

Оку YPДiсiнде студенттердiн езiндiк жумысынын Yлесiнiн артуы езiндiк жумысынын икемделiп, дагдылануын дамытуда, студенттердiн кэаби есуiн ынталандыруда, олардын творчестволык белсендшпн жэне ынталануын тэрбиелеуде окытушылардын жауапкершшпн кYшейтудi талап етедi. Осыган байланысты бiрiншi курс окытушыларынын ролiне кеп кещл белiнедi. 1 курста студенттердщ кепшшп мектептегiмен салыстыргандагы салмагы ауыр оку сагат санымен жеткiлiктi тYPде Yлгермейтiн болгандыктан, оку YPДiсiн дэлме-дэл уйымдастыру окып-жаттыгуына септiгiн тигiзедi. Атап ету керек, жогары оку орнынын бiрiншi оку жылында кептеген студенттердщ усынылатын оку жэне гылыми баспалардан кажетп маглуматты ез бетiнше тауып, iзденуге шамалары жетпейдi. вз бетшше жумыс iстеудi уйымдастыру жэне ездтнен бiлiм алу эдiстемесiнiн, сондай-ак, студенттердщ бос уакытын тиiмдi пайдалану мэселелерi езектi болып калады. Алайда, студенттердщ оку материалынын мазмунын тYсiнiп, оны ендеп караган жагдайда гана езiндiк жумыс сапалы тYPде жYзеге асады. Осы кезде оку материалынын мазмунын окып-игеру процесi мынадай кимылдардын аркасында аткарылады: бастапкы мазмунын оку жэне кодын ашу, мазмунын ендеу жэне тYсiне бiлу, енделген жэне тYсiнген мазмунын конспектiлеу (тiркеп отыру). Эрине, езiндiк жумыс оку материалынын мазмунын жепспкпен игеруiне, кэсiби кимылдарды YЙренiп дагдылануына эсер етiп коймай, сондай-ак, Yнемi ез бетiнше жетiлуге, езiндiк окып-бiлуде кажеттiлiгiн калыптастыратынын, онын танып^лу кекжиегiнiн кенеюiне он эсер берептн ерекше атап кету керек.

Бшктшкп жэне дагдылардын дамуына студентгердiн езшдш жумысын д^рыс ^йымдастыру cenTiriH типзед^ взiндiк ж^мысын ^йымдастыру - б^л тапсырманы уакытында жэне жетiстiкпен орындау Yшiн кажет шарттарды к¥руга багытталган окытушы мен студентгердiн бiрлескен ж^мысы.

взiндiк ж^мысын ^йымдастыру формалары эр тYрлi болуы мYмкiн, алайда, езшдж ж^мыстын кез-келген формасы окытудын компетентп-багытталган шешiмiне толык келемде сэйкес келуi гиiс. Студенттердщ езiндiк ж^мысын ^йымдастыру кезiнде инновациялык окытудын эдiстерiнiн бiрi ретiнде - студенттерде анализдеу жэне езiндiк даму процесiн багалай бiлудi калыптастыруды, зертгейтiн пэн бойынша теориялык жэне практикалык акпаратты ез бетшше iзденуге кабiлетiн дамытуды, мэселелердi жэне оларды тиiмдi шешудi аныктай бiлудi дамытуга мYмкiндiк беретiн - жобалар эдiсi болып табылады. Сондай-ак, осы эдкп пайдалану студентке алынган бiлiмдi болашак кэсiбiнде практикалык iс жYзiнде колдану максатында кризистiк анализдей бглу кабiлетiн дамытуда, ж^мыс iстеудiн пэн аралык дагдыларын дамытуда, топта ж^мыс iстеу аркылы коммуникативтi дагдыларды игеруде кемек болады.

С0Ж-ты орындау Yшiн студенттерге жоба эдiсi аркылы кез-келген такырыптын ^сыныла бермейтiнiн атап кету керек. Жобалар эдюше койылатын непзп талаптарды тiзейiк:

> iс жYзiнде к¥ВДылыгы болуы керек;

> студенттердщ ез бетiнше зерттеулердi жYргiзуiн шамалау;

> ж^мыс iстеу кезiнде де, аякталу кезiнде де бiрдей денгейде болжамсыз болуы керек;

> ж^мыс багытында жэне оны орындау жылдамдыгында тезiмдi болуы керек;

> езектi мэселердi шешу мYмкiндiгiн ^йгара бшу;

> студенттiн кабiлетiне орай окуына мYмкiндiк беру;

> кен аукымдагы есептердi шешу кезiнде студент кабшетшщ ашылуына кемектесу;

> студенттер арасында езара iс-эрекетiне болысу.

Жобалар эдкше пайдалану тек кана акпаратты белсендi тYрде жинау идеясын жYзеге асыру гана емес, сондай-ак, ж^мыс процеанде акпаратпен зерттеу икемдiлiгiн дамытуга мумшндж бередi. Осыны химия курсын зерттеу кезiнде оку YPДiсiне жобалар эдiсiн енгiзудiн нэтижелерi дэлелдейдi. Жекелеп айтканда, жобалар эдiсiнiн нэтижелерi студенттерде такырыпты зерттеуде ездiгiнен багытты аныктай бглу, мэлiметтер агынын анализдей бiлу, кштпк сездердi белiп алу, ез бетшше корытынды жасай бiлу сиякты касиеттершщ даму денгейiн багалай алады. Жобалар эдга студенттердi окытушылармен бiрдей денгейде зерттелетш такырыпты талдауды, мэселелiк с^рактарды талдау кезiнде эр тYрлi кезкараста ез пiкiрiн айта бiлуiн камтамасыз етедi. Болашактагы пэндердi зерттеуде жобалар эдга - зерттелiнетiн курстар арасында еткен материалды колдана бiлудiн н^скасы бола алады. Эрине, окытушы Yшiн жоба студенттiн арнайы бiлiм мен дагдыларды интегралдай бiлуiн, белгiлi бiр икемдiлiгiмен прогресске жетуiн кернектi тYPде керсетедi, ал студент Yшiн - жеке басынан еткен тэжiрибесiн тYсiне бiлу процесiне мысал болады, езшщ кол жетк1зген жетiстiктерiн объективтi тYPде багалауга мYмкiндiк бередi. Осыдан баска, жобалар эдга оку YPДiсiн ^йымдастырудьщ баска инновациялык педагогикалык технологияларымен бiрге студенттердiн жогары денгейдегi компетенциясын (ю-эрекеттщ белгiлi бiр аймагында тиiмдi шешiм кабылдауга мYмкiндiк беретiн бiлiмдi ^йымдастырудын типi) камтамасыз етуге кабiлеттi. Сондыктан, бiздiн ойлауымызша, жобалар эдiсi инновациялык окыту эдiсi ретiнде студенттердiн езшдж ж^мысын ^йымдастыру жэне жYзеге асыру кезшде оку YPДiсiнде кенiнен ^сынылуы тиiс.

Егер С9Ж окытушы тарапынан кадагаланбай жэне д^рыс багаланбаса, онда студенттiн онын орындалуына аса назар аудармайтынын жэне жеткiлiктi уакыт белмейпнш атап ету керек. СвЖ-дi объективп тексеру окытушынын уакыт белгенiн талап етедг Мысалы, жоба нэтижелерi бойынша дайындалган баяндамалар, рефераттар жэне презентациялар студенттердiн катысуымен пресс-конференция тYрiнде етшзшген сабакта [1] тындалынып, талданып жэне багалануы мумшн. Бiздiн тэжiребемiз керсетш отыргандай, бакылаудын осындай формасы студенттердщ кызыгушылыгын тудырады.

Сонымен, осындай конференцияларды ^йымдастыру мультимедиялык аппаратурамен жабдыкталган белменщ, студенттер мен окытушыда бос уакытынын болуын талап етедi, ол ез кезепнде оку кестесiн к¥растыруда ескерiлуi кажет.

Эдебиеттер:

1. Аканов А.А., Ахметов В.И., Абирова М.А. жэне т.б. С.Ж.Асфендияров атындагы Каз¥МУ медициналык бiлiм беру моделi. 1 баспа. - Алматы: С.Ж.Асфендияров атындагы Каз¥МУ, 2010. - 4.белiм - 68 бет.

2. А.К. Мынбаева, З.М. Садвакасова. Инновационные методы обучения или как интересно преподавать. - Алматы, 2010 - 341 бет.

3. Морозова Л.А. Особенности самообразовательной деятельности в условиях вуза // Проблемы уч.-метод. и воспитательной работы в вузе. - III региональдi гылыми-тэж1рибелж конф. материалдары - Сургут: СурГУ баспасы, 2006. - Т. 2. - 124-130 бет.

Проектный метод - форма самостоятельной работы студентов Карлова Э.К., Веренцова Л.Г., Нечепуренко Е.В., Батырбаева А.Э.

Развитию умений и навыков выпускников КазНМУ способствует правильная организация самостоятельной работы студентов. Формы организации самостоятельной работы могут быть разными, однако любая форма самостоятельной работы должна в полной мере соответствовать компетентностно-ориентированному подходу к обучению. Одним из инновационных методов обучения при организации самостоятельной работы студентов является метод проектов, который позволяет развивать способности критического анализа полученных знаний при осмыслении практического применения в будущей профессии, развивать междисциплинарные навыки работы, приобрести коммуникативные навыки, работая в группе.

Ключевые слова: метод проектов, СРС, компетентностно-ориентированный подход, инновационный метод обучения.

Method of projects in independent work of students

Karlova E.K., Verenstova L.G., Nechepurenko E.V., Batyrbaeva A.A.

Development of skills graduates KazNMU facilitates proper organization of students' independent work. Forms of organization of independent work may be different, but any form of independent work must comply fully with competence-oriented approach to learning. One of the innovative teaching methods for organizing students' independent work is the project method, which, allows to develop the ability to critically analyze of the knowledge acquired in understanding the practical application in the future profession and to develop interdisciplinary skills, to acquire communication skills, working in a group.

Key words: project method, CDS, competence-oriented approach, innovative teaching methods.

УДК 371. 26

ОЦЕНКА ЗНАНИЙ СТУДЕНТОВ МЕТОДОМ ТЕСТИРОВАНИЯ

Г. Д. Юнусходжаева

Южно-Казахстанская Государственная фармацевтическая Академия , г. Шымкент

Пока студенты пытаются «перехитрить» компьютер, метод тестирования как инструмент оценки знаний «набирает обороты» и в нашей стране.

Живое общение с преподавателем, беседы, собеседования и прочее - основа основ академического образования. Но и другие, более формализованные , объективные методы оценки знаний студентов тоже нужны, им есть место.

Тестирование не может быть и не является единственным способом проверки знаний. Как любая методика, любой методологический прием тестирование имеет определенную область приложения, решает ограниченный круг задач.

В настоящее время тесты, как измерительный инструмент, используются в большинстве стран мира. Их использование обосновано теоретически и подтверждено многочисленными исследованиями.

Методология тестирования, тестирование известно более 120 лет, хотя мы и говорим, что тесты множественного выбора основаны на постулатах самого Аристотеля. За это время накоплен опыт использования тестов в различных сферах человеческой деятельности, в том числе в образовании , в том числе медицинском.

Тестирование - один из наиболее актуальных способов, методов оценки знаний студентов, как формативной, так и итоговой.

К безусловным преимуществам этого метода можно отнести следующие:

• Ориентация на учебный процесс, на результат образования

• Предоставление результатов обучения характеристиками приобретаемых выпускниками компетенций ( Болонский процесс)

• Оперативность, высокая скорость проверки результатов (усвоения знаний и умений)

• охват, хотя и поверхностный, но полный ,всего учебного материала ( не столько вглубь ,сколько вширь ),

• отсутствие влияния субъективных факторов , таких, как уровень квалификации преподавателя , его настроение , пристрастия, симпатии , антипатии и пр.

• объективность всесторонняя и полная

• современный метод , технологичный, формирует и совершенствует компьютерные навыки у студентов

• быстрота систематизации, легко обрабатывается статистически различными программами с высоким ,всеобъемлющим результатом «на выходе»

• огромное разнообразие тестов , применимых для разных видов и уровней оценки

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.