Маълумот дар бораи муаллиф:
Саъдиев Хумайни Фозилбекович - ассистенты кафедраи менецменти молиявии ДДМИТ. Тел: (+992) 207288989, E-mail: [email protected]
Сведение об авторе:
Саъдиев Хумайни Фозилбекович - ассистент кафедры финансового менеджмента ТГФЭУ. Тел: (+992)207288989, E-mail: [email protected]
Information about the author:
Sadiev Khumaini Fozilbekovich - assistant Department of Financial Management of TSFEU. Tel: (+992) 207288989, E-mail: [email protected]
УДК 339.371.2
КОНСЕПСИЯ^ОИ ИДОРАКУНЙ ХДМЧУН УНСУРИ СТРАТЕГИИ ТИ^ОРАТИ ТАРАБХОНА Хубони Сорбон
Аннотатсия. Дар мацола усущои идоракунии бозори хидматуо баррасй шуда, консепсияи идоракунй пешниуод карда мешавад. Таулили вобастагии байни сифати хизматрасонй, нарх ва равандуо, ки натицаи он худи хидмат мебошад, гузаронида мешавад.
Вожщои калидй: хизматрасонй, усул, мафуум, идоракунй, ицтисод, назорат
Барои ицтибос: Хубони, С. Консепсияуои идоракунй уамчун унсури стратегии тицорати тарабхона / С. Хубони //Паёми молия ва ицтисод. - 2024. - No. 2 (41). -С. 124-129.
КОНЦЕПЦИИ УПРАВЛЕНИЯ КАК ЭЛЕМЕНТ СТРАТЕГИЯ РЕСТОРАННОГО БИЗНЕСА Хубони Сорбон
Аннотация. В статье рассматриваются методы управления рынком услуг и представлено понятие менеджмента. Проводится анализ взаимосвязи качества услуги, цены и процессов, результатом которых является сама услуга.
Ключевые слова: услуги, метод, консепция, менеджмент, экономика, контроль MANAGEMENT CONCEPTS AS AN ELEMENTRESTAURANT BUSINESS STRATEGY Khuboni Sorbon
Annotation. The article discusses the methods of service market management and presents the concept of management. Analysis of the relationship between service quality, price and processes, the result of which is the service itself, is carried out.
Key words: services, method, concept, management, economy, control
Гузориши масъала: Солдои охир Taba44yx 6a технологиями муосир ва усулдои идоракунй дaр менечмент мутшем aфзyдa истодaaст. Ин гакши фaъолияти идорaкyниро дaр тaшкили тaрaбxонaдо, меaфзояд.
Мaсъaлaгyзории усулдои идорaкyнй унсури мyдимтaрини мехянизми истифодaи конундои объективии бозор мебошaнд. Сифaт вa сaмaрa фaъолияти идорaкyнй бештaр 6a усулдои идорaкyнй вобaстa aCT. Усули идорaкyнй як роди 6a тaври
мaксaднок тaъсир рaсонидaн 6a созмон бaрои ноил шyдaн 6a дaдaфдои худ мебошaд.
Мушкилй вa тaFЙирпaзирии о6ъекти идорaкyнй инчунин гуногунии усулдои истифодaшaвaндaро мyaйян мекyнaд.
Дaр мaколa идорaкyнии 6озори xидмaтдо 6о роддои гав родaндозй шyдa, консепсияи идорaкyнй пешнидод кaрдa мешaвaд.
Максади макола истифодaи технологиядои стрaтегии менечмент 6о мaксaди интихо6и сaмтдои
афзалиятноки рушди кopxoнaxoи тичорати pестopaн зapypaти дap ибтидо мyaйян кapдaни категорияхои aсoсии идopaкyнии стpaтегиpo, ки дap дoиpaи менечменти стpaтегй истифoдa мешaвaнд, пешбинй мекyнaд.
Бояд кайд нaмyд, ки халли мaсъaлaи идopaкyнии сифaти xизмaтpaсoниxoи хар як иштирокчии бозори минтакавй, 6a акидаи ман мyнoсибaти умумй 6a тахияи консепсияи идopaкyнии рушди бозори минтакавии xизмaтpaсoниpo тaшкил медихад.
Тахлили тахкикотхои охир ва нашриёт. Масъалаи пешниходи консепсияхои идоракунй хамчун унсури стpaтегии тичорати тapaбxoнapo олимони точик Фaкеpoв А., Шаропов Ф.Р., ва Володко, В., Дафт, Р. Демиденко A.A., Демиденко И.А., Демиденко A.K, Зайцева H.A., ва Бутырина E.A. мавриди тахкики карор доданд.
Мухтавои асосии мавод. Дар шароити чахонишавии иктисоди чахонй, самти дигаргардонии он ба бозори истеъмолй ва рушди босуръати сохаи xизмaтpaсoнй, аз чумла бизнеси тapaбxoнaxo дар сатхи минтакавй, системаи идоракунии сoxтopxoи иктисодй ва дигар сoxтopxoи чамъиятй мaxсyсaн мухим аст. [1,2,3]. Бояд кайд намуд, ки истифодабарии консепсияи идоракуниро дар тараккиёти системаи ичтимоию иктисодии минтакавй ба рох мондан лозим аст. Рушди иктисодии бозори бизнеси тapaбxoнaxo хатман ракобатро шадидтар мекунад. Баробар кардани нapxxo дар як муассисаи xypora умумй ба он оварда мерасонад, ки сифат воситаи пешбари ракобат мегардад. Идоракунии сифат мухимтарин омили баланд бардоштани ракобатпазирй мебошад. Далли масъалаи идоракунии сифати xизмaтpaсoниxoи хар як иштирокчии бозори минтакавй, ба акидаи ман муносибати умумй ба тахияи консепсияи идоракунии рушди бозори минтакавии xизмaтpaсoниpo ташкил медихад. Сифати хама гуна намуди xизмaтpaсoниpo метавон хамчун мачмуи xoсиятxoи хатмии функсионалии он муайян кард, ки самараи муайяни истеъмолро барои максадхои пешбинишуда кафолат медиханд.
Консепсияи идоракунии сифат аз тамаркуз ба стандарти муайяни сифат барои менечерони тapaбxoнaxo ва таъмини сифат бо мачмуи муносиби равандхои дaxлдop, ки аз чониби сoxтopxoи тapaбxoнa амалй мегарданд вобастагии зиёд дорад. Яъне чунин шуморидан кобили кабул аст, ки бо истифода аз таснифи омилхои идоракунии сифати бозори xизмaтpaсoниxoи бизнеси тapaбxoнa таъсир мерасонанд, хадафи рушди системахои идоракунии сифатро дар бозори минтакавии xизмaтpaсoнй фарохам овардани зaxиpaи зарурии ракобатпазирй
муайян кардааст. Он хамчун фарохам овардани арзиши баландтарини истеъмолй (мачмуи тадбирхои ташкилй, теxникй, иктисодй ва ичтимой, ки ба таъмини сифати xизмaтpaсoнй нигаронида шудаанд) ва хангоми муайян кардани нapxи фуруш, барои кам кардани xapoчoти маркетинг, лоихакашй, теxнoлoгй, истехсолй ва xизмaтpaсoниpo дар назар дорад. Arap ба дигар ибора гуем, яъне мархилахои давраи хаёти xизмaтpaсoниpo дар бар мегирад.
Бояд гуфт, ки талабот бо тафсири умумии (мачмуй) xyд яке аз шартхои мухимтарини фаъолияти самараноки иктисодиёт мебошад, зеро махз барои рушди сохаи xизмaтpaсoнй такони заруриро ба вучуд меорад. Дар баробари ин, омузиши талаботи истеъмолкунандагон дар сатхи минтакавй сазовори таваччухи мaxсyс аст, ки он имкон медихад, ки аз нуктаи назари xyсyсиятxoи xoси фазои худудии баррасишаванда тавсиф карда шавад [4].
Мавчудияти объективии махсулоти дорои сифаташон гуногун дар бозори дoxилй ва илова бар ин, дар стандартхо, шартхои теxникй ва сертификатхо тасдики конунии мачмуи талабот ва махдудиятхо нисбати параметрхои сифати махсулот (xизмaтpaсoнй)-и синфхои дaxлдop, дар навбати xyд маънои онро дорад, ки махсулот ^изма^а^н^-и хар як сoxтopи тapaбxoнa бо ин ё он рох истифодабарандагони xyдpo пайдо мекунад, яъне он дар шакли такозои муассир талабот пайдо xoxaA кард, зеро:
- барои бисёре аз корбарон истифодаи ин ё он xидмaти сифаташ пасттар кобили кабул аст, гарчанде, ки талабот хам кам гардад;
- камшавии самараи истифодаи xизмaтpaсoнии сифати пасттар бо нapxи пасттар чуброн карда мешавад ё ба таври ттиёрй бинобар дастрас набудани нapxxo барои xapиди xизмaтpaсoнии сифати баландтар ба амал меояд.
Дамин тарик, тахияи карорхои идоракунй барои рушди бозори xизмaтpaсoнй бо консепсияи бисёрчанбавй ва бисёрхадафй ифода карда мешавад. Махз, хангоми идоракунии рушди бозори xизмaтpaсoнии бизнеси тapaбxoнaxo, ба максад мувофик аст, ки консепсияи идоракунй дар асоси идоракунии сифати ^зматрасонихо пешниход карда шавад.
Истеъмолкунанда шaxси мyшaxxaс дар фаъолияти бизнеси тapaбxoнa мебошад. Кopxoнaи ресторанй як сохаи ичтимой мебошад, ки сифати фаъолияти он на танхо сатхи конеъ гардонидани талаботи истеъмоли умумй, балки xyсyсияти халли бисёр масъалахои ичтимоиро дар доираи сиёсати ичтимоии давлатхо низ муайян мекунад. Бизнеси тapaбxoнa барои сохибкорони точику xop^^ ки ба
рушди тичоряти тaрaбxонa дaр Точикистон тявяччуд дорaнд, бештaр чоли6тяр мешaвaд.
Истифодaи технологиядои стрaтегии менечмент 6о мaксaди интихо6и сaмтдои aфзaлиятноки рушди 6изнеси ресторaн зaрyрaти дaр и6тидо мyaйян кaрдaни кятегориядои aсосии идорaкyнии стрaтегиро, ки дaр доирaи менечменти стрaтегй истифодa мешaвaнд, пеш6инй мекyнaд.
Дaр нaзaрияи муосири менечмент чор мaфxyми aсосй вучуд дорaд: консепсияи фyнксионaлй, системявй, оморй вa тичорят [5, с. 65].
Консепсияи системa менечментро дaмчyн мячмуи унсурдои 6a дaм aлокaмaнд вa 6a дaмдигaр вобaстa бaррaсй мекyнaд. Тaъсир дaр як чо ногузир реaксияро дaр дaмa унсурдои системa 6a вучуд меорaд. Консепсияи системa мячмуи ягон принсип ё коидядо бaрои менечерон нест. Ин тaрзи тaфaккyри мудир нисбaт 6a корхоня вa идорaкyнии он мебошaд.
Он xaлли комплексии xaмa гyнa проблемaxои тaшкилотро дaрбaр мегирaд. Системядо 6a кyшодa вa пyшидa тяксим мешaвaнд. Системaи кyшодa 6о мудити 6еруня фaъолонa дaмкорй мекyнaд. Вaй aß як тaрaф 6a тaври мyaйян 6a мудит вобaстa бошaд, aз тaрaфи дигaр, худи системaи кушод 6a ин ё он чидят 6a мудит тaъсир мерaсонaд.
Системaи пушидя дорои сaрдaддои дякик вa кятъй бyдa, aз тaъсири мудити зист нисбaтaн мустякил aст. Тяъсири он 6a мухити берyнa ё тямомян нест ё ночиз яст [6].
Содяи 6изнеси тaрaбxонa яке яз содядои тяряккй кярдяи икисодиёт ме6ошяд. Бизнеси тaрaбxонa 6a мянфиятдои кяри6 тямоми ядолй (дям ондое, ки дяр худуди муяйян зиндягй мекунянд вя дям медмонон) тяъсир мерясоняд вя он 6ояд 6a тaлaботи 6озор чяво6гу 6ошяд.
Дяр яйни зямон, корхонядои 6изнеси тaрaбxонaхо 6ояд 6a корхонядои 6исёрсодявй дохил кярдя шaвaнд, зеро ондо ня тяндо тяля6оти ясосй, физиологии медмононро, бaлки тяля6оти коммуникятсионй, 6a шaклхои муяйяни вяктхушй, инчунин 6a дяст овярдяни неъмятдои муяйяни фaрдaнгиро конеъ мегардонянд.
Дяр минтякядое, ки инфрясохтори 6озор суст инкишоф ёфтяяст вя зянчирдои муосири тяъминоти моддй оид 6a тяъминот, коркярд вя нигоддории мядсулоти хурокворй мявчуд нестянд, корхонядои 6изнеси тaрaбxонaдо 6евосига 6о
истедсолкуняндягони мядсулоти кишовярзй, ки комплекси озукявориро тяшкил медидянд, ро6итядои мустякими дярозмудляти иктисодй 6яркярор мекунянд.
Дяр шяроити инкишофи дурусти пяйвянди миёнярявии яклухт вя шaбaкaи сявдои яклухти хурди
мядсулоти озукяворй роли комплекси сявдо вя мяркетинг меяфзояд, ки доляти он нишондидaндaи мудими сифяти фяъолияти инфряструктуряи 6озор ме6ошяд.
Дяр дядсолядои охир 6исёр корхонядои сявдои ресторян 6a мязмуни фяъолияти хочягияшон бaрномaдои мядянию фaроFaт вя рясондяни як нявъи хизмяти мядянию истиродятро дохил кярдяянд. Дяр бaробaри ин, су6ъектдои хочягии хурокворй дямчун як нявъ водиддои сохтории мячмяядои 6узурги фaроFaтй, мяркяздои дилхушй фaроFaтy осоиш ^ял мекунянд.
Бизнеси тaрaбxонa 6a рушди туризми дохилй дяр минтякя сядм мегузоряд.[7,с. 123].
Тявяссути тяъсиси чойдои няви корй 6изнеси тaрaбxонa дям вязифядои иктисодй вя дям ичтимой-мaдaниро дял мекуняд. Консепсия инчунин идорякунии чяряёндои иттилоотии дяхлдор вя инчунин чяряёндои молиявиро дяр 6яр мегиряд.
Коршиносон 6яр ин нязярянд, ки тaрaбxонaи 6омувяффякият 6ояд дяр ясоси някшяи чоряк фяъолият куняд: 25% хярочоти ичоря, 25% хярочоти истедсолй ё хярочоти Fизо, 25% мяоши кормяндон, 25% фоидя. "Дяр тaрaбxонaи мукяммял фоидя ня6ояд яз 25% зиёд 6ошяд, Агар нишондод бaлaндтaр 6ошяд, ин мяънои онро доряд, ки шумо ё хярочоти кормяндонро кям кярдяед ё шумо муштяриро фире6 медидед." Бя дисо6и миёня, дaромaднокии 6озори лоидядо доло хеле кям яъне 15% зиёд мешявяд.
Агяр ярзиши он яз 32 фоиз зиёд 6ошяд, тaрaбxонa муфлис мегярдяд. Бояд 6a нязяр гирифт, ки ярзиши озукяворй бaробaри 6ялянд шудяни нярх меяфзояд. Агяр сол 6о тявяррум OFOЗ гярдяд, нярхи мяводи Fизой 6оло ряфтя, дяд дярсяд яфзоиш ходяд ёфт.
Мудляти дядли яксяр 2-2,5 сол яст, ягар 6яъди ду соли кор фоидяе нaбошaд, ё ин чо 6a консепцияи интиxобкaрдa ишти6оде дяст, ё род6ярон Faйритaxaссyсиaнд, ё зяряри молй меовярянд.
Идорякунии тичоряти тaрaбxонa яке яз душвортярин фяъолиятдост.[8,с.91]. Фяъолияти дяр як тяшкилот, ширкят вя корхоня яз мячмуи омилдои гуногун во6ястя яст. Дяр мявриди тaрaбxонa 6ошяд, мо 6ояд кяйд нямоем, ки рушди ин тичорят яз тярдрезй OFOЗ шудя, 6о фяъолият вя нязоряти кор янчом меёбaд. Бярои он ки тaрaбxонa (зянчири тaрaбxонaдо) рушд кярдя, мявчудияти худро кятъ някуняд, онро ху6 идоря кярдян лозим яст.[9,с. 211]. Мядз дямин вязифя 6a души ресторятор меяфтяд.
Менечменти тaрaбxонa мядоряти муяссир 6a род мондяни фяъолияти соди6корй муто6ики тяля6оти дяёти муосир мебошaд вя менечер 6ояд ин ко6илиятдоро доштя бошaд.
Вазифахои менечер нигох доштани консепсияи ин тарабхона, таъмини имичи он, баланд бардоштани хавасмандии кормандон, кам кардани гардиши кормандон, зиёд кардани шумораи мехмонон ва гайраро дар бар мегирад. На хар як шахс аз ухдаи менечменти стратегй баромада метавонад, зеро менечменти стратегй дорои хусусиятхои зиёд аст ва рушди тичорати тарабхона аз кори у вобастагй дорад.
Истифодаи технологияхои стратегии менечмент бо мадсади интихоби самтхои афзалиятноки рушди корхонахои тичорати ресторан зарурати дар ибтидо муайян кардани категорияхои асосии идоракунии стратегиро, ки дар доираи менечменти стратегй истифода мешаванд, пешбинй мекунад.
Дар асоси ба низом даровардани мафхумхои мавчуда ва бо назардошти хусусиятхои соха, мафхумхои стратегияи тичорати ресторан,
банадшагирии стратегй, дарори стратегй, стратегияи асосй ва хусусй, стратегияхои функсионалй тахия карда мешаванд. .[10]. Мафхумхои мухити берунй ва дохилии корхонаи бизнеси ресторан равшан карда шудаанд.
Таърифи мафхуми «идоракунии хамачонибаи стратегии корхонаи бизнеси тарабхона» пешниход шудааст - ин идоракунии истехсол ва фуруши махсулот ва хизматрасонй бо донистани дадидии талабот ва имкониятхои бозор ва истифодаи самараноки хама имкониятхо мебошад. Захирахои мавчуда бо назардошти тамоми омилхои мухити беруна ва дохилй, таъмини радобатпазирй ва фаъолияти самараноки бизнеси тарабхона дар айни замон ва оянда мебошад. Намунаи идоракунии стратегии корхонаи бизнеси тарабхона тахия шудааст. (расми 1.1).
Расми 1.1. - Модели идоракунии стратегии корхонаи тичорати тарабхона Манбаъ. тахияи муаллиф
Модели пешниходшуда унсурхоеро дар бар мегирад, ки ба ташаккули стратегияи корхона ва рафтори бозории он таъсири назаррас доранд.
Дар баробари мафхуми «стратегияи инноватсионии идоракунй» истифодаи мафхуми «стратегияи инноватсионии менечмент» пешниход гардида, мохият, самт ва мазмуни навоварихо, ки ба талабот ва тагйироти мухити беруна мувофиданд, муайян карда мешавад. Парадигмаи стратегияи инноватсионй дар робита ба корхонахои тичоратии тарабхона тахия шудааст.
Омузиши ва таддидоти тамоми вариантхои стратегияи мавчуда нишон медихад, ки хамаи онхо барои сохтани системаи стратегияхо дар сатххои гуногуни менечмент: корпоративй, тичоратй (радобатпазир), функсионалй ва амалиётй асос ёфтаанд.
Стратегияхои корпоративй метавонанд алтернативахои стратегй ба диверсификатсия, стратегияхои афзоиш, устуворй ва радобатнокиро дар интенсификатсия, кооператсия ва хамкории байни бар гиранд.[11]. Дар стратегияи афзоиш, аз чумла, ширкатхо ва фаъолияти идтисодии берунй пешбинй
шудааст. Диверсификатсия хамчун яке аз стратегияхои дахлдори корпоративй дар тичорати тарабхонаи муосир равона кардани захирахои корхонаро берун аз сохаи асосии фаъолият ва ё сохае, ки дар он фаъолият мекунад, бо мадсади тахия ва татбиди имкониятхои нави рушд дар бар гирад. Мутобиди варианти дигари таснифоти стандартй, байни стратегияхои фаъолияти корпоративй ва стратегияхои кохиш фардият гузошта
мешавад. Стратегияхои фаъолият, аз чумла, стратегияхои мутамарказ, хамгирошуда ва диверсификатсияи афзоишро дар бар мегиранд.
Тахдидоти мадола таснифоти зерини стратегияхои радобатпазир ва функсионалй нисбат ба корхонахои тичорати тарабхонаро пешниход мекунад (расми 2).
Стратегияхои ракобатпазир ва функсионалии тичорати тарабхона
Стретегияи дифференсиалй
Стратегияи сервис
стратегияхои муштариёни содик
Стратегияи тасвир
стратегияи оптимизатсияи нишондихандаи
нарх-сифат
стратегияи эхтиё^оти мавсимй
стратегияи рохбарии харочот
стратегияи тамаркуз
Стратегияи фардикунонй
Стратегияи хизматрасонй
стратегияи тичорат ба истеъмолкунанда
1
стратегияи вуруди барвакт ба бозор
т
Стратегияи сегменти поёнй
стратегияи махсусгардонии фасед Сегменти поёнии
Стратегияи хизматрасонии тичоратй
Стратегияи хизматрасонии поёнй
стратегияи тафрикаи камхарч
Сегменти поёнии стратегия
стратегияи гурухи максаднок
стратегияи густариши Чугрофй
Стратегияи функсионалй
Стратегияи истехсолй
Стратегияи
маркетингй
Стратегияи
молиявй
Стратегияи идоракунии кадрхо
Расми 2.Стратегияхои радобатпазир ва функсионалии тичорати тарабхона Манбаъ. тахияи муаллиф
Татбиди стратегияи мутамаркази афзоиш метавонад ба муайян кардани захирахои минтадавй барои рушди тичорати тарабхона ва хамзамон халли масъалахои истифодаи самараноки онхо равона карда
шавад. Самтхои татбиди стратегияи мачмуии рушд метавонанд инхо бошанд: таъсиси занчирхои тарабхонахо, ки захирахои корхонахои тичорати ресторан ва сохахои ба он алодамандро муттахид
мекунанд (стратегиям диверсификатсияи алокаманд); васеъ намудани шаклхои кор бо мехмонон тавассути истифодаи технологияхои итгилоотй (стратегияи виртуализатсияи каналхои фуруш) ва чалби захирахо аз гуруххои молиявй ва саноатй (стратегияи диверсификатсияи конгломератхо).
Стратегияи пешбарии харочот стратегияи афзалиятнок дар шароити рушди интенсивии саноат мебошад. Илова ба стратегияи пешбарии харочот, истифодаи стратегияи тахассусии тагйирёбанда (бо назардошти чустучуи чойхои камхарч дар бозори тарабхона, гуруххои мушаххаси максаднок ё тавсеаи тадричии чугрофй) ва стратегияи тафовути камхарч (баррасии вариантхои алтернативй барои чалби мехмонон бе афзоиши назарраси харочот).
Стратегияи умедбахштаринро метавон стратегияи тафрикавй хисобид. Дар байни самтхои амалй гардондани стратегияи дифферентсиатсияро махсус кайд кардан мумкин аст: назорат барои баланд бардоштани сифати махсулот ва маданияти хизматрасонй; рушди ва нигохдории симои тарабхона; мутобик будани сатхи нарх ба сатхи хизматрасонй; каноат намудани талаботи муштариён; ташаккул додани системаи хизматрасонии босифати дифференсиалй ба мехмонон.
Самтхои умедбахши рушди стратегии тичорати тарабхонахо аз чумла дар Точикистон, тамаркузи стратегияхо ва стратегияхои вуруди барвакт ба бозор мебошанд.
АДАБИЁТ:
1. Володко, В. Асосхои идоракунй. нашри 3. / В.Ф. Володко. - М., 2010.
2. Дафт, Р. Менечмент. нашри 10; хати аз англисй - Санкт-Петербург: Петрус, 2014.
3. Котлер, Ф. Маркетинг, менечмент; хати аз англисй - Санкт-Петербург, 2005.
4. Демиденко А.А., Демиденко И.А., Демиденко А.И. Инновации финансового менеджмента в формировании сбалансированного качества // Проблемы экономики, финансов и управления производством, Сборник научных трудов.- Вып. 20.,- Иваново, 2006.- С.155-162
5. Демиденко И.А. Управление качеством продукции на основе новых методов учета издержек. Сб.тр.4 -ой междунар.науч.-техн.конференции «Качество машин».Брянск, 2001г. -С. 65
6. Демиденко И.А., Демиденко А.А., Демиденко А.И. Современные экономические методы в технологии менеджмента качества: Монография. - Москва - Брянск: МГТУ им. Н.Э.Баумана,2003 г.
7. Беркович М.И., Осетров А. Основные направления развития потребительского спроса в Костромской области // Проблемы экономики, финансов и управления производством, Сборник научных трудов. - Вып. 20.,-Иваново, 2006.- С.123
8. Бутырина Е.А. Организация питания в гостинице / Е.А. Бутырина // Актуальные проблемы развития туризма и гостеприимства: материалы всерос. науч. практ. конф. / - Екатеренбург: - 2017. - С. 21-28.
9. Зайцева Н.А. Корпоративная культура как основа устойчивого развития ресторана //Российские регионы: взгляд в буду- щее. - 2017. - Т. 4.№2. - С. 211.
10.Ирина А., Тарабрина О. 120 инструментов локального маркетинга Москва //.-2020.-с118
11. Гвоздовская В.Управление рестораном Москва //-Т1.-С175 Маълумот дар бораи муаллиф:
Хубони Сорбон - и.в. дотсенти кафедраи менечменти Донишгохи сайёхй ва сохибкории Точикистон. Сурога: Ч,умхурии Точикистон. 734055 ш.Душанбе , куч. Борбад 48/5, E-mail [email protected]. Телефон +992931319009.
Сведения об авторе:
Хубони Сорбон - и.о. дотсента кафедры менечмент международный университет туризма и предпринимательства Таджикистана. Адрес: Республика Таджикистан, 734055 г. Душанбе, улица Борбада, 48/5. E-mail [email protected]. Телефон +992931319009
About the author:
Khuboni Sorbon - acting Dotsenta, Department of Management, International University of Tourism and Entrepreneurship of Tajikistan. Address: Republic of Tajikistan, 734055 Dushanbe, Borbada street, 48/5. E-mail [email protected]. Phone +992931319009