Научная статья на тему 'Қазақ тілі және әдебиет сабағында Ұлттық ойын элементтерін қолдану'

Қазақ тілі және әдебиет сабағында Ұлттық ойын элементтерін қолдану Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
191
18
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ОЙЫН / БіЛіМ / ДАГДЫ / СөЙЛЕУ / ОЙЛАУ / САЛЫСТЫРУ / ШЫГАР-МАШЫЛЫқ / ИГРА / ЗНАНИЕ / НАВЫКИ / МЫШЛЕНИЕ / СРАВНЕНИЕ / ТВОРЧЕСТВО / GAME / KNOWLEDGE / SKILLS / THINKING / COMPARISON / WORK

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Кенешова А. К.

В данной статье рассматривается игровая технология, способствующая расширению кругозора, познавательной деятельности, применению знаний, умений и навыков, необходимых в практической деятельности, развитию трудовых навыков. Приведены примеры, как проведение игр в учебной деятельности способствует развитию памяти, речи, мышления, умений сравнивать, сопоставлять, находить аналогии, развивает воображение, фантазию, творческие способности.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «Қазақ тілі және әдебиет сабағында Ұлттық ойын элементтерін қолдану»

Педагогическая наука и практика

х

<

m О

го

£ UQ

О —

О §

л: X ш н

CL

О ш Н

А.К. Кенешова,

«Цостанай к] рылыс колледж!» казак mini

ddeonemi пэшнщ окытушысы

Hep'wi свздер: ойът, бшм, дагды, свйлеу, ой-лау, салыстыру, шыгар-машылъщ.

Ключевые слова: игра, знание, навыки, мышление, сравнение, творчество.

Keywords: game, knowledge, skills, thinking, comparison, work.

ЦАЗАК; Т1Л1 ЖЭНЕ ЭДЕБИЕТ САБАГЫНДА ¥ЛТТЬЩ ОЙЫН ЭЛЕМЕНТТЕР1Н ЦОЛДАНУ

Ацдатпа

Бул макалада сабак урд^сшде ойын технологиясыныц эле-менттерш пайдалана отырып, студенттердщ ой-epiciH кецей-ту, танымдьщ кабшеттерш, бшмдерш, icKepnncrepi мен даг-дыларьша ыкпал ету мэселелер1 карастырылады.

Аннотация

В данной статье рассматривается игровая технология, способствующая расширению кругозора, познавательной деятельности, применению знаний, умений и навыков, необходимых в практической деятельности, развитию трудовых навыков. Приведены примеры, как проведение игр в учебной деятельности способствует развитию памяти, речи, мышления, умений сравнивать, сопоставлять, находить аналогии, развивает воображение, фантазию, творческие способности.

Annotation

In this article the author considers games technologies to elevate mind, to motivate to cognitive performance, to use knowledge, abilities and skills in practical activity, to develop labor skills. The examples of how games promote development of memory, speech, thinking, imagination, fantasy, creative capabilities, abilities to compare, find analogies.

Оку урдюшдеп rypni инновациялык технологиялар - бшм сапасын арттырудьщ кеглль Жаца педагогикалык технология угымы - бшм мен тэрбие берудеп гылымныц нэтижеге кол жетюзук жаца ¡здешстерш оцтайлы пайдалану, сол аркылы жогары керсетю штерге жету деген соз.

Ойын угымьша тусшктеме берсек - бул адамныц мшез кулкын ©3i баскаруымен аныкталатын когамдык тэж1рибеш калыптастыруга арналгаи жагдаяттар Heri3i ндеп ic эрекеттщ 6ip Typi. Ойьшньщ, acipece, балалардыц психологиясьша тип-зет!н acepi коп, ойын кезшде карым-катынасы кецешп, таным кабшетт ocin, мшез-кулкы калыптасады. Ойьш пэндпс эрекет-терд1 жетпццрш, 6ipnecin жумыс жасай бшуге дагдыландыра-ды. Окытушыньщ мецгертш отырган бшмш аса зор ьщылас-пен тыцдап, бшмд1 жаксы мецгеруше комектеседа [1, 2406.].

Жаца заманауи технологияларыньщ 6ipi -ойын технология-сы. ¥лы ойшыл, жазушы Василий Александрович Сухомлин-ский езшщ ойын былай бпццрген: «Ойын - баланыц алдьшан

Педагогическая наука и практика

eMip eciriH ашып, онын, шыгармашылык цабшетш дамытады, ойьшсыз акыл ойдьщ калыптасуы мумкш емес » деген ой айта-ды [2, 1 б].

Белгш педагог А.С.Макаренко бала-ньщ ойын устшде турл1 таным Tycimicrepi, KacHCTTepi дамып, цабшет! мен бшсендш-ri артатыньш атап корстетедг Ойьш эле-MeHTTepi белгш 6ip максатта, тщщ мен,-геруге деген ынтазарлыкты оята отырып, орындаушыльщ Kaoi летке де жетелейдг

Ocipece оку орыс тшнде журетш топ-тарда казак тшн окытуда ойынды тшмд1 пайдалану сол тшде тез сойлеуге жат-тыгуьша улкен мумюндпс бередг

Ойынньщ коптеген турлер1 бар. Сон-дыктан ойын балалардын, жас ерекшелпс-терше жэне отшетш сабактьщ такырыпта-рына мазмунына сай тандалып алынганы дурыс [3, 3 б].

¥лттьщ ойындар - ата-бабамыздан 6Í3-ге келш жеткен, откен мен бугщщ байла-ныстыратын бага жетнес байлыгымыз, асыл казынамыз. Сондыктан оны уйрену-дщ, кунделпст! турмыста пайдаланудьщ заманымызга сай урпак тэрбнелеуде пай-дасы орасан зор. Ата-бабаларымыздан 6Í3-ге жеткен «Ханталапай» ойынын топтьщ жарыс сабагында пайдалануга болады. Бул ойын турш откен такырыптарды тек-серу максатында ойнатуга болады. Ойынньщ максаты - асыкпен ойналатьш улттьщ ойынымызды дэрштей отырьш, шапшан, жауап беруге уйрету. Ойынньщ непзп шарты бойынша шашылган асьщты алу аркылы тапсырмаларды орындау тапсы-рылады. Асьщтагы номер бойынша сол тапсырмаларды орындайды. Ойын ойнау барысында окушылар оздерш еркш сезь нед1, тапкырлык эрекет! (сезшу, кабылдау, ойлау, зейш кою) дамиды.

«Не? Клайда? Кашан» ойынын эдеби-ет сабагында ойнатуга болады. Ойынньщ максаты: акын -жазушылар OMip-баяны мен шыгармашылыгына катысты

мэл1меттерд1 каншалыкты мецгергещцгш аньщтау.

«Аксуйек» ойыны суйекп лактырып, оны ¡здеу аркылы ойнаган. Тактага номер-ленген, артьша тапсырмалар жасырылган эртурл1 туст! кагаздар шнедг Тапсыр-манын, oipeyi нде аксуйектщ cyperi жа-сьфылган. Номерлерда тандау аркылы аксуйектш табу тапсырылады. Бул ойынды такырыпка байланысты сурактар кою аркылы пайдалануга болады.

«Сикырлы коржын» ойынын жаца ма-терналды бекггу немесе кайталау кезщде колдануга болады. Ойынньщ шарты бойынша окушылар кезекпен коржын пшнен асьщ алады. Асьщтарда сандар жазылган, цай сан шыкса, сол санга бер1лген создер-ге дыбыстьщ талдау жасайды [4, 175 б].

В.А.Сухомлинскийдщ соз1мен айткан-да «Ойынсыз акыл-ойдьщ калыпты дамуы да жок; жэне болуы да мумкш емес.Ойьш дуннеге карай улкен жарьщ терезе icneiri, ол арцылы баланын, рухани ce3ii\ii жасам-паз ем1р1мен уштасып, озш коршаган ду-ние туралы тусшк алады [3, 3 б].

Токсан ауыз создщ тобьщтай тушш бар демеюш Казак халкыньщ улы ой-шылы Абай Кунанбаев «Ойьш ойнап, эн салмай, ©сер бала бола ма?» - деген улы сезш дэрштей отырьш, сабак урдюшде баланьщ ом1р1ндеп ерекше орьш алаты- _ ны - ойьш элменттерш колдану екенш Е бшем1з. m

ЭДЕБИЕТ

1.Берикханова А.Е. Педагоги калы к ма- 3

мандыкка icipicne. [Мэтш]/А.Е.Берикха- ^

нова// Оцу куралы. - Алматы, 2009.-240 б.

2.Коянбаев Ж.Б «Педагогика» [Мэтш] g /Ж.Б.Крянбаев// А.: Рауан, 1992.1

3.Сухомлинский В.А. «Балага журек £ жылуы» [Мэтш]/ В.А.Сухомлинский//. А.: 1989. 36.

4.Сагындыков Е.А. Казактьщ улттьщ 2 ойындары [Мэтш] / Е.А. Сагындыков // Алматы: Рауан, 2001.-175 б.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.