ВЕСТНИК
Nq1 -2016 • КазНМУ • kaznmu.kz
ПЕДИАТРИЯ
PEDIATRICS
Г.Н. МАЕМГЕНОВА, МД. ЭК1МЖАН, С.Х. ИЗМАЙЛОВА, Р.К. МУСАБЕКОВА, Э.Д. ЕСЖАНОВА, Л.Ж УМБЕТОВА, А.Ч. АБИРОВА
С.Ж. Асфендияров атындагы К,азац ¥лттъщ медицина yHueepcumemi Балалар ауруларыныц пропедевтикасымодулi
УДК 616-07+616-008.6:378.14
ЖАЛПЫ МЕДИЦИНА ФАКУЛЬТЕТШЩ 3 КУРС СТУДЕНТТЕР1НЕ АFЗАЛАР МЕН ЖУЙЕЛЕРДЩ ЗАЦЫМДАНУ СЕМИОТИКАСЫ МЕН СИНДРОМДАРЫН ОЦЫТУДА ИННОВАЦИЯЛЫК TBL ЭД1С1Н КОЛДАНУ
TBL (team based learning) эд!амен оцыту барысында алынган бшм агзалар мен жуйелердщ зацымдану семиотикасы мен синдромдарын ажыратуда цолдану, тэж!рибел!к дагдыларды анамнездi цортындалауда, объективтi царап тексеруде, зертханалыц жэне аспаптыц тексеру нэтижелерш дерт кезшде цортындылауга MYMкiндiк бередi. Студенттердi болашацта нэтижелi медициналыцжэрдем кврсетуде коммуникативт1 цуцыцтыцжэне этика-деонтологиялыц дагдыларды дамытады. TYÜiHÖi свздер: оцыту эдт, агзалар мен ЖYйелердiц зацымдану семиотикасы мен синдромдары.
Халынаралы; стандартна сай студенттерге бШм беруде, бэсекеге набшетт болаша; дэр^ерлерд дайындауда, эр TYрлi эдктерде онытуды игеру о;ытушылар ушш алга ;ойган ма;саттырдыц бiрi. Студенттердi медициналы; эдебиеттердi, галамтор ресурстарын пайдалана отырып, болаша;та студента тэжiрибелiк тургыдан жумыс;а дайындау.
К^азанстан алдында Президенттiц 30 дамыган елдiц натарына кiру , барлы; сала бойынша, соныц iшiнде бiлiм жэне медицина бойынша, непзп багыттардыц бiрi болып табылады, себебi бiздiц елдiц болашагы осы салалармен тiкелей байланысты. Ойлау ;абшет жогары, зиялы, бэсекеге набшетт дэрiгер, бYгiнгi KYHнiц талаптарын бшетш: тапсырманы тез, на;ты, нэтижелi шешiм ;абылдайтын азамат тэрбиелеу Yшiн, кешенд TYPДе, ягни теориялы; бiлiм мен тэжiрибелiк дагдыларды Yйлестiре отырып бтм беру мацызды. Бiрак; бYгiнгi кунде сабантыц тэжiрибелiк б0лiмiн о;ытуда бiрк;атар мэселелер туындайтыны рас, олар: кейде наунастардыц студент-практикантпен сезге тартылмауы, кейде б0лiмшеде та;ырыпн;а сэйкес наунастыц болмауы, наунастыц жеке анпаратыныц купиялыгы ;у;ыгы ескерiле отырып, студенттiц наунастан анамнез жинау MYMкiншiлiгi толы; болмайды. Осы кемшiлiкетрдi ескере отырып,
инновациялы; о;ыту эдiсi жогарыда аталган кемшкшктердщ шешiмiн табуга MYMYкiндiк бередi. Студенттер ездМнен нажетп теориялы; а;паратты тауып, симуляциялы; муляждарда тэжiрибелiк дагдыларын пысын;тай TYседi.
TBL эдiсiнiц 4 непзп нагидасыбар:
1) Топ нуру: а) кем дегенде 5-7 адамнан туратын 2 топ болу керек. э) Децгей жагынан бiрдей топ куру. б)Топ тура;ты TYPДе цикл барысында тура;ты TYPДе жумыс iстеу керек.
2) ЖауапкершШк - багалау ЖYЙесiн ынталандыру. А) Жеке дайынжывда деген жауапкершшш ( жеке тест); б) Топта жумыс ктеуде жауапкершiлiк ( топты; бага+ эр адамныц натысуын багалау)
3) Тапсырма сапасы: а) тест TYсiнге жэне нолдануга нурастырылу керек. э) КYPделi тапсырма - топты; жумыс;а арналган болу керек: нус;аларды тал;ылап, орта; шешiм набылдау.
4) Уа;ытылы керi байланыс: а) тапсырманыц эр кезецiн багалау. э) топты; тест арнайы жауапты пара; арнылы. б) барлы; топ;а бiр тапсырма. в) эр тапсырма жазбаша TYPДе жэне сол мезетте жауапты ;оргау, жауапты о;ытушымен бiрге тал;ылау.
Ма^сат: Жалпы медицина факультетiнiц 3 курс студенттерше о;ыту YPДiсiн оцтайландыру, Yздiксiз бiлiм
жет1лд1руге даИындау, тулгааралык жэне топтык карым катынасты жет1лд1ру.
Артыкшыльиы: Топта жумыс 1стеуд1 уИрену, топтык рухты кетеред1. Коммуникативт1 дагдыларды дамытады, уакытты ти1мд1 паИдалануды уИренед1, сабакка жауапкерш1л1кпен даИындалады, студенттер б1рш б1р1 окытады. Сабактыц вткiзiлуi:
1 кезец ДаИындык
(аудиториядан тыс) езшдш жумыс
2 кезец
ДаИындыкты тексеру: жеке тест, топтык тест, топтык аппеляция, окытушымен кер1 баИланыс. К1р1спе: студенттерге Д.Колб эд1с1мен сауалнама журпзу. Эр студентке тест таратылады(15 минут уакыт бер1лед1). Тестке жауап беру барысында, сауалнама нэтижелерше баИланысты студенттер топка бешедь
1)Топтарга тапсырма бер1лед1: топтыц атын кою, топ басшысын аныктау жэне таИм-менеджер тагаИындалу керек.
2)Топтарга тест бер1лед1, тестт1ц 1ш1нде б1р сура; кате жауаппен болады. Уакыт аякталганнан кеИ1н тестт1ц эр сурагы окытушымен б1рге талкыланады (кыска лекция туршде де етк1зуге болады). Соцында топтар катес1 бар суракты тауып аппеляцияга берсе жэне сол суракты дэлелмен аИтса топка косымша тагы 10 балл бер1лед1.
3 кезец
Принциптерд1 колдану; топпен жумыс презентеция туршде кеИс бер1лед1. КеИске кезецмен 3 бел1мнен туратын тапсырмалар берыедъ Тапсырмаларды топтар талкылап жатканды окытушы студенттерд1 сырттан бакылау кажет. Эр бел1м талкыланып б1ткеннен кеИ1н ортага топтардан спикер шакырылады. Спикер ретшде аз белсенд1л1к керсеткен студент шакырылды.
Сабактыц эр кезещнен кеИ1н м1ндетт1 турде топтыц багалары презентацияда керсет1л1п отырылуы керек. Сабактыц багалануы: жеке тест 30%, топтык тест 20%, аппеляция 10%, есеп 30%, косымша балл 10%. Топтык жумыстыц косымша балын багалаудыц эд1й:
1. Окытушы эр топты келей критеримен багалаИды (макс. балл 80)
Уакытты кадагалауы 30
^атысу белсендтп 25
¥Иымшылдыгы 25
2. Алынган бага топтыц курамындагы катысушылар санына кебеИт1лед1 - бул топтыц жалпы баллы
3. Топтыц калауы боИынша эр катысушыга белсенд1л1г1 боИынша жалпы балды улест1ру мумк1нд1г1 бер1лед1 Цортынды:
kaznmu.kz • КазНМУ • №1-201 6*
1. TBL эдiсi студенттердi о;ытуда оку-тэрбие Yрдiсiн ;айта кдаылуына жэне YHeMi жетiлiуне багытталган.
2. Студенттердiц кэйби бiлiм алуына, тэжiрибелiк дагдылардыц дамуына TBL эдiсi жагдай тугызады.
3. Жагдайга байланысты эр студенттiц ездтнен ойлануга, бейiмделуге, мэселе шешiмiн табуга, топпен байланыс жасауга MYMкiндiк бередъ
4. Окуга ынта пайда болу ар;ылы , бiлiм алу YP^ciH жогарлатады, студенттiц шыгармашыльщ ;абшетш дамытады, студенттiц ез niKip-ойын ауызша айтуга Yйретедi.
5. Логикалы; ойлау ;абшетш белсендендiредi.
6. Студенттер 6ipiH 6ipi о;ытады.
7. Уа;ытты тиiмдi пайдалануды Yйренедi
3AEBHETTEP TI3IMI
1 Baylor College of Medicine, Team- Based Learning - http://www.grapepe ople.com/what_facil itation/
2 L., Watson, W. and Black, R. A realistic test of individual versus group consensus decision making // Journal of Applied Psychology. -1989. - 74(5). - P. 834-839.
3 Team-Based Learning Resources, Wright State University School of Medicine Faculty Development site, www.med.wright.edu/aa/facdev/TBL
Г.Н. МАЕМГЕНОВА, МД. ЭК1МЖАН, С.Х. ИЗМАЙЛОВА, Р.К. МУСАБЕКОВА, Э.Д. ЕСЖАНОВА, Л.Ж. УМБЕТОВА, А.Ч. АБИРОВА
Казахский Национальный Медицинский университет имени С.Д. Асфендиярова Модуль Пропедевтики детских болезней
ПРИМЕНЕНИЕ ИННОВАЦИОННОГО TBL МЕТОДА В ОБУЧЕНИИ СИНДРОМОВ И СЕМИОТИКИ ПОРАЖЕНИЯ ОРГАНОВ И СИСТЕМ ДЛЯ СТУДЕНТОВ 3 КУРСА ФАКУЛЬТЕТА ОБЩАЯ МЕДИЦИНА
Резюме: Обучение по методу TBL позволяет студенту применять полученные знания для решения поставленной задачи, диагноза, навыков необходимых для интерпретации лабораторных исследовании, использования данных анамнеза, физикального обследования при заболеваниях органов и систем. Оценивать влияние коммуникативных, правовых, этнических особенностей на процесс оказания медицинской помощи при получении знании.
Ключевые слова: метод обучения, синдромы и семиотика поражения органов и систем.
G.N. MAEMGENOVA, M.K. AKIMZHAN, S.H. IZMAILOVA, R.K. MUSABEKOVA, E.D. ESZHANOVA, L.ZH. UMBETOVA, A.CH. ABIROVA
KazNMU, module propaedeutics of childhood diseases
THE USE OF AN INNOVATIVE METHOD OF TBL IN LEARNING THE DISEASE SEMIOTICS AND SYNDROMES FOR 3 THE COURSE FACULTY OF GENERAL MEDICINE
Resume: Learning of TBL method allows the student to apply their knowledge to find solution to the assigned task, diagnosis, skills needed for the interpretation of the laboratory researches, the use of medical history, physical examination for diseases of organs and systems. Evaluate the impact of communication, legal, ethnic characteristics in the process of care in obtaining knowledge. Keywords: teaching method, syndromes and semiotics of diseased organs and systems.
ПНЕВМОНИЯ В СРАВНИТЕЛЬНОМ АСПЕКТЕ У ДЕТЕЙ В РАЗЛИЧНЫХ ВОЗРАСТНЫХ ГРУППАХ
Г.Н. МАЕМГЕНОВА
Казахский Национальный медицинский университет им. С.Д. Асфендиярова Модуль Пропедевтики детских болезней
УДК 616.34 - 002 - 05.2
Сравнительный анализ клинических показателей при пневмониях у детей школьного возраста показал, что различий по частоте встречаемости основных симптомов заболевания между группами не установлено ^>0,05). В каждой группе с одинаковой частотой регистрировались очаговая, очагово-сливная, сегментарная и долевая пневмонии ^>0,05), также не выявлено различий между группами по частоте встречаемости локализации процесса ^>0,05). В гемограмме у больных 7-14 лет группы сравнения лейкоцитоз наблюдался в 2,7 раза чаще, чем в основной группе (p=0,046). По остальным показателям отличий между группами не установлено (p>0,05).
Ключевые слова: пневмония, клиника, дети