ЭОЖ 341.1:341.24(574)
CL
<
О
СП
О
<
ТРИПС КЕЛ1С1М1НДЕГ1 ШЕКАРАЛЬЩ ШАРАЛАР ТУРАЛЫ ЕРЕЖЕЛЕР1Н1Ц КАЗАХСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫЦ
ЗАЦНАМАСЫНА ЭСЕР1
Мадина Нуртаевна Нуртай1
Эл-Фараби атындагы Казац улттыцуниверситеттщ халыцаралыц цуцыц кафедрасыныц PhD докторанты, магистр, Алматы, Казацстан, e-mail: [email protected]
Жулдыз Талгатовна Сайрамбаева
З.г.к., эл-Фараби атындагы Казац улттыц университеттщ халыцаралыц цуцыц кафедрасыныц доцентi, Алматы, Казацстан,е-таИ: [email protected]
Аннотация. Зерттеу тацырыбыныц езектшт шекаралардагы зияткерлт меншт цуцыцтарын, эЫресе авторлыц цуцыцпен цоргалатын жалган тауарлыц белгшер мен ца-рацшылыц тауарларга цатысты шекарадагы шараларды кушейту цажеттшгт мойын-дау мацыздылыгына негiзделедi. Осы мэселе ДYниежYзiлiк сауда уйымыныц (будан эрi - ДС¥) шецбертде ЖYргiзiлген кел^сездер барысында да талцыланып, Зияткерлт мен-шт цуцыцтарыныц сауда аспектiлерi женiндегi келiсiмiне (будан эрi - ТРИПС Келшмi) шекаралыц шаралардыц тэртiбiне цатысты ережелердщ енгiзiлуiне туртк болды. Мун-дай шаралар, эЫресе жаhандыц нарыцтыц кецеюi мен езара байланыстылыгын ескере отырып, зияткерлж меншж цуцыцтарын цоргаудагы жэне осы салада орын алган цуцыц бузушылыцпен куресудщ алгашцы цадамы болды. Сондай-ац, ТРИПС Келшмтщ шарт-тарыныц бiрi - «ех officio» цагидатын wm асыру болып табылады. Мацаланыц мацса-ты - Казацстан Республикасыныц ТРИПС Келшмте сэйкес, эЫресе шекаралыц бацылау шараларына цатысты зияткерлт меншт цуцыцтарын цоргау женiндегi мтдеттеме-лерт орындау ушт цабылдаган шараларын царастыру. Осы мацсатца цол жетюзу ушт аталган Келiсiмдегi шекаралыц шаралар туралы ережелерi сараланып, сонымен цатар зияткерлт меншiктi цоргау ушт Еуразиялыц экономикалыц одацтыц (будан эрi - ЕАЭО) муше елдертщ кеден органдарыныц «ex-officio» цагидатыныц цолдануына талдау жаса-лынды. Мацаланы жазу барысында анализ, бацылау, нацтылау секiлдi гылыми эдштер цолданылды. Авторлар мацалада осы багытты зерттеген отандыц жэне шетелдт га-
а.
е лымдардыц ецбектерi пайдаланылды. Мацаланыц соцында ЕАЭО елдерi шекарадагы зият
керлт меншт цуцыгы объектыерт реттеуде ортац стандарттарын цалыптастыруды одан эрi ныгайту цажет деген цорытындыга келдi. 2 Ty^h свздер: зияткерлт меншщ ДС¥, ЕАЭО, ТРИПС Келшмi, контрафактшк тауар,
шекаралыц шаралар, ex - officio.
< СП
ь
5 ВЛИЯНИЕ ПОЛОЖЕНИЙ СОГЛАШЕНИЯ ТРИПС
I О ПОГРАНИЧНЫХ МЕРАХ НА ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВО
§ РЕСПУБЛИКИ КАЗАХСТАН
<
РЛ <
Нуртай Мадина Нуртаевна
PhD докторант кафедры международного права Казахского
х национального университета имени аль-Фараби, магистр,
^ Алматы, Казахстан, e-mail: [email protected]
s
х
ь
1 Хат-хабарга арналган автор
Сайрамбаева Жулдыз Талгатовна
К.ю.н., доцент кафедры международного права Казахского национального университета имени аль-Фараби, Алматы, Казахстан, e-mail: [email protected]
Аннотация. Актуальность темы исследования обусловлена важностью признания необходимости усиления пограничных мер в отношении прав интеллектуальной собственности на границах, особенно в отношении поддельных товарных знаков и пиратских товаров, охраняемых авторским правом. Данный вопрос обсуждался и в ходе переговоров, проведенных в рамках Всемирной торговой организации (далее - ВТО), что послужило толчком к введению в соглашение по торговым аспектам прав интеллектуальной собственности (далее - соглашение ТРИПС) положений, касающихся порядка пограничных мер. Такие меры, особенно с учетом расширения и взаимосвязанности глобального рынка, стали первым шагом в защите прав интеллектуальной собственности и борьбе с правонарушениями, имеющимися в этой сфере. Также одним из условий соглашения ТРИПС является реализация принципа «ех officio». Цель статьи - рассмотреть меры, принимаемые Республикой Казахстан для выполнения обязательств по защите прав интеллектуальной собственности в соответствии с соглашением ТРИПС, особенно в отношении мер пограничного контроля. Для достижения этой цели в данном соглашении проанализированы положения о пограничных мерах, а также проведен анализ применения принципа «ex - officio» таможенными органами стран-членов Евразийского экономического союза (далее-ЕАЭС) для защиты интеллектуальной собственности. При написании статьи использовались такие научные методы, как анализ, наблюдение, уточнение. Авторы в статье использованы труды отечественных и зарубежных ученых, изучавших данное направление. В заключение статьи пришели к выводу о необходимости дальнейшего укрепления формирования общих стандартов по регулированию объектов прав интеллектуальной собственности на границе в странах ЕАЭС.
Ключевые слова: интеллектуальная собственность, ВТО, ЕАЭС, соглашение по ТРИПС, контрафактный товар, пограничные меры, ex - officio.
0
IMPACT OF THE TRIPS AGREEMENT PROVISIONS |
ON BORDER MEASURES ON THE LEGISLATION |
OF THE REPUBLIC OF KAZAKHSTAN
>
3 >
Nurtay Madina Nurtaevna o
o £ A
er
В
СП А
PhD student of Chair of International Law ofAl-Farabi Kazakh National University, Master, Almaty, Kazakhstan, e-mail: [email protected]
Sayrambaeva Zhuldyz Talgatovna
PhD in Law, Associate Professor of the Department of ^
International Law of Al-Farabi Kazakh National University, A Almaty, Kazakhstan, e-mail: [email protected]
o
Abstract. The relevance of the research topic is due to the importance of recognizing the need ^
to strengthen border measures with respect to intellectual property rights at borders, especially 0
with respect to counterfeit trademarks and pirated goods protected by copyright. This issue was M
also discussed during negotiations held within the framework of the World Trade Organization jz
(WTO), which served as an impetus for the introduction ofprovisions on the procedure for border s
measures into the Agreement on Trade-Related Aspects of Intellectual Property Rights (TRIPS ^
Agreement). Such measures, especially taking into account the expansion and interconnectedness 4
of the global market, have become the first step in protecting intellectual property rights and l
combating offenses in this area. Also, one of the conditions of the TRIPS agreement is the 22
implementation of the "ex officio" principle. The purpose of the article is to consider the measures 2 taken by the Republic of Kazakhstan to fulfill its obligations to protect intellectual property rights
in accordance with the TRIPS agreement, especially with regard to border control measures. To achieve this goal, this agreement analyzes the provisions on border measures, as well as analyzes the application of the "ex-officio" principle by the customs authorities of the member states of the Eurasian Economic Union (EAEU) for the protection of intellectual property. When writing the article, such scientific methods as analysis, observation, clarification were used. The authors of the article used the works of domestic and foreign scientists who studied this area. At the end of the article, it was concluded that in the EAEU countries it is necessary to further strengthen the formation of common standards in the regulation of objects of intellectual property rights at the border.
Keywords: intellectual property, WTO, EAEU, TRIPS Agreement, counterfeit goods, border measures, ex-officio.
Kipicne
3HATKep.rnK MeHmiK KyKbiFbiHbi« 6:pbi.nybi Tayap 6e.riciMeH 3a«cbi3 caHKecreHgipmeTiH, age6u mbiFapMaHbi HeMece groaHHgbi 3a«cbi3 mbiFapaTbiH, coHgaM-a; ;opFa.FaH naTeHTTi 6i.gipeTiH Tayap.apga Heri3iHge KepiHic Ta-6agbi. Ey. 6y3ymbi.nbiKTap KernciMmapTTbiK, coHgaM-a;, Ke6iHece KernciMmapTTbiK eMec KaTbrnacrap aacbrnga opbiH a.ybi MYMKiH. 3p MeM.eKeTTe o.apgbi« cHnaTTaMa.apwHa «aHe Ko.gaHbicraFbi 3a«HaMacbrna 6aH.aHbicrbi 3H^TKep.iK MeHmiK K¥KbiKTapbiH 6y3y KH.-MbicTbi; HeMece a3aMaTTbiK COT TapTi6iMeH Kyga.aHybi MYMKiH. Ke3 Ke.reH «aFgaMga, KOHTpa^aKTmi 6o.bin Ta6bi.aTbiH Tayap.ap g xa.biKapa.biK HapbiKTa caTbi.biMFa mbiFagbi, a. coHgan-a; o.ap 6ip e.geH mbiFbin, eKiHmi e.re C^ Kipy YmiH KegeHHeH eTyi KepeK [1]. OcbiFaH ^ 6aH.aHbicrbi meKapaga 3HHTKep.iK MeHmiK ^ KYKWKTapwH ca;Taygw ;aMTaMacbi3 eTy kyp-s ge.i, api KeKeMKecTi Mace.ere aHHa.bm oTbip.
fflHHHHga ga, Kompa^aKTmiK Tayap.ap-H MeH caygaHH To;TaTyFa 6aH.aHbicrbi yMTbrnbi-e crap rATT 6oHHHma Ke.icce3gepgi« Heri3iHge s 6o.gH, cohh« HaTH«eciHge TPHnC Ke.iciMi o «aca.gbi [2]. ATa.FaH Ke.iciMm« epe«e.epi-o He caMKec acy-hh« KypaMbiHgaFbi MeM.e-£ KeTTep KoHTpa^aKTmiK Tayap.apgbi aKe.iH-s reHgiriHe KYgiKTeHyre, Ky3bipeTri opraHgapFa pa KegeH opraHgapbiHbi« co. ceKi.gi Tayap.apgbi § epKiH aHHa.HMFa mbiFapygbi To;TaTa Typybi w Typa.H eTiHimTi 6epyre Heri3i 6ap K¥Kh; He-;§: .eHymire MYMKiHgiK 6epeTiH mapa.apgbi ;a-6bi.gaHgbi. Ey. epe«e.ep y^ttm; 3a«HaMaFa ^ e3repTy eHri3y HeMece o.apgbi TiKe.eM ;o.ga-< HygaH 6ac TapTaTbiH MYme MeM.eKeTrep ACY-hh« aTa.FaH Ke.iciMiHe caMKec caH^Ha.apFa ^ ymbipaybi MYMKiH. ^a3a;craH ga ACY-hh« MYmeci peTiHge 3a«HaMa.bi; «aHe aT;apymbi ^ TeTiKTepgi« KeMeriMeH meKapa.bi; mapa.ap ap;H.H 3H^TKep.iK MeHmiKTi ;opFaygbi ky-w memyre aTca.bicagbi.
DOI: 10.52026/2788-5291_2022_71_4_204
Ogicrep MeH MaTepna^gap
Ma;a.aHH 3epTTey 6apbicbrnga e.iMi3gi« ;a3ipri ya;HTTa ;o.gaHH.aTHH «^a3a;cTaH Pecny6.HKacHHgaFH KegeHgiK peTTey Ty-pa.H» 2017 «bi.Fbi 26 «e.To;caHgaFH ^a-3a;cTaH Pecny6.HKacbiHbi« №123-VI Ko-geKci, «^a3a;cTaH Pecny6.HKacbiHbi« KeM6ip 3a«HaMa.HK aKTi.epiHe KegeHgiK peTTey «aHe KacinKep.iK ;H3MeT Mace.e.epi 6oHbrnma e3-repicTep MeH To.biKTbipy.nap eHri3y Typa.bi» 2021 «h.fh 5 ;a«TapgaFH ^a3a;cTaH Pecny-6.HKacHHH« №407-VI KP3 3a«H nanga.a-HH.gH. CoHgaM-a;, ACY me«6epiHge 1994 «h.h 15 cayipge Ka6bi.gaHFaH «3H^TKep.iK MeHmiK K¥KHKTapHHH« cayga acneKTi.epi «eHiHgeri Ke.iciMi», 2017 «h.h 11 cayipge ;a6H.gaHFaH «Eypa3Ha.H; экoнoмнкa.нк oga;TH« KegeH KogeKci Typa.H mapT» t.6. 6ap.
3epTTey Ta;HpH6HHa Ta.gay «Ypri-3y 6apwcHHga HopMaTHBTiK, ca.bicrbipMa-.h-k¥Kh;thk, Teopua^HK Ta.gay «aHe ;o-pHTHHgH.ay, «yMe.iK «aHe ^yнкцнoнa.gн ycraHbiMgap Tapi3gi agicTep Ke«iHeH ;o.ga-Hbrngbi.
Ta^Kw^ay^ap
2018 «h.fh 1 ;a«TapgaH 6acTan ^a-3a;cTaH YmiH 3H^TKep.iK MeHmiK K¥KH;Ta-pHH KopFaygH KapacrbipaTbiH KegeHgiK 6a;H-.ay ca.acHHgaFH KeM6ip Ty«HpHMgaMa.H; «aHe «a«a paciMgiK Ta.anTapgbi ;aMTHTHH ЕAЭО KegeH KogeKci KYmiHe eHgi. KegeHgiK oпepaцнa.ap MeH o.apgbi «acay TapTi6i ЕAЭО 3a«HaMacbiMeH, a. KeM6ip «aFgaM.ap-ga ЕAЭО KegeH KogeKci y.TTH; 3a«HaMaFa ci.TeMe HopMa.apHH ;aMTHgH. ЕAЭО KegeH KogeKci KegeHgiK paciMgepgi o«aM.aTy «aHe YH.ecripy Typa.H khoto Koнвeнцнacннн« «aHe ACY-hh« cayga paciMgepiH o«aM.aTy Ty-pa.H Ea.H Ke.iciMi epe«e.epiH ;oca a.FaHga, KegeHgiK aKiMmi.eHgipygi« o3h; xa.H;apa-.bi; Ta«ipu6eciHe Heri3ge.egi. ЕAЭО KegeH KogeKciH gaMHHgay Ke3iHge KegeH ogaFHHH«
жэне кедендж реттеу саласындагы бiрыцFaй экономикалык кещспктщ колдaныстaFы шарттык-кукыктык базасы кодификацияла-нып кана коймай, колдaныстaFы талаптар мен халыкаралык стандарттарды ескере отырып, ЕАЭО Кеден кодексiнде езектен-дiрiлдi2.
2018 жылFы 1 кацтарында «^азакстан РеспубликасындаFы кедендiк реттеу тура-лы» № 123-VI КРЗ Кодексi (будан эрi - Кодекс) ^шше ендi3. Кодекстi кабылдаудыц негiзгi максаты Еуразиялык экономикалык одактыц Кеден кодексше (будан эрi - ЕАЭО Кеден кодека) сэйкес келтiру болFaндыктaн, Кодекске ЕАЭО Кеден кодексшщ ережелерi имплементацияланды.
Кодекс ЕАЭО Кеден кодексшщ тшсп ережелерш нактылайтын зияткерлiк меншiк объектiлерiне кукыктарды корFaу женiндегi шaрaлaрFa aрнaлFaн 53-тарауды камтиды. Ол кеден органдары колданатын айрыкша кукыктарды корFaу женiндегi непзп шара зияткерлiк меншiк объектшершщ кедендж тiзiлiмiндегi мэлiметтер негiзiнде тауарлар-ды шыFaруды токтата турумен байланысты. ЕАЭО Кеден кодексше сэйкес мYше мем-лекеттщ кеден органдары мYше мемлекет-тердщ зияткерлiк меншiк объектшершщ бiрыцFaй кедендiк тiзiлiмiне жэне осындай мYше мемлекеттщ кеден органдары жYрri-зетш зияткерлiк меншiк объектшершщ улт-тык кедендiк тiзiлiмiне енгiзiлген зияткерлiк меншш объектiлерiне кукыктарды корFaу женiнде шаралар кабылдайды (384-баптыц 5-тaрмaFы)4.
Объектiнi зияткерлш меншiк объектшершщ бiрыцFaй кедендж тiзiлiмiне косу Yшiн ЕАЭО-ныц барлык елдершщ кеден органдарымен келiсу кажет. ОсыFaн уксас ереже кедендiк реттеу туралы казакстандык зацда да кезделген. ^азакстан зацнамасы бойынша кеден органдары корFaу мерзiмiн зияткерлiк меншiк объектiлерi ЕАЭО-Fa
мYше мемлекеттердщ зияткерлiк меншш объектшершщ бiрыцFaй кедендiк тiзiлiмiне не кедендж тiзiлiмге енгiзiлген кезде, кукык иеленушi етiнiшiнде керсеткен мерзiмдi, сондай-ак етiнiшке коса берiлетiн кужаттар-дыц колданылу мерзiмдерiн ескере отырып белгшейд^ бiрaк ол осындай тiзiлiмдерге енпзшген кYннен бастап екi жылдан аспа-уы тиiс (464-бабыныц 1-тaрмaFы). ЕАЭО^а мYше мемлекеттердщ зияткерлiк меншiк объектшершщ бiрыцFaй кедендiк тсзшмь не енгiзiлуi мYмкiн зияткерлiк меншiк объ-ектшерше авторлык кукык жэне сабактас кукыктар объектiлерi, тауар белгiлерi, кыз-мет керсету белгiлерi жэне тауарлар шы^а-рылFaн жерлердщ атаулары жатады (459 бабыныц 3-тaрмaFы)5. Сондай-ак, Армения Республикасы, Беларусь Республикасы, ^ырFыз Республикасында тошмдерге ен-гiзiлген кYннен бастап ею жылдан aспaуFa тиiс, ал Ресей Федерациясында бул мерзiмдi кукык иес керсетедi жэне де ол кеден тсзшмше енгiзiлген кYннен бастап Yш жылдан аспайды6.
Рэсiмдердi едэуiр киындататын фактор-лардыц бiрi, ол зияткерлш меншiк объектшершщ кедендш тiзiлiмiне енгiзу бары-сында кепшдшт камтамасыз ету немесе OFaн тец кепiлдiк беру шарты болып табы-лады. ^укык иесiнен кепiл немесе кепшдш талап ету к¥KЫFы ТРИПС Келюмшщ (53-бабы) талаптарында кезделген. Кепш немесе баламалы кепшдш кaжеттiлiгi кукык иеленушшщ зацсыз эрекеттершщ кiнэсiнен кеден органдарыныц iс-эрекеттерiмен де-кларантка материалдык залал келтiрiлетiн жaFдaйдыц ыктимaлдыFынa негiзделедi.
Зияткерлiк меншiк объектшерш зияткер-лiк меншiк объектшершщ бiрыцFaй кеден-дiк тiзiлiмiне косу Yшiн кем дегенде он мыц еуроFa тец сактандыру полисiн усыну кажет. Бул саясат ЕАЭО-ныц барлык елдершде жарамды болуы тиiс. Егер барлык елдерде
Н
X
ы А
о х о Д А
сг
В
СП А
2 Информация о вступлении в силу таможенного кодекса евразийского экономического союза. [Электрон. ресурс]. - Ца-тынаурежимi: https://www.asmap.ru/upload/iblock/48d/48de46e209dc2fd2a73de624b4b6b5f7.pdf
3 «Цазащстан Республикасындагы Кедендж реттеу туралы» 2017 жылгы 26 желтощсандагы Цазащстан Республика-сыныц № 123-У1 ЦРЗ Кодека (2022.14.07. бермген взгерiстер мен толъщтырулармен). [Электрон. ресурс]. - Цатынау режимi: https://online.zakon.kz/Document/?docid=37798706#activatedoc=2
4 «Таможенный кодекс Евразийского экономического союза» (ред. от 29.05.2019) (приложение N1 к Договору о Таможенном кодексе Евразийского экономического союза). [Электрон. ресурс]. - Цатынау режимi: http://www.consultant.ru/ document/cons_doc_LAW_215315/33b5080ee677237c8J318590b58048b6347fdcdb/
5 «Цазащстан Республикасындагы Кедендж реттеу туралы» 2017 жылгы 26 желтощсандагы Цазащстан Республика-сыныц № 123-У1ЦРЗ Кодека (2022.14.07. бермген взгерiстер мен толыщтырулармен). [Электрон. ресурс]. - Цатынау режимi: https://online.zakon.kz/Document/?docid=37798706#activatedoc=2
6 Порядок включения объектов интеллектуальной собственности в национальные таможенные реестры государств -членов Евразийского экономического союза. [Электрон. ресурс]. - Цатынау режимi: http://www.eurasiancommission.org/ ru/act/finpol/dobd/intelsobs/Documents/%D0%9D%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1% 8C%D0%BD%D1%8B%D0%B5%20%D1%82%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8 B%D0%B5%20%D1%80%D0%B5%D0%B5%D1%81%D1%82%D1%80%D1%8B.pdf
А го О го О
X
е о
"О
2 А
С
"О
7
CL
< Z
CL
О
е
X
о
m О
in <
< СП
ь
-Q
с;
ш £
Ч О X
о <
СП
жарамды полистi алу MyMKiH болмаса, онда ЕАЭО-ньщ барлык мемлекеттерiнде жиын-тыгында колданылатын бiрнеше полистердi алу кажет [3]. Алайда, бул зияткерлш мен-шiкке катысты кукыктарды кедендш корга-удыц эртYрлi децгешндеп шыгындардыц бiрдей децгеш ТРИПС Келюмшщ кетлдш пропорционалдыгы туралы талабына кай-шы келедi жэне осы жагдайды ЕАЭО шец-берiнде кайта карастыру кажет.
ТРИПС Келюмшщ 4-бeлiмнщ ец мацы-зды ережесшщ бiрi 58 - бабындагы - «ех officio эрекеттерЬ» болып табылады. Бул eкiлеттiктер «ех officio» ю-эрекеттершен турады, егер кызметкерлер зияткерлiк мен-шштщ бузылгандыгы туралы prima facie дэлелдерше ие болса, тауарларды шыгаруды токтата туру туралы тэуелаз шешiм кабыл-дауды бвдредГ.
М.С.Е.Дж. Бронкерз, Д.В.Ф. Веркад, Н.М. МакНелистщ бiрлескен жумысында «Ше-карадагы шараларды билiк ез бастамасы бойынша да кабылдауы мYмкiн (ех officio), бiрак олар мундай шараларды кабылдауга мiндеттi емес. Осыган байланысты ТРИПС Келiсiмi билiк кукык иесiнен осы екшетпк-тердi жYзеге асыруда оларга кемектесе ала-тын кез-келген акпаратты талап ете алатын-дыгын керсетедЬ» - деген ой бiлдiредi [4].
«Ex officio» екшетпктерше катысты ЕАЭО елдершщ улттык зацдарын салысты-ра отырып, казакстандык зацнамадан баска, объектшер тсзшмге енгiзiлмеген жагдайда тауарларды шыгаруды токтата туру мYм-кiндiгiне ресей зацнамасы бойынша жол берiлетiнiн де атап етуге болады. ^азiрri уакытта Беларусь Республикасын коспаган-да, мYше мемлекеттердщ барлык кеден ор-гандары «ex-officio» eкiлеттiктерiне ие8. «Ex officio» екшеттшн колданбагандыктан, ЕАЭО-ныц кедендiк аумагына алып келiнген тауарлар мYше елдер арасында одан эрi еркiн тасымалданады [5]. Осылайша, ЕАЭО-ныц кедендiк аумагына «ex officio» - екшетпк-терiн колданудагы айырмашылыктар айкын кeрiнедi жэне бул екшетпкп колдануды мiндеттейтiн норманы зацнамалык децгей-де енгiзу кажет. Сонда гана бул норма кеден органдарына зияткерлш меншiктi коргау саласындагы туындаган кукык бузушылык эрекеттерiне катысты тшсп шараларды кол-дануга мYмкiндiк бередь
ЕАЭО мен ДС¥ нормаларыныц арасын-дагы кайшылыктардыц туындау каут ю жYзiнде бар, eйткенi олардыц реттеу салала-ры бiр-бiрiне сэйкес келедь Сонымен катар, ЕАЭО-га мYше елдер ДС¥-га эртYрлi шарт-тар непзшде кiргенiн, сондай-ак Беларусь Республикасы элi кYнге дейiн ДС¥-га мYше болмаганын ескеру кажет. Тиiсiнше, ДС¥ жэне ЕАЭО шецбершде мемлекеттердщ езь не алган халыкаралык мiндеттемелерi сэйкес келмейдь Атап айтканда, ^азакстанныц ДС¥-га юрушщ негiзгi шарттарыныц бiрi ретшде бiркатар тауарлык устанымы бойынша тарифтш мiндеттемелер - ЕАЭО-ныц БiрьщFай кедендiк тарифi шецбершде ДС¥ жагдайында алып келу мeлшерлемесi кол-даныстаFы кедендiк баждардан темен бола-тын алып коюлар тiзбесi болып табылады. ^азакстан Республикасыныц ДС¥ жэне ЕАЭО бойынша мшдеттемелершщ арасын-даFы аталFан алшактыкты ескере отырып, ЕАЭО шецбершде ^азакстан Республикасыныц ДС¥-Fа юрушщ кукыктык салдарын реттейтш бiркатар кужаттар кабылданды, атап айтканда: 2015 жыгеты 16 казанда Бура-байда жасалFан Еуразиялык экономикалык одактыц кедендiк аумаFында тауарларды экелу мен айналыстыц кейбiр мэселелерi туралы хаттамасы; «^азакстан Республикасыныц ДYниежYзiлiк сауда уйымына косылуы-на байланысты кейбiр мэселелер туралы» ЖоFары Еуразиялык экономикалык кецестщ 2015 жылFы 16 казандаFы № 22 шешiмi; «^азакстан Республикасы ДYниежYзiлiк сауда уйымына косылу шарты ретшде кабыл-данFан мiндеттемелерге сэйкес Еуразиялык экономикалык одактыц БiрыцFай кедендш тарифi баждарыныц мeлшерлемелерiмен салыстырFанда неFурлым темен кедендiк алып келу баждарыныц мелшерлемелерш жэне осындай баж мелшерлемелершщ мел-шерлерiн колданатын тауарлардыц ™збеа туралы» Еуразиялык экономикалык комиссия Кецесшщ 2015 жылFы 14 казандаFы № 59 шешiмi; «^азакстан Республикасыныц ДYниежYзiлiк сауда уйымына косылуы-на байланысты Еуразиялык экономикалык одактыц кедендш аумаFында тауарларды алып келу мен олардыц айналысыныц кей-бiр мэселелерi туралы» Еуразиялык Yкiме-таралык кецестщ 2016 жылFы 12 тамыздаFы № 5 шешiмi9. ^абылдаетан кужаттарFа сэй-
X
Ь
Цатынау режимi: https:/
7 Agreement on Trade-Related Aspects of Intellectual Property Rights, 1994. [Электрон. ресурс]. wipolex.wipo.int/en/text/379915
8 Отчет о состоянии правоприменительной практики в сфере защиты прав на объекты интеллектуальной собственности в Евразийском экономическом союзе за 2020 год. [Электрон. ресурс]. - Цатынау режимi: https://u.to/zD0OHA
9 Обязательства Республики Казахстан в ВТО. [Электрон. ресурс]. - Цатынаурежимi: https://atameken.kz/ru/pages/449-perechen-iz-yatij-v-sootvetstvii-s-obyazatel-stvami-respubliki-kazahstan-v-vto
кес ^азакстан Республикасы БiрыцFaй ке-дендш тарифтен алынатын тауарлардыц тiзбесiне енпзшген тауарларды ЕАЭО-Fa мYше баска мемлекеттердщ aумaFындa, олар темендетiлген кедендiк баждар бойын-ша алып келiнген жaFдaйдa алып кетуге жол бермеу женшде кaжеттi шаралар кабылда-уFa мшдеттеме алды.
АтaлFaн жaFдaЙFa сэйкес ЕАЭО шец-берiнде кедендiк-тaрифтiк реттеудi жYзеге асырудыц бiрыцFaй кукыктык негiзiн камта-масыз ету максатында кедендiк баждарыныц мелшерлемелерiн темендету женiндегi ДС¥ талаптарына сэйкес ЕАЭО кеден зацнама-сын жYргiзу кaжеттiлiгiн негiздейдi.
Нэтижелер
БYгiнгi тацда параллель импорт ^а-закстанда зияткерлiк меншiк кукыFын бузу-дыц ец кеп тaрaлFaн тYрлерiнiц бiрi болып табылады, ейткенi кептеген кэсшкерлер осы тауарлар кандай да бiр себептермен арзаны-рак болатын баска елдерден тупнуска тауарларды келiсiлмеген алып келудi жYзеге асы-рады10.
Тауар белпсш тYпнускa енiмде пайдала-ну тауар белгiсiне «кукыктардыц саркылуы» уFымымен тыFыз байланысты болып ке-ледi. Белгiлi бiр елде белгшенген айрыкша кукыктыц саркылу кaFидaсы осы елдщ ау-мaFындa кукык иесшщ бакылауынан тыс кай сэттен бастап OFaн сaлынFaн тауар бел-памен тауар айналымы жYзеге асырыла-тынды^ын аныктайды.
Тауар белгiсiне кукыктардыц саркылуы, егер бул тауарды кукык иеленушшщ езi немесе оныц келiсiмiмен aйнaлымFa енгiзiлген болса, кукык иеленушшщ тауарды азамат-тык aйнaлымFa Yшiншi тулFaлaрдыц енпзуь не тыйым салу кукы^ын шектеудi бiлдiредi.
Алайда, ЕАЭО зацнамасында ЕАЭО та-
уар белпсше (Одактыц тауар белгiсi) жэне тауар белпсше катысты айрыкша кукыкты саркудыц eцiрлiк кагидаты колданылады. Айрыкша кукыкты бузу кукык иеленушiнiц де, оныц келiсiмiмен баска да адамдардыц да ЕАЭО-га мYше мемлекеттердiц кез кел-генiнiц аумагында азаматтык айналымга зацды тYрде енгiзiлген тауарларга катысты Одактыц тауар белпсш жэне тауар белпсш пайдалану болып табылмайды (16-тар-мак)11. Демек, коргалатын тауар белгiсiмен тацбаланган тауарлардыц Одак елдерiнiц бiрiнiц аумагына импорты бYкiл ЕАЭО аумагында айрыкша кукыктыц саркылуына алып келедь Дэлiрек карасак, Армения Ре-спубликасыныц Зацында айрыкша кукыкты саркудыц халыкаралык кагидаты кезделген (14-баптыц 1-тармагы)12. Ал, ^ыргыз Респу-бликасыныц Зацы бойынша халыкаралык шарт ережелерiнiц басымдыгын бекiтедi (43-бап)13. Беларусь Республикасыныц «Тауар белгiлерi жэне кызмет керсету белгiлерi туралы» Зацына сэйкес тауар белпсше айрыкша кукыктыц ещрлш саркылуы тшелей кeзделедi (3-баптыц 4-тармагы)14.
^азiрri уакытта ^азакстанда ЕАЭО-га мYшелiктi ескере отырып, кукыктардыц саркылуыныц ещрлш кагидаты колданылады. Аталган зацныц eзгеруiне байланысты тауар белгiсi иелершщ кукыктарын коргау мэселесiне катысты сот тэж1рибеа де ез-гердi. Буган дейiн соттар тауар белгiлерi иелершщ ездерше тиесiлi зияткерлiк мен-шш объектiсiн зацсыз пайдалануга тыйым салу туралы талаптарын карастыра отырып, эдетте, кукыктардыц саркылуыныц халыкаралык кагидатын негiзге ала отырып, талап-тарды канагаттандырудан бас тартатын15.
2015 жылдыц казан айынан бастап осы мэселе бойынша сот тэжiрибесi езгере баста-ды. Соцгы кездерi соттар тацбаланган тауар-
10 Основы охраны и защиты интеллектуальной собственности в Казахстане, 2018. [Электрон. ресурс]. - Катынау режима https://atameken.kz/uploads/content/files/%D0%9E%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D1%8B%20%D0%BE %D1%85%oD1%80%D0%B0%D0%BD%D1%8B%20%D0%B8%20%D0%B7%D0%B0%D1%89%D0%B8%D1%82%D1% 8B%20%D0%98%D0%A1%20%D0%B2%20%D0%9A%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%85%D1%81%D1%82%D0%B0% D0%BD%D0%B5.pdf
11 Зияткерлж меншж объекттерте цуцыцтарды сацтау мен цоргау туралы Хаттама (Еуразиялыц экономикалыц одац туралы шартца № 26 цосытша). [Электрон. ресурс]. - Катынау режимi: https://online.zakon.kz/Document/?doc_ id=31579781#activate_doc=2
12 Law of the Republic of Armenia of May 22, 2010 No. ZR-59 «About trademarks» (as amended on 30-03-2021). [Электрон. ресурс]. - Катынау режимi: https://www.aipa.am/en/TrademarkLaw/
13 Закон Кыргызской Республики 14 января 1998 года № 7 «О товарных знаках, знаках обслуживания и наименованиях мест происхождения товаров» (с изменениями и дополнениями по состоянию на 23.03.2020 г.). [Электрон. ресурс]. - Катынау режимi: https://online.zakon.kz/Document/?doc_id=30223739
14 Закон Республики Беларусь от 5 февраля 1993 года № 2181-XII «О товарных знаках и знаках обслуживания» (с изменениями и дополнениями по состоянию на 18.12.2019 г.). [Электрон. ресурс]. - Катынау режимi: https://online.zakon.kz/ Document/?doc_id=30455473
15 Судья Верховного Суда И.Калашникова: «В Казахстане созданы необходимые условия для защиты прав владельцев товарных знаков», 2017 г. [Электрон. ресурс]. - Катынау режимi: https://sud.gov.kz/rus/massmedia/sudya-verhovnogo-suda-ikalashnikova-v-kazahstane-sozdany-neobhodimye-usloviya-dlya
Н
X
ы А
о х о Д А
сг
В
СП А
А
СП
О
СП
О
X
е о
"U
2 А
JZ
"и
7
CL
< Z
CL
О в X
о
m О
СП <
< СП
ь
-Q
с;
ш £
Ч О X
о <
СП
X
ь
ды алып келудi зияткерлiк меншiк объектiсiн пайдаланудыц дербес нысаны ретiнде тани-ды жэне тшсшше, кукык иеленушшщ тиiстi руксатынсыз жYзеге асырылган алып келу кукык иеленушшщ кукыктарын бузу болып табылады. Аталган жагдайда, оныц бу-зылган кукыктарын, соныц iшiнде шыгын-дарды етеу аркылы коргауга кукылы болды.
Мысалы, Казакстан Жогаргы Сотыньщ азаматтык жэне экiмшiлiк iстер женшде-ri кадагалау сот алкасыныц 2015 жылгы 9 желтоксандагы каулысымен «Р» компаниясыныц «К» компаниясына тауар белпсшщ кукык иесшщ айрыкша кукыктарын бузу туралы талабы канагаттандырылды. Каулыга сэйкес Казакстан аумагына тацбаланган тауарларды алып келу Казакстан аумагында азаматтык айналымга енпзу кезiнде тауар бел-гiсiн пайдаланудыц дербес нысаны болып саналатын. Бул ретте осы каулыга сэйкес тауар белгшерш колдан жасау (контрафакт) жэне кукык иесшщ келiсiмiнсiз тYпнуска тацбаланган енiмдi алып келу (параллель импорт) тауар белпс зацсыз пайдаланудыц эртYрлi жагдайлары болып есептелдi.
Жогаргы Соттыц осы шешiмiнен кейiн параллель импорт мэселес бойынша сот тэжiрибесi бiртiндеп тецестiрiле бастады. Атап айтканда, Актебе облысыныц маман-дандырылган ауданаралык экономикалык соты бастапкыда кукык иелерiнiц келюмш-сiз тацбаланган тауарларды алып келудi жYзеге асырган кэсiпкерлердiц пайдасына шешкен екi iстi Актебе облыстык сотыныц апелляциялык сот алкасы кайта карады. Актебе облыстык сотыныц азаматтык ютер женiндегi апелляциялык сот алкасыныц «Г» компаниясыныц «К» ЖШС-не (2016 жылгы 3 мамырдагы) жэне «М» компаниясыныц «К» ЖШС-не (2016 жылгы 13 сэуiрдегi) та-лап коюы бойынша каулыларына, жогарыда аталган компаниялардыц талаптарын ка-нагаттандырудан бас тарткан бiрiншi саты-дагы соттардыц шешiмдерiне сэйкес тауар белпсше айрыкша кукыкты коргау туралы кукык иесiнiц келiсiмiнсiз тацбаланган тауарларды алып келген жауапкердщ эрекетщ^ езгертiлiп, зацсыз деп танылды. Бул шешiм-дер Казакстан Жогаргы Сотыныц жогарыда
аталган каулысын шыгару кезiнде пайдала-нылган дэлелдердiц непзшде шыгарылды16. Осы тургыда, Казакстан Республикасында тауар белгiлерi иелерiнiц кукыктарын коргау Yшiн кажеттi жагдайлар жасалынып келедь
Дэлiрек келгенде, «Казакстан Республикасыныц кейбiр зацнамалык актiлерiне кедендiк реттеу жэне кэсiпкерлiк кызмет мэселелерi бойынша езгерютер мен то-лыктырулар енпзу туралы» 2021 жылгы 5 кацтардагы № 407-VI Казакстан Республикасыныц Зацымен17 бiраз езгерiстер ен-пзшдь Соныц iшiнде, зияткерлiк меншiк объектшерш кедендiк тiзiлiмге тауар белгшерш енгiзу рэсiмiне де катысы бар. Ендi кукык иелерi кеден органдарына етiнiш беру аркылы тауар белгшерш зияткерлш меншiк объектiлерiн кедендiк т1зшмше енгiзуге кукылы (461-бап)18. Бул контрафакпш алып келуге жэне параллель импортка жол бер-мейдi. 2021 жылга дешн мундай рэсiм зи-яткерлiк меншш кукыктарын буза отырып, тауарларды ЕАЭО шекарасы аркылы еткiзу фактiсiн растайтын кужатты усыну туралы талаппен ^рделене тYCтi.
1с жYзiнде кеден органдары тауар бел-гiсiне кукыктардыц бузылганын растайтын ЕАЭО-ныц кез келген елшде кабылданган сот шешiмiнiц кешiрмесiн усынуды талап еттi. Кебiнесе, бул тауар белгшерш тсзшмге енгiзуге кедергi келтсрд^ сонымен катар кон-трафактiнi жэне оныц иелершщ келiсiмiнсiз тYпнуска тауарларды алып келу салдарын тудырды. Кабылданган тYзетулермен мундай кужаттарды усыну туралы талап алы-нып тасталады. Сондай-ак, казiр етiнiш жэне барлык кужаттар тек электронды ны-санда берiлуi мYмкiн болды. Бул сиякты жацашылдыктар кужаттарды жинау жэне етЫш беру рэсiмдерiн жецiлдетiп кана кой-май, тауар белгiлерi иелерiнiц кукыктарын коргауга септшн тигiзедi.
Корытынды
Корытындылай келе, «Казакстан Респу-бликасындагы кедендж реттеу туралы» КР Кодексi ТРИПС Келiсiмiнде карастырылган шекара шараларыныц непзп талаптарын ка-нагаттандырады. Сондай-ак, шекаралык ша-
https:/
16 Параллельный импорт: интересы правообладателя превыше всего. [Электрон. ресурс]. - Цатынау реж-UMÎ: online.zakon.kz/Document/?doc_id=34641900&pos=6;-106#pos=6;-106
17 «Цазацстан Республикасыныц кейбiр зацнамалыц акттерте кедендж реттеу жэне кэсткерлж цызмет мэселелерi бойынша езгерктер мен толыцтырулар енгiзу туралы» 2021 жылгы 5 цацтардагы Цазацстан Республикасыныц № 407-VI ЦРЗ Зацы (2021.31.12. бермген взгерiстер мен толыцтырулармен). [Электрон. ресурс]. - Цатынау режимi: https:// adilet.zan.kz/kaz/docs/Z2100000407
18 «Цазацстан Республикасындагы Кедендж реттеу туралы» 2017 жылгы 26 желтоцсандагы Цазацстан Республикасыныц № 123-VI ЦРЗ КодекЫ (2022.14.07. бермген взгерiстер мен толыцтырулармен). [Электрон. ресурс]. - Цатынау режимi: https://online.zakon.kz/Document/?doc_id=37798706#activate_doc=2
ралар аркылы зияткерлш меншш к^кыгын коргау жYЙесiн жетiлдiрудщ бастапкы се-6e6i болды деп айтуга болады. Дегешмен, ЕАЭО аумагындагы зияткерлiк меншiк кукьщтарын коргау бойынша кедендiк ор-гандарыньщ кызметше катысты туындаган мэселелер ^азакстанга да тiкелей эсерiн тигiзедi. Себеб^ Ода; аумагында кедендiк коргауды камтамасыз ету кезiнде ЕАЭО зацнамасы непзшде эрекет етедi, алайда реттеудщ бiр бeлiгi мYше мемлекеттердщ карауында болады жэне улттык зацнамамен
реттеледi. Сонымен катар, ЕАЭО кедендiк шекарасы шепнде зияткерлiк меншiк объ-ектiлерiне катысты кукыктарды кедендiк коргауда «ex officio» екшетпктерш кол-дануда, ЕАЭО мYше елдерiндегi айрыкша к^кыктардыц саркылу кагидаттарындагы айырмашылыктарга алып келедi. Аталган айырмашылыктарды Одак аумагындагы мYше мемлекеттер арасында реттеудщ тиiмдi тетiгiн жэне эдютемесш дамытуды талап етедi.
ЭДЕБИЕТ
1. Otero Garcia Castrillön C. Protection of Intellectual Property through border measures in the European Union// ANNALI ITALIAN DEL DIRITTO D'AUTORE DELLA CULTURA E DELLO SPETTACOLO. MILANO - DOTT. A. GIUFFRE EDITORE, 2012. - рр. 220-267.-[electronic resource]. - available at: https://eprints.ucm.es/id/eprint/19938/1/AIDA_Castrillon.pdf
2. Fink, C. 2009. "Enforcing Intellectual Porperty Rights: an Economic Perspectives.'' In ICTSD (2009). The Global Debate on the Enforcement of Intellectual Property Rights and Developing Countries, ICTSD IPRs and Sustainable Development Programme, Issue Paper No.22, International Centre for Trade and Sustainable Development, Geneva, Switzerland.-[electronic resource]. - available at:https://www.files.ethz.ch/isn/102256/2009-03_fink-correa-web.pdf
3. Сорокин А.М., Сорокин М.А. Актуальные направления развития института единого таможенного реестра объектов интеллектуальной собственности Евразийского экономического союза //Азимут научных исследований: экономика и управление. - 2018. - Том 7. - № 4(25). - С.291-294
4. Bronkerz M.S.E. Dzh., Verkaz D.V.F., MakNelis N.M. Mery po obespecheniju sobljudenija prav intellektual'noj sobstvennosti Soglashenie TRIPS Soglashenie po Torgovym Aspektam Prav С Intellektual'noj Sobstvennosti. Materialy TACIS, Brjussel' 2001 Н
5. Сорокин А.М. Развитие государственных услуг в сфере таможенного контроля (на ^ примере товаров, содержащих объекты интеллектуальной собственности). Дис. канд. Н экон. наук. Москва, 2017. 209 c.
REFERENCES
Т
1. Otero Garcia Castrillön C. Protection of Intellectual Property through border measures in the European Union// ANNALI ITALIANI DEL DIRITTO D'AUTORE DELLA CULTURA E DELLO SPETTACOLO. MILANO - DOTT. A. GIUFFRE EDITORE, 2012. - pp. 220-267.-[electronic resource]. - available at: https://eprints.ucm.es/id/eprint/19938/1/AIDA_Castrillon.pdf q
2. Fink, C. 2009. "Enforcing Intellectual Porperty Rights: an Economic Perspectives.'' g In ICTSD (2009). The Global Debate on the Enforcement of Intellectual Property Rights and ^ Developing Countries, ICTSD IPRs and Sustainable Development Programme, Issue Paper No.22, A International Centre for Trade and Sustainable Development, Geneva, Switzerland.-[electronic o resource]. - available at:https://www.files.ethz.ch/isn/102256/2009-03_fink-correa-web.pdf §(
3. SorokinA.M., SorokinM.A. Aktual'nye napravlenijarazvitijainstitutaedinogo tamozhennogo h reestra ob#ektov intellektual'noj sobstvennosti Evrazijskogo jekonomicheskogo sojuza //Azimut g nauchnyh issledovanij: jekonomika i upravlenie. - 2018. - Tom 7. - № 4(25). - S.291-294
4. Bronkerz M.S.E. Dzh., Verkaz D.V.F., MakNelis N.M. Mery po obespecheniju sobljudenija c prav intellektual'noj sobstvennosti Soglashenie TRIPS Soglashenie po Torgovym Aspektam Prav p Intellektual'noj Sobstvennosti. Materialy TACIS, Brjussel'2001 №
5. Sorokin A.M. Razvitie gosudarstvennyh uslug v sfere tamozhennogo kontrolja (na primere gg tovarov, soderzhashhih ob'ekty intellektual'noj sobstvennosti). Dis. kand. jekon. nauk. Moskva, 1 2017. 209 c. 2