ГПкування хворих на вугрову хворобу
Дюдюн А.Д.+, Погребняк Л.А.+, Горбунцов В.В.+, Стирник З.П.*, Жила I.B.*
Дшпропетровська державна медична академ'т t17 Micbxa кл"ш"!чна л'шарня, Дшпропетровськ
Вугрова хвороба (ВХ) е од шею з актуальних проблемсучасно!дерматологп,а!!ефективне лплвання е тою складною задачею, з якою у практищ зустр!чаеться кожен л ¡кар. Пошук нових метод I в та методик лнеування ВХ тривае 1 доел. Перспективним шляхом шдвищення сфсктивносл и терапп е комплексный шдоцд, що вллюсться провщними фармаколопчними ф|рмами у розробку комб1нованих засоб| в терапп.
Одним з нових в1домих перспективних засоб| в лжування ВХ е ароматичш ретинощи. У спещальнш л1тсратур| е багато публшашй про досить високу ефектившеть локально! терапн ретинощами при легких формах цього захворювання, особливо при нссфсктивносл традищйних засоб! в та методI в лтвання.
Нашу увагу привернув комбшований з ант но ют и ком ретинощ - гель 1зотрексин, -комплексний препарат, що мютить:
- антибютик еритромщин — 2 %;
- ретинощ ¿зотретинош - 0,05 %.
Оцшка його сфсктивност! проводилася шляхом анал1зу результат! в терапн 12 хворих ж1нок в1ком 18-36 роив з легкою формою
ВХ (незапальна форма комедальних акне та поодиною папульозш елементн), з вщеутшетю тенденцн до утворення рубшв та переважною локал1зац1ею елеменлв висипки на и.пс1р| обличчя.
Шкування призначалося диференцшовано, з урахуванням:
- морфолопчноТ форми елеменлв висипки;
- особливостей !х м1сць локал1зацп;
- ¿ндивщуальних особливостей шири до-сл1джених хворих, -
1 тривало протягом 6-8 тижшв. Значний кл1н1чний ефект В1д проведено! терапн був у 75 % хворих, а у 25 % спостер1галося значне покращення.
ГОд час лпеування нами не було констатовано у доел¡джених паш€нт1в жодного випадку неба-жаних явищ та поб|чних реакц1й.
Таким чином, з наведеного вище можна зро-бити певний висновок про те, що гель 1зотрек-син е достатньо ефективним та безпечним засо-бом локально! терапн хворих з ВХ, який можна призначати, як заело локально! монотерапп при и легких формах.
Совместная работа Кафедры кожных и венерических болезней ДГМА и практического здравоохранения
Дюдюн А.Д., Федотов В.П. Днепропетровская государственная медицинская академия
Кафедра кожных и венерических болезней основана в 1916 г.; первым заведующим кафедрой был проф. Браун А.И.; в дальнейшем руководили кафедрой проф. Мильман И.С., проф. Криштал А.Д., проф. Дегтяр A.A., проф. Федоровский A.M., проф. Нестеренко Г.Б., доц. Ющишин НИ., проф. Федотов В.П., а с 2006 г. - проф. Дюдюн А.Д.
Клиническая база кафедры расположена в 17 Городской клинической больнице (в прошлом - Городской кожно-венерологический диспансер), в структуре которой имеется:
- кожное отделение на 90 коек;
- детское отделение на 40 коек;
- микологическое отделение на 30 коек.
Ежегодно в стационаре лечение проходят более 5 тыс. пациентов.
Кафедра размещается в отдельном блоке и занимает 13 комнат. Администрация больницы создала все условия для обучения студентов, врачей-интернов, проведения курсов ПАЦ и ТУ. На кафедре в настоящее время работают три профессора, один доцент и 4 ассистента - кандидата медицинских наук, два старших лаборанта и один лаборант. В настоящее время на кафедре обучаются два аспиранта и 6 клинических ординаторов (из них два - иностранные граждане).
При кафедре работают три лаборатории (иммунологическая, патогистологическая, фо-
Дерматовенерология. Косметология. Сексопатология 1-2 (11)' 2008
толаборатория). Существует полное взаимопонимание в части совместной деятельности с органами практического здравоохранения.
Совместная работа кафедры и практического здравоохранения происходит по следующим направлениям:
1. Консультации больных в стационаре.
2. Ежедневные консультации больных в поликлинике.
3. Утренние конференции и разбор накануне поступивших больных.
4. Курация больных.
5. Курсы стажировки и информации.
6. Курсы ПАЦ и ТУ.
7. Показательные обходы в клинике.
8. Научно-практические конференции.
9. Заседания ассоциации.
10. Участие в аттестации врачей.
11. Выступления на семинарах, симпозиумах, конференциях.
12. Санитарно-просветительская работа.
13. Издательская деятельность:
- выпущено 15 номеров журнала «Дерматовенерология. Косметология. Сексопатология», 11 сборников работ;
- издано 565 статей с участием практических врачей, 16 памяток и брошюр.
14. Внедрение материалов НИР в практику:
- издано и внедрено 24 методических рекомендаций, 35 информационных листов;
- получено 7 патентов, 21 рационализаторское предложение;
- издано 4 монографии.
15. Организационно-методическая работа (экспертная оценка историй болезни и подготовка проектов приказов).
16. Привлечение к научной работе практических врачей (защищено врачами 17 кандидатских диссертаций, 16 врачей работают над диссертациями).
17. Проведение совместных НИР и апробация новых препаратов.
Мультимедшш технологи у навчальному процеа при викладанш дерматовенерологи
Дюдюн А.Д.+, Федотов В,П.+, Захаров В.К.+, Полюн Н.Н.§, Захаров C.B.*, Семенуха К.В.+, Погребняк Л.А.+, Горбунцов В.В.+, Башмаков Д.ГЛ
+Дшпропетровська державна медична академ'т хДшпропетровський медичний ¡нети ту m традицШно)' та нетрадиц/'йно)'
медицины
§ Дн1пропетровський нац 'юнальний ун!верситет
Востаннш час змша вимог до шдготовки майбутшх л ¡карт у програмах та директив-них документах МОИ 1 МОЗ Украши потребуе нових тдходиз до учбово-навчального проце-су. Одним ¿з чинниюв поглибленого вивчення профшьних дисциплш е подальша оптимпашя навчального процесу, спрямована на пщвищен-ня наочносп викладання предмету, що, у свою чергу, призведе до покращення практично! шдготовки л ¡кар я. Ушкальш можливосп в цьому плаш властив! навчальним комп ютерним муль-тимедшним програмам; 1х створення дае змо-гу не тшьки значно шдвищити ефектившеть, практичну наочшеть навчання та засвоення студентами ново1 шформацн, але значно знизи-ти матер1альш витрати на проведения учбового процесу.
Епоха розвиненого 1нформаш иного сусшль-ства вимагае розвитку нов1тшх шформацшних технолопй в медичнш оевт, що у значнш \iipi може привести до яюсних змш подготовки майбутшх л! карI в Засоби масовоТ шформацн на сьогодш стали не просто своерщним отриман-
1-2 (11)'2008
ням т\е\ чи 1н шо1 шформацн, а й вагомою скла-довою частиною процесу безперервно! освии, що допомагае студенту в самоспйнш обробщ матср1алу. поглибленому диференш юванш й оцшщ отриманих даних. Таким чином, засто-сування мультимедшних технолопй в учбовому процесс шдготовки л ¡кар ¡в у ВНЗ е не тшьки перспективним, але 1 необхщним елементом учбового процесу, В1ДПОВ1ДНО сучасним вимогам до шдготовки в исо ко к' вал I ф I ко вам их медичних фах1вщв.
Мультимедшш технологи. при 1х застосуван-ш в учбовому процесс основних медичних дисциплш, дають велику перевагу методолопчного характеру. Важливий елемент медично! осв1-ти - дотримання в процеа навчання балансу м1ж образним та шформацшно-лопчним способами сприймання шформацн та мислення. Подання шформацн у шдручниках та моногра-ф1ях, тестах, стандартних ситуацшних завдан-нях побудоване майже виключно за шформацш-но-лопчними схемами. Разом з тим, практична д|яльн1сть л ¡кар я грунтуегься на р\ вноправносл
Дерматовенерология. Косметология. Сексопатология