Вестник «Oрлеу»-kst
ЩЦ
скои компетентности педагога - это процесс непрерывный, способствующий качественному преобразованию личности самого учителя и учащегося, постоянному осмыслению собственного опыта работы и сопоставлению его с опытом коллег, в целом, повышению качества образования.
ЛИТЕРАТУРА
1. Долбня, Н.И. Базовая составляющая профессиональной компетентности - информационная компетентность/ Н.И. Долбня // Современная высшая школа: инновационный аспект. - 2013.- № 2.- С. 33-38.
2. Кан-Калик, В.А. Педагогическая де-
ятельность как творческий процесс/В.А. Кан-Калик. - Москва: НИИВШ, 1977.- С. 208.
3. Набатникова, Т.И. Основные направления модернизации системы повышения квалификации в условиях перехода к ваучер-но-модульному финансированию: материалы I Межрегиональной конференции «Внедрение компетентностной педагогики в школах Казахстана: состояние и перспективы»/ Т.И. Набатникова. - Костанай, 2011. - С. 128-129.
4. Михайличенко, А.Ю. Проблемы формирования управленческой компетентности учителя сельской школы/ А. Ю. Михайли-ченко, Н. Р. Нуриахметова//Вестник ТГПУ.-2011.- № 13.- С. 114-117.
НЭТИЖЕГЕ БАГЫТТАЛГАН Б1Л1М БЕРУ МОДЕЛ1НДЕ М¥ГАЛ1МНЩ КеШБАСШЫЛЬЩ Ц¥ЗЫРЕТТ1Л1ГШ ДАМЫТУ ТЕТ1КТЕР1
К.Б. Сагадиева,
«Орлеу» бшктшгт арттыру улттыц орталыгы» акционерлт цогамыныц филиалы Костанай облысы бойынша педагогикалыц цызметкерлердщ бшктшгт арттыру институты, Децгейлж багдарламалар орталыгыныц
тренерг
^азакстандагы бшм берудi дамытудьщ 2011-2020 жылдарга арналган мемлекетлк багдарламасы жобасында ^азакстанда оки-тындарды сапалы бшммен камтамасыз ету, халыкаралы; рейтингшердеп бiлiм керсет-мшшщ жаксаруы мен педагог кадрлардыц мэртебесiн арттыру, олардыц бYкiл кызметi барысында мансапты; есуi, окытылуы жэне кэсiби бшктшЫн дамытуды камтамасыз ету, сондай-ак педагогтердщ ецбегш мемле-кеттiк колдау мен ынталандыруды арттыру мэселелерiне Yлкен мэн берiлген.
Ел Президентi Н.Назарбаев ез жолда-уында: «Елiмiздщ ертещ мен бYгiнi - жас урпактыц колында, ал жас урпактыц тагды-ры-устаздардыц колында» - деушщ езiнде педагогтар кауымына арткан жауаптылык
м:ришмдердщ окушылар алдында гана бiлiм беруi емес, сонымен катар баскарушылык кабшетшщде жогары болуы мiндеттi.
Педагог-когамдагы ец белсендi жэне
укыптылык пен жауаптылыкты кажет ететiн
мамандык екендiгi белгiлi. Сондыктан да
педагог атаулыныц бэрiне де бшктшк, ше-
берлiк, бiлiм сапасын арттыру, тынымсыз го
iзденiс пен кажырлы ецбек ету талаптары ^
койылады. Соныц iшiнде казiргi заман та- ^
лабына сай эр уакытта педагог маман ез ^
бiлiмiн жетiлдiрiп, тэжiрибе жинактауга, ^
жацалыкка куштар, гылыми жэне кэаби н
Н
тургыдан iзденiмпаздылык танытуга тиiс. ц Педагогтарымыздыц бiлiктi де бiлiмдi болуы ^ жацашыл, жан-жакты, сауатты шэкiрттер Н тэрбиелеуге, улт санасын дамытуга, когамга д
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Вестник « тыц жайттар енпзуге зор ыкпал етедi. «Тэр-биешi болу Yшiн тэрбиеленген болуьщ ке-рек» деген А.С. Макаренконьщ даналык ce3iHe кез жYгiртсек, устаздан адамгершiлiк пен eзiндiк тэрбие кажет етiледi. Сол себеп-тен де, педагогтар бiлiм жагынан гана емес, тэрбие тургысынан да танылуы тшс.
ДэстYрлi бiлiм беру жYЙесiнде бшкт мамандар даярлаушы кэсiби бiлiм беретш оку орындарыныц басты максаты - ма-мандыктарды игерту гана болса, ал казiр элемдiк бiлiм кецестшне ене отырып, ба-секеге кабшетп тулга дайындау Yшiн адам-ныц кузырлылык кабiлетiне CYЙену аркылы нэтижеге багдарланган бiлiм беру жYЙесiн усыну - казiргi тацда негiзгi езекп мэселе-лердщ бiрi. Жалпы алганда «кузырлылык» угымы жайлы галым КДудайбергенова «кузырлылык угымы - соцгы жылдары педагогика саласында тулганыц субъектшк тэжiрибесiне ерекше ^щл аудару нэтиже-сiнде ендiрiлiп отырган угым», - деп керсет-кендей кузырлыкты жан жакты дамыткан-мен бастысы муFалiм окушыларга бiлiм беруде Yлгi болып оларды сабакка кызыкты-рып, пэнге ынталандыру Yшiн eзiнiц баска-рушылык кузырлыFын жоFары коюы керек.
Ресей Fалымы Н.Кузьминаныц кезка-расына CYЙенсек «кузырлылык дегенiмiз -педагогтщ баска бiр адамныц дамуына негiз бола алатын бiлiмдiлiгi мен абыройлы^ы», -дегеш де педагог мамандыFында окушыныц дамуына эсер ету Yшiн ец бастысы eзiнiц бiлiмдiлiгi мен абыройлы^ы жоFарFы дец-гейде калыптасуына аса мэн беру.
Мектеп педагогшщ кэЫби кузырет-тiлiгiн калыптастырудыц шарттары:
Эдютемелш кузыреттiлiк - окытудыц эр тYрлi эдiстерiмен карулану, дидактика-лык эдiстердi бiлу, оларды окыту процесш-fo де бiлiм мен iскерлiктi мецгерту Yшiн кол-^ дана бшу;
^ Зерттеушiлiк кузыреттiлiк - окыту мен
^ тэрбиелеудiц зацдылыктары, курылымы ту-U ралы жаца бiлiмдi жасау Yшiн педагогика-¡_ лык кубылысты, актiлердi окып YЙренудiц щ Fылыми эдiстерiмен карулану;
Баскарушылык кузыреттiлiк - eз кыз-Н метi мен окушы кызметiн баскару тэсiлiмен, g эдiсiмен карулану;
^рлеу»-kst ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Акпараттык кузыреттшш - кдз1рп акпараттык технология - мен карулану, ка-жеттiсiн пайдалану;
Коммуникативтiк кузыреттшш - езшщ кэсiбилiгiн Yздiксiз жетiлдiру, жеке жэне когамдык eмiрдi дамыту.
МуFалiм сабакта баскару кузырет-тшш аясында колданылатын эдю-тэсш-
дердщ утымдылыгы мен тиiмдiлiгiн iрiк-
тей, балалардьщ жас ерекшелiктерiн ескеру аркылы, олардыц усыныс-пЫрлерш еркiн айткызып, ойларын уштауга жэне eздерiне деген сенiмiн арттыруга мYмкiндiк тугы-зып отырса окушы кауымыныц алдында оныц мэртебесi жогары койылып сыйла-стыкка уласатыны сезаз. Баскару деген осы екен деп керюшше сабак Yстiнде eзi гана сейлеп, окушылардыц пiкiрiн есепке алмай, ез птршщ кундылыгы мен дуры-стыгына мецзеп отырса мундай муFалiмнщ баскарушылык кузыреттiлiгi элi калыпта-спаFанын керуге болады. Кептеген жалFан пЫрлер баскарушылык бул сук саусакпен немесе эмiр аркылы баскару деп тYсiнедi, баскару кузыреттштнщ негiзгi идеясы ал-дындаFы топты немесе сыныпты, сонымен катар эрiптестерiн уйымдастыра, бiр-бiрi-нен белмей, басты бiр максатка жету Yшiн жумылдыра бiлсе мiне сонда Fана баскару кузыреттштнщ даму жетютт деп тануFа болады.
Демек, заманауи даму кезещндеп муFалiмнiц баскару кузыреттштн калыпта-стыруда:
• Педагогикалык YPДiсте жYЙелi жу-мыс жYргiзе алатын;
• Педагогикалык езгерютерге тез тесе-летiн;
• Жацаша ойлау жYЙесiн мецгере ала-
тын;
• Окушылармен ортак тiл табыса ала-
тын;
• Бшмд^ iскер, шыFармашыл;
• Эз соцынан топты ерте алатын;
• Ойлары мен идеяларын тYсiнiктi, ти-янакты жеткiзе бiлуiне кещл койып оырFан жен.
МуFалiмнiц eзiн-eзi баскара бiлуi - жалпы мэдениет пен кэаби тiлектерiн етеу, танымдык мYДдесiн канаFаттандыру
Вестник «Орлеу^-kst
Ш
максатында арнаИы жYиелi тYPде уИымда-стырылган, жан -жакты, жеке жэне кэаби мацызды танымдык кызмет. Бул муFалiмшц шыгармашылык кабшет мен кэсiби ше-берлтнщ калыптасуына тыгыз баИланы-сты, оныц кэаби ecyi мен педагогикалык кызметшщ корытындысына тiкелеИ багыт-талган кепсатылы кызмет болып табылады. ТYптеп келгенде, бул тэрбиеленушшердщ жеке тулга болып калыптасуына ип эсерiн тигiзерi сeзсiз.
МуFалiмшц кэсiби к¥зыреттiлiгi -оныц жан-жакты бiлiмiнен устаздык ше-берлiгiмен, окытудыц жаца эдютерш мец-герумен елшенедь МуFалiм каншалыкты бiлiмдi, шыFармашыл болса, оныц кузырет-тiлiк аясы да соFурлым кец болмак. «^Ку-зыретплш» уFымы педагогика саласында тулFаныц субъектшш тэжiрибесiне ерекше кeцiл аудару нэтижесшде ендiрiлiп отырFан уFым. кузырлылык - белгш сала боИынша жан-жакты хабардар, бшпр деген маFына-ны камти отырып, кандаИ да бiр сурактар тeцiрегiнде беделдi шешiм шыFара алады дегендi бiлдiредi.
Кэсiби кузыреттiлiк маманныц эле-yметтегi дэл осы yакыттаFы кабылданFан стандарттар мен нормаларFа сэИкес езшщ кэаби педагогикалык кызметiн аткарyFа даИындыFы мен кабiлетiн аныктаИтын кэсь би бiлiмдер жиынтыFы немесе жекелш-кэсь би сипаттама.
«¥стаз кандаИ болса коFамы сондаИ» деген булжымас зацдылык каИ коFамда да кeкеИкестi. Сондыктан да бYгiнгi кYннiц eзектi мэселес - педагогтердiц кузыреттшь гiн Yздiксiз дамыту.
Эздiгiнше еркiн оИлау кабшет бар, тэрбие-бiлiм беру YPДiсiн модельдеИ алатын, тэрбие беру жэне бшм берyдiц жеке технологиялары мен жаца идеяларын eздi-гiнше юке асыра алатын муFалiмнiц кэсiби кузыреттштнщ децгешн арттыру - eзектi мэселе, себеб^ бiрiншiден, кэсiби кузырет-т муFалiм мекептiц тэрбие-бiлiм беру про-цесiнде шыFармашыл окушылардыц калыптасуына дурыс эсер етедi; екiншiден, eзiнiц кэсiби кызметiнде жаксы нэтижелерге кол жетюзе алады; Yшiншiден, кэсiби мYмкiн-дiктерiнiц iске асуына ыкпал жасаИды.
^азiрri тацда муFалiм кузыреттiлiгiн Yздiксiз жетiлдiрyде мынандаИ мiндеттер жYктелiп отыр.
1. МамандыFы боИынша негiзгi даИын-дыFы болуы;
2. Адамдардыц адамFа, коFамFа каты-насын реттеИтiн кукыктык жэне этикалык нормаларын бiлyi;
3. ^аз1рп бiлiм беру технологиясын паИдалана отырып жаца бiлiм алуы жэне eз ецбегiн гылыми негiзде уИымдастыра бiлyi;
4. Компьютерлiк техниканы мецгеруц
5. Еылыми iскерлiк, коFамдык, саяси, жэне турмыстык тiлдер аукымында мемле-кеттiк жэне шетел тiлдерiнде талесе бiлyi.
Бiлiм беру кузыреттiлiгi - бшм беру кызметiнде кэсiби бшмд^ бiлiк пен даF-дыны, максат коюшылыкты игеруге деген KызыFyшылык жэне бшм беру кызметiнде сyбьектiлiк пен креативтшштщ дамуына ынталылык, педагогикалык жэне элеумет-тiк психологияныц непздерш колдана бiлy кабiлетi. Эрине, муFалiмдiкке кездеИсок адамдар келмеyi керек. МуFалiмдiк ма-ман атына лаИык болуы керек. МуFалiм-окyшыFа каИ жаFынан болсын eзiн-eзi устауы, сeИлеyi, жYрiс-турысы, киiм-киiсi жаFынан болсын Yлгi. Бул жаFдайда окушыныц жеке адам ретшде калыптасуына жана-ма эсер етедь Окушыларды сыИлау, олардыц кукь^ын, ар-намысын сыИлау. Окушыныц ар-намысын сыйламаFан, кукыFын аякка таптаИтын муFалiмдi окушы да сыИламаИ-ды, устаз окушыларына тэлiм-тэрбие бере алмаИды. МуFалiмнiц eз жумысына ыкылас-сыздыFы, жYPдiм-бардым карауы окyшыFа тiкелеИ эсер етедi. Талап коя бшмеИтш, оку процесiн уИымдастыра алмаFан муFалiм ешкандаИ нэтижеге кол жетмзе алмак емес.
Осы баFытта педагогтiц кэсiби мэде-ниетi тeмендегiдеИ сипатталады.
I. Кэсiби касиетi: уИымдастыру ка-бiлетi; бiлiмнiц терецдiгi; гылыми бiлiмi; дарындылыFы; шыFармашылыFы; интеллек-туалдык касиеттерi.
II. Моральдык-этикалык: карапаИ-ымдылы^ы; акикатка куштарлыFы; меИ-iрiмдiлiгi; адамгершшт.
III. Психологиялык даярлыFы: сы-рткы келбетi; сeИлеy мэдениетi; киiм кшсц
го
а
^
н и
н
и =
Рч
H
H =
S
Щ
эдептшт.
Осы жогарыда айтылганныц бэрi баскару кызметiне стратегиялык жэне ин-новациялык ойы дамыган, баскару мэселе-лерiн шешуге кабiлетi жеткiлiктi, жаца тех-нологияларды игерген, команда курамында жумыс iстеИ алатын, ез ю-эрекетше жауап-кершiлiкпен карайтын, карым-катынас мэ-дениетi жогары, бiр сезбен айтканда кэсiби кузiреттi устаздыц калыптасуын Yздiксiз да-мытуды кажет етедi.
Ахмет Байтурсынулы айткандай: «МуFалiм эрдайым iзденiсте болса гана шэкiрт жанына нур куя алады». МуFалiмнiц iзденiсi, жан-жактылыгы айтылып кеткен кузыреттiлiк аркылы айкындалады. Баскару кузыреттшшнщ мазмуны жеке кэсштш, ин-тегралдык сипаттама ретiнде келес кызмет-тердi жYзеге асырумен аныкталады: болжау, уйымдастыру, бакылау, реттеу, Yйлестiру,
Вестник «Oрлеу»-kst -
сэИкестендiру, белсендштн арттыру, зерт-теу.
Шыгармашылык элеуетi дамыган муFалiм ез кэсiбiн жете мецгерш кана кой-май, езiн-езi жан-жакты дамытуга кол жет-кiзедi. Нэтижесшде муFалiм кэсiби кузы-реттiлiкке кол жетюзедь МуFалiмнiц кэсiби кузыреттiлi - бYгiнгi Fасыр талабына сай белгш бiр нэтижеге баFытталFан бiлiм бе-рудщ негiзi болмак.
ЭДЕБИЕТТЕР
1. Г.Этежанова «Психологиялык-педа-гогикалык кузырлыкты калыптастырудаFы жаца формация муFалiмiнiц ролi» ^азак тш, №4 2008. 6 бет.
2. ^узырлылык амалыныц негiзгi уFымдары. К.СДудайбергенова. Алматы 2007
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ ПЕДАГОГА В СИСТЕМЕ ПОВЫШЕНИЯ КВАЛИФИКАЦИИ
А.К. Табынбаева,
главный специалист отдела инновационного развития филиала «НЦПК «Орлеу» ИПК ПР по Актюбинской области
Образованный человек тем и отличается от необразованного, что считает свое образование незаконченным.
К.Симонов
В связи с глубокими и быстро про-
^ текающими социально-экономическими
^ изменениями, происходящими в нашей
^ стране, демократизацией и гуманизацией
Н общества, перед учреждениями подготов-
^ ки и повышения квалификации выдвигает-
Н ся задача разрешения противоречия между
И требованиями новой практики и насыщен-0-
щ ным традиционными стереотипами со-
^ знанием педагогов. Поскольку средством
Н профессиональной деятельности высту-
пает сама личность специалиста, требуется пристальное внимание к особенностям процесса его профессионального развития, к условиям, оказывающим на него влияние. Концепция модернизации образования, определила основные направления и этапы важного процесса развития нашего общества - «подготовка педагогических кадров нового поколения и формирование принципиально новой культуры педагогического труда», подготовка педагогов, обладающих