37. Leenders M.R., Erskine J.A. Disc Research: The Case Writing Process. - Ontario: School of Business Administration the University of Western Ontario, 1989. - Р. 54.
38. Жданова Т.С. Формирование познавательной самостоятельности студентов в процессе обучения математике с использованием кейс-технологии , дисс. канд. .пед..наук - Алматы, 2007.-125
Кейс-технология бШм алу барысында студенттердщ танымдык дербесгМн калыптастыру к¥ралы
ретшде А.В. Ладыгин, Жданова Т. С.
Бшм беру парадигмасыньщ взгеруiмен жогары K9ri6i бiлiм жYЙесiне талап та езгередг Бiздiн республикамыздын «Болония процеа» жYЙесiне косылуына байланысты елiмiздiн барлык жогары оку орындарында кредиттiк окыту жYЙесi енгiзiлуде. Кредиттiк окыту жYЙесi бойынша болашак тYлектердiн к^зыреттшктер кешенiн калыптастыру максатында окытудын взiндiк эдiстерi орын алган. М^ндай эдiстердiн бiрi студенттщ танымдык дербестiгiн калыптастыруга ыкпал ететш кейс-технология эдiсi болып табылады. Макалада кейс-технология эдiсiн колдану нэтижелерi керсетшген.
Case-technology as a form of cognitive independence of students in the learning process
Ladygin A.V., Zhdanova T.S.
With the changing paradigm of education and changing demands on higher education system. In connection with the entry of our country into the "Bologna process" in all universities of Kazakhstan introduced a credit system of education. Under this system has its own methods and teaching techniques in order to form a complex competencies in graduates. One method is the case with technology as a form of cognitive independence of students in the learning process. The article describes methods of using the case-technologies and results and its use.
УДК 61-057.875:378.144/.146
КЕЙС-ЭД1СШ ИНТЕРАКТИВТ1 ОКЫТУ ЭД1С1 РЕТ1НДЕ ПАЙДАЛАНУ АРЦЫЛЫОЦУ УРД1С1НДЕ
ЖЕТ1ЛД1РУ
¥. Э. Н^ралиева, Е. в. Куандыков
С.Ж. Асфендияров атындагы Казак ¥лттык медицина университет^ Алматы
Оцытудыц бастащы сатыларында тэжгрбиелж дагдылар мен дэрггерлгц ойлауды цалыптастырудыц уазгргг кездегi эд1стер1н1ц 6ipi дэрггер тэжгрбиестен алынган клиникалыц жагдайларды талдауга неггзделген оцытудыц кейс-эдШ болып табылады. Медициналыц бшм беруде болашац дэрiгерлерге тэжiрбие жузтде кездесетт жагдайларды иммитациялау арцылы бiлiмдерiн iс жузтде пайдалануга Yйретуде кейс-эдШ вте тиiмдi интерактивтi оцыту эдiсi болып табылады.
ТYйiндi свздер: кейс-эдШ, дамудыц туа бткен ацаулыцтары, ерiн жэне тацдай жырыгы.
Казiргi кездеп бшм берудщ приоритета онын парадигмдершщ езгерту: окыту парадигмасынан оку парадигмасына ауысу болып табылады. Б^л жогары оку орындарында окыту эдютерш езгертудi жэне студенттердi кеп келемдеп акпараттык материалмен (оларды белуге, ен манызды материалды табуга, бшмдерш белгш бiр тапсырмаларды шешуге пайдалануга) ж^мыс iстеуге Yйрететiн жана технологияларды пайдалануды кажет етедi. Медициналык бiлiм беруде болашак дэрiгерлерге тэжрбие жYзiнде кездесетiн жагдайларды иммитациялау ете манызды екендiгiн ескере отырып, жана белсендi окыту эдiстерiнiн iшiнде белгш бiр жагдайды (ситуация) талдау эдга немесе кейс- эдiсiн молекулалык биология жэне медициналык генетика пэнш окытудагы тэжiрбиенi ^сынгалы отырмыз.
Кейс-а^С (case-study) - б^л эдiс шын вмiрдегi кездесетiн жагдайды талдауды кажет ететш, тек белгш бiр мэселенi гана шешiп коймай, сипаттау барысында сонымен бiрге осы мэселенi шешуге кажетп бiлiм кешенiн кайта еске туируге, пайдалануга мYмкiндiк бередi [1]. Тагы бiр ерекшелiгi б^л эдiсте алынган жагдай бiр шешiмдi емес бiрнеше шешiмi болуы тиiс. Б^л эаресе болашак дэрiгерлерге дифферциальды диагноз коюды Yйретуде утымды эдiс болып табылады.
Кейс-эдютш интерактивтi окыту эдiсi ретшде пайдалану студенттер тарапынан позитивтi кабылданумен ерекшеленедi, онын себебi окыту барысында теория жYзiнде алынган бiлiмдi ю жYзiне пайдалануга мYмкiндiк беретiн ойын ретiнде кабылдауына байланысты. Сонымен бiрге жагдайды талдау студенттерге кэсiби кызыгушылыкты арттыруга, есеюге, окуга деген позитивп мотивациянын калыптасуына квмектеседi. 1с жYзiндегi iс-эрекеттiн моделi студенттiн кэсiби сапаларын калыптастыруды тиiмдi эдiс болып табылады[2].
Б^л эдiстi оку YPДiсiнде пайдалану студентке аналитикалык (кажеттi жэне кажетаз акпаратты ажыатуга, жiктеуге, талдауга, баяндап беруге), тэжiрбиелiк (бiлiмдi iс жYзiнде пайдалануга), творчестволык (жагдайды шешуге творчестволык т^ргыдан карауга), коммуникативтiк (пiкiрталас жYргiзуге, ез ойын жеткiзуге жэне ез кезкарасын коргауга жэне дэлелдеуге, топта бiрлесiп ж^мыс iстеуге, кыска, негiздi есеп жасауга), элеуметтiк (баскалардын ю-эрекетш багалауга, бiрiн-бiрi тындап Yйренуге, пшрталаска белсендi
кaтысyFa не кайшы келегiн ойды негiздеyге), eзiн-eзi баскару (пiкipгaлaс кезiнде eз ойын жэне баскалардын ойынa тaлдay жYpгiзyге, пaйдa болгня этикалык жэне элеyметтiк мэселелерге кeнiл болiп, eзiн д^рыс ¥ЙымдaсгыpyFa) двгдылнрын дaмыгyFa мYмкiндiк беpедi [2,3].
Кейс-эдiс окытyшыFa ойлннугн, eзiнiн творчестволык потенциалын жaнapгyFa мYмкiндiк беpегiн жана окыту моделi репнде кабылданады. М^ндягы негiзгi мэселе оку YPДiсiн демокpaгизaциялay жэне модеpинизaциялay окытушынын педагогикалык iс-эpекегiнде ойлау сгилiнiн, этика жэне могивaциясынын пpогpессивгi дамуына, ашылуына муминдж беpедi.
Кейс к¥растыруда келеа aлгоpигмдi сактау кажет егедi:
1. Сабацца оцытушыныц жэне студенттердщ дайындалуы. Б^л кезевде окытушы оку мaтеpиaлын жинап, белгiлi 6ip мэселенi (ж^дн^ы) кaлыпгaсгыpaды.
2. ¥йымдастыру бвлiмi. Мазм^ны жэне eгкiзy эдiсгемесiне сейкес жYpгiзiледi.
3. Студенттердщ жеке вз 6emiMeH кейспен жумыс icmeyi. Б^л кезевде студенттер оку-эдютемелж щскаумен, косымша эдебиеттермен ж^мыс iсгейдi. Усынылеян жaFдaймен гaнысaды.
4. Зерттелген материалды Me^epydi тексеру. Студенттер кейс бойынша eз бепмен жана мaгеpиaлдapмен гaнысaгын болFaвдыктан жи оны тексеру кажет болады. Тексеру эдеттепдей (ауызша с^рау, тест аркылы тексеру не жaзбaшa жеке с^рактар бойынша) жYpгiзyге не традициялык емес тексеру эдiстеpiмен тексеруге болады.
5. Kimi топтарда жумыс iсmеу. Тошаы сгyденттеpдi микpгопгapFa бeледi. Кейс-эдiсгiн ей манызды бeлiгi, eйгкенi б^л тэж1рбие aлмaсyдa жэне окытуда жаксы эдю болып табылады.
6. ПМрталас. Эр жaFдaйды шешу бapысындa студенттер арасында ой бeлiсy, с^рактар жэне жауаптар, карсы ой ппiкipлеp пайда болады.
7. Студенттердщ жумысты цортындылауы. Б^л кезендi пiкipгaлaс кезенiмен косyFa да болады. Пiкipгaлaс сонында эр микротоп eз шешiмдеpiн бaяндaйды. Шешiмiн окытушы немесе алдын эля гaFaйындaлFaн сараптамашы топ eздеpiнiн ескеpгyлеpiн жэне тYзетyлеpiн aйгaды.
S. Оцытушыныц цортынды жасауы. Б^л кезендi де пiкipгaлaс кезещмен бipге жYpгiзyге болады. Mэселенi шешуде б^л кезенде ^жымдык шешiм кабылданады, студенттер шешiмдi калай, кандай тYPде жасау кеpекгiгiн бiлy керек [4,5].
Келеа ацпаратта «Дамудыц туа бткен ацаулыцтарыныц генетикасы» тацырыбы бойынша кейс-эдiсiмен жоспарланган mэжiрбиелiк сабацтыц эдiсmемелiк нусцауы усынылады.
Ca6aKTbiH MaKcaTbi: Студенттерге дамудын туа бгткен акаулыктардын пайда болуында генетикалык жэне геpогогендiк факторлардын peлi туралы бiлiмiн калыптастыру
Окытудьщ мiндеттерi:
- сгyденттеpдi тератология, тератогендж факторлар, геpaгогендi терминациялык кезендер, дамудын туа бгткен акаулыктары, микроаномалиялардын дамуы жэне туа бiгкен кемiсгiкгеp, эмбриопатия, фетопатия геpминдеpiмен таныстыру
- дамудын туа бгткен акауларынын калыптасуында генетикалык факторлардын peлiн ашу
- адамнын онгогенезiндегi каушп кезендеpiнiн манызын жэне мэнш ашу
- мультифакторлык дамудын туа бгткен акаулыктарынын кaлыпгaсyывдaFы шкюрта факторларынын жэне генетикалык eзapa эсерлершщ peлiн ашу
- сгyденггеpдi Казакстаннын денсаулык сaкгayдaFы нэpесгелеpдiн туылу жэне eлiм - жтм кepсегкiшгеpiнiн Yлесiн жэне дамудын туа бiгкен акауларынын манызымен таныстыру
- дамудын туа бгткен акаулыктарын aлдын-aлyдaFы салауатты eмip салтынын манызын жэне peлiн дэлелдеу жэне кepсегy
Окытудыц эдкк кейс- эдЫ
Косимши: «Ерш жэне тандай ^фык-ы акаулыктары» бойынша студенттерге apнaлFaн акпарат - 15
бет.
ДТБА мумкш болатын себептерiн танданыз жэне альютан акпаратты пайдаланып негiзденiз.
Окытушы ^сынатын косымша акпарат.
Такырыбы: «Устщп тандай жоме ер1н жырыгы акаулыктары»
ДТБА-нын мумкш болу себептер1
■Генетикальщ факторлар (АД,АР, жыныспен тiркес)
■Орта факторлары
■Мультифакторлык ДТБА
■ Себебi аныкталмаган ДТБА
Клиникалык жагдай - 1 Косымша акпарат
■Анасы 35 жаста, № 5 мектепте математика пэншен сабак бередi.
■ЖYктiлiк кезiнде ешкандай аурумен ауырган жок, дэрi кабылдаган жок, зиянды факторлар эсерiне YшыраFан жок. Зиянды эдеттерi жок.
■Экес 38 жаста, радиология жэне онкология Институтында рентгенолог- врач болып ж^мыс iстейдi. Темек1 шегедi, алькоглодiк iшiмдiктер iшпейдi.
■ Ата - анасынын отбасында б^рын балаларынын дамуында ауыткушылыктар болмаган. ■Т^кым куалайтын аурулардын болуын жокка шыгарады.
Клиникалык жагдай - 2 Косымша акпарат
■Анасы 31 жаста, стоматологиялык клиникада медрегистратор болып ж^мыс iстейдi ■ЖYктiлiк кезiнде ешкандай аурумен ауырган жок, дэрi кабылдаган жок, зиянды факторлар эсерше YшыраFан жок. Зиянды эдеттерi жок.
■Экес 35 жаста, окулист болып ж^мыс iстейдi. Темек1 шегедi, кейде алкогольдык iшiмдiктер iшедi. ■Ата - анасынын отбасында б^рын балаларынын дамуында ауыткушылыктар болмаган. ■Баланын анасын стоматолог тексерген кезде тандайынын кыскалыгы жэне м^рын кырынын ассимет-риясы аныкталган.
■Экесшщ - тандайы кыска, тiстерiнiн шшш езгерген.
Клиникалык жагдай - 3 Косымша акпарат
■Анасы 25 жаста, с^лулык салонында тырнак есiрумен айналысады.
■ЖYктiлiк кезiнде ешкандай аурумен ауырган жок, дэрi кабылдаган жок. Темеш шегедi, бiрак алкоголдiк iшiмдiктердi кабылдамайды.
■Экес 28 жаста, к¥рылыс компаниясында машинист болып ж^мыс iстейдi. Зиянды эдеттерi жок. ■Ата - анасынын отбасында б^рын балаларынын дамуында ауыткушылыктар болмаган. ■Т^кым куалайтын аурулардын болуын жокка шыгарады.
Клиникалык жагдай - 4 Косымша акпарат
■Анасы 40 жаста, еамджтер физиологиясы Институтында гылыми кызметкер болып ж^мыс iстейдi. ■ЖYктшк кезiнде ешкандай аурумен ауырган жок, дэрi кабылдаган жок. Зиянды эдетт^ жок. ■Экес 42 жаста, электостанциясында инженер - электрик болып ж^мыс iстейдi. Зиянды эдеттерi жок. ■Ата - анасынын отбасында б^рын балаларынын дамуында ауыткушылыктар болмаган. ■Т^кым куалайтын аурулардын болуын жокка шыгарады.
■Зерттеулер нэтижеанде балада iшкi мушелердщ кеппк акаулыктары аныкталган.
1 бвл1м. «Ерш жырыгы жэне тандай тесМ акаулыктары» - кейспен ж^мыс 1стеу. 1. Дайындык кезен (аудиториядан тыс)
Окыгушы:
- кейс дайындайды;
- кейс материалдарын студенттерге Yйге окуга таратып бередi;
-непзп жэне косымша эдебиетгердi пайдалану бойынша н^скаулар бередi;
-кажет кенестер бередг
Студенттер:
- кейс материалын зерттейдц
- ^сынылган эдебиеттермен жумыс ютейдц
- койылган с^рактарга жауап дайындайды.
2. Непзп кезен (аудиториялык)
Бiрiншi:
- окытушы сгуденттердi сабак барысымен таныстырып шыгады;
- студенттер Krni топтарга бвлiнедi жэне - окылган материалды езара талдайды, пайда болтан с^рактарга жауап бередi;
- такарыпты талдауда пайда болган киын с^рактарды окытушы мен студенттер бiрге талдайды;
Ешншг
- окытушы кейстен ситуациялык тапсырмаларды таратады;
- студенттер тапсырманы кiшi топтарда талкылайды (15 мин.);
- талкылау нэтижелерi барлык топпен талкыланады.
2 бвлiм. Ерш жэне тандай жырыгыньщ пайда болуында генетикалык жэне теротогендiк факторлардын pвлiн зерттеу
3.Непзп кезен
- окытушынын шрюпе свзi;
- студенттер 4 Krni топтарга бвлiнедi жэне 4 клиникалык жагдай бойынша ситуациялык есептер таратылады:
- ситуациялык жагдай бiреу болганымен, 4 тYрлi косымша акпаратка байланысты 4 тYрлi шешiмi болады.
- Erni топтар талкылау барысында окытушыдан косымша акпарат алады;
- вз шешiмдерiн негiздеумен ^сынады;
- талкылау нэтижелерi барлык топпен талкыланады.
4Дорытынды кезен
- Окытушы топтын кейспен ж^мысын корытындылайды, студенттерге талкылауга катысуына жэне такырып бойынша дайындыгын тексеру нэтижеа бойынша багалайды.
- Рефлексия: окытушы эр студенттен бYгiнгi такырып бойынша «Материал бойынша ен маныздысы ...» не болгандыгын с^райды.
^орытынды
1. Кейс-эдю баска интерактивп окыту эдiстерiмен салыстырганда женiл орындалатын, етк1зу барысында киындыктар тугызбайтын ынгайлы эдiс болып табылады.
2. Медициналык бiлiм беруде болашак дэрiгерлерге тэж1рбие жYзiнде кездесетш жагдайларды иммитациялау аркылы бiлiмдерiн ю жYзiнде пайдалануга Yйретуде кейс-эдiсi ете ьщгайлы жэне утымды эдiс болып табылады.
Эдебиеттер
1. Судиловская Н.Н., Никульникова М.В. Применение технологии кейс-метода в преподавании предмета БЖД // Фундаментальные исследования. - 2009. - № 5 - С. 114-115.
2. http://www.casemethod.ru/ ( дата обращения 02. 05.2011 г.)
3. И.В. Гладких. Методические рекомендации по разработке учебных кейсов.- СПб, 2004.
4. Лебедева Т.Н. Применение кейс-метода в преподавании экономических дисциплин. Йошкар-Ола: ФГОУ СПО "Йошкар-Олинский строительный техникум", 2009. - 74 с.
5. Смолянинова О.Г. Инновационные технологии обучения студентов на основе метода Case Study: М.- сборник "Инновации в российском образовании", ВПО, 2000 г.
Оптимизация учебного процесса с применением кейс-метода как метод интерактивного обучения
У.А. Нуралиева, Е.У. Куандыков
Одним из современных методов формирования практических навыков и врачевного мышления на ранних стадиях обучения является кейс-метод обучения, основанный на клиническом разборе случаев, взятых из врачевной практики. В медицинском образовании в подготовке будущих врачей для обучения использованию знаний в практике путем иммитацией определенных жизненных случаев, кейс -метод является самым эффективным методом интерактивного обучения.
Ключевые слова: кейс-метод, врожденные пороки развития, расщелина губы и неба.
Optimization of the educational process with the use of case-method as a method for interactive learning
U. A. Nuraliyeva, E.U. Kuandykov
One of the modern methods of formation of practical skills and medical thinking in the early stages of learning is the case-learning method, based on clinical analysis of cases drawn from medical practice. In medical education in
preparing future physicians for training in use of knowledge in practice by imitation certain life cases, case-method is the most effective method of online learning.
Key words: case method, congenital malformations, cleft lip and palate.
УДК 37. 01(075)
РАЗНОВИДНОСТИ ЛЕКЦИЙ И ИХ ПРИМЕНЕНИЕ В ПРЕПОДАВАНИИ ВЕТЕРИНАРНЫХ
ДИСЦИПЛИН
С.У. Бабалиев
Казахский национальный аграрный университет (Каз НАУ), г. Алматы
В процессе преподавания ветеринарных дисциплин, в зависимости от темы учебных занятий рекомендуется использовать различные разновидности лекций, такие как лекция визуализация, бинарная лекция, лекция с заранее запланированными ошибками, лекция пресс-конференция, проблемная лекция, которые позволяют оживлять представляемый материал, и обеспечивают высокое качество проводимого учебного занятия.
Ключевые слова: информационная лекция; вводная лекция; инновационная лекция; проблемная лекция; лекция визуализация; бинарная лекция; лекция с заранее запланированными ошибками; лекция пресс-конференция.
Современное состояние подготовки специалистов в высших ветеринарных учебных заведениях диктует необходимость поиска новых путей повышения качества их теоретической подготовки, готовности к самостоятельному творческому труду.
В вузовском учебном процессе лекция является одним из самых ответственных и творческих видов учебной деятельности, представляющее собой методически обеспеченное теоретическое занятие, имеющее описательный характер и познавательную ценность, направленное на передачу знаний лектором и формирование умений и навыков по теме учебной дисциплины у студентов, проводимое опытным преподавателем с использованием инновационных технологий обучения.
В процессе чтения лекции лектор должен стремиться к тому, чтобы аудитория объединялась вокруг высказываемых им идей и положений, то есть вокруг основного содержания лекции. no мнению А. А. Леонтьева, «Умение предвидеть психологическое воздействие своей речи и судить об её эффективности, соотнося ожидаемое с действительным, входит в число основных профессиональных умений лектора» [1, с. 16].
В процессе изложения учебного материала лектор должен установить «обратную связь» на лекции, что поможет более эффективно управлять учебным процессом.
Смысл управления учебным процессом состоит в такой организации информационных потоков и деятельности студентов, которая обеспечивает достижение целей обучения. Причем, деятельность обучающихся должна изменяться и корректироваться преподавателем в зависимости от результатов, достигнутых ими на тех или иных этапах учебной работы. Основное назначение обратной связи и заключается в получении от студентов информации, помогающей управлять учебным процессом.
Для обеспечения качества проведения лекций необходимо эффективно использовать технические средства обучения
Вопросы методики применения технических средств и влияния их комплекса на эффективность учебного процесса отражены в исследованиях С.И. Архангельского [2]
Для достижения целей обучения нельзя ограничиваться проведением традиционной информационной лекции. Необходимо использовать различные ее разновидности, что позволит обучаемым более активно усваивать представляемый лектором материал. Разновидности лекций представлены на рис. 1.
Вводная лекция знакомит студентов с целью и назначением курса, его ролью и местом в системе учебных дисциплин. Далее дается краткий обзор курса (вехи развития данной науки, имена известных ученых). В такой лекции ставятся научные проблемы, выдвигаются гипотезы, намечаются перспективы развития науки и ее вклада в практику. Во вводной лекции важно связать теоретический материал с практикой будущей работы специалистов. Далее целесообразно рассказать об общей методике работы над курсом, дать характеристику учебника и учебных пособий, ознакомить студентов с основной и дополнительной литературой, рассказать о требованиях, предъявляемы в процессе проведения учебных занятий, при подготовке самостоятельной работы.
Вводная лекция помогает студентам получить общее представление о предмете, ориентирует их на систематическую работу над конспектами и литературой, знакомит с методикой работы над курсом.