Научная статья на тему 'ЯНГИ ЎЗБЕКИСТОН: ДЕМОКРАТИЯ ВА ИНСОН ҲУҚУҚЛАРИ'

ЯНГИ ЎЗБЕКИСТОН: ДЕМОКРАТИЯ ВА ИНСОН ҲУҚУҚЛАРИ Текст научной статьи по специальности «Языкознание и литературоведение»

CC BY
532
59
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
Янги Ўзбекистон / маънавият / шарқона демократия / инсон ҳуқуқлари. / New Uzbekistan / spirituality / eastern democracy / human rights.

Аннотация научной статьи по языкознанию и литературоведению, автор научной работы — Ойша Искандаровна Жабборова

Мақолада Ўзбекистон Республикасида маънавий-маърифий ишлар тизимини тубдан такомиллаштириш борасида амалга оширилаётган чора тадбирлар таҳлил қилинган. Шарқона демократиянинг фалсафий мазмуни очиб берилган. Шарқ мутафаккирларининг инсон ҳуқуқлари борасидаги фикрларидан мисоллар келтирилиб, маънавий асослари тадқиқ қилинган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

NEW UZBEKISTAN: DEMOCRACY AND HUMAN RIGHTS

The article analyzes the measures taken to radically improve the system of spiritual and educational work in the Republic of Uzbekistan. The philosophical content of Eastern democracy is revealed. Examples from the views of Eastern thinkers on human rights are given and their spiritual foundations are explored.

Текст научной работы на тему «ЯНГИ ЎЗБЕКИСТОН: ДЕМОКРАТИЯ ВА ИНСОН ҲУҚУҚЛАРИ»

ЯНГИ УЗБЕКИСТОН: ДЕМОКРАТИЯ ВА ИНСОН ХУКУКЛАРИ

Ойша Искандаровна Жабборова

Бухоро давлат тиббиёт институти доценти

АННОТАЦИЯ

Маколада Узбекистан Республикасида маънавий-маърифий ишлар тизимини тубдан такомиллаштириш борасида амалга оширилаётган чора тадбирлар тахлил килинган. Шаркона демократиянинг фалсафий мазмуни очиб берилган. Шарк мутафаккирларининг инсон хукуклари борасидаги фикрларидан мисоллар келтирилиб, маънавий асослари тадкик килинган.

Калит сузлар: Янги Узбекистон, маънавият, шаркона демократия, инсон хукуклари.

NEW UZBEKISTAN: DEMOCRACY AND HUMAN RIGHTS

Oisha Iskandarovna Jabborova

Associate Professor of Bukhara State Medical Institute

ABSTRACT

The article analyzes the measures taken to radically improve the system of spiritual and educational work in the Republic of Uzbekistan. The philosophical content of Eastern democracy is revealed. Examples from the views of Eastern thinkers on human rights are given and their spiritual foundations are explored.

Keywords: New Uzbekistan, spirituality, eastern democracy, human rights.

КИРИШ. Бугунги кунда Янги Узбекистонни барпо этар эканмиз, кузлаган марраларимизга эришишимиз учун, биринчи навбатда, миллий гоя масаласига эътиборни каратмок лозим. Бу борада мамлакатимизда сунгги йилларда катор норматив хукукий хужжатлар кабул килинди. Таъкидлаш жоизки, Республика маънавият ва маърифат кенгаши раиси этиб Президент белгилаб куйилди. Маънавият давлат сиёсати даражасига кутарилди.

АДАБИЁТЛАР ТАХЛИЛИ ВА МЕТОДОЛОГИЯ.

Узбекистон Республикаси инсон хукук ва эркинликларига оид асосий хужжатларга кушилиши билан, халкаро хукукнинг умум эътироф этилган принциплари боскичма-боскич миллий хукукий тизимга имплементация килиб борилмокда. Сунгги 3 йил ичида фукароларнинг шахсий, сиёсий, иктисодий, ижтимоий ва маданий хукуклари ва эркинликларини амалга ошириш учун

мустахкам конунчилик базасини яратишга каратилган 5000 дан ортик норматив-хукукий хужжатлар кабул килинди.

Тадкикотда илмий билишнинг диалектик, тарихийлик, мантикийлик, анализ ва синтез, комплекс ёндашув каби усулларига таянилди.

НАТИЖАЛАР. 2021 йил 19 январь куни маънавий-маърифий ишлар тизимини тубдан такомиллаштириш, бу борада давлат ва жамоат ташкилотларининг хамкорлигини кучайтириш масалалари буйича булиб утган видеоселектор йигилишида Президент Ш.Мирзиёев айнан бу масалада куйидагича фикр билдирди: «Агар жамият хаётининг танаси иктисодиёт булса, унинг жони ва рухи маънавиятдир, биз янги Узбекистонни барпо этишга карор килган эканмиз, иккита мустахкам устунга таянамиз. Биринчиси - бозор тамойилларига асосланган кучли иктисодиёт. Иккинчиси - аждодларимизнинг бой мероси ва миллий кадриятларга асосланган кучли маънавият» [3].

Бугунги кунда бутун халкимизнинг калбидан чукур жой олган, умуммиллий харакатга айланиб бораётган "Янги Узбекистон" гояси замирида ана шундай улуг аждодларимиз, умуман олганда, миллий тарихимизда Биринчи ва Иккинчи уйгониш даврларига асос солган аллома боболаримизнинг орзу-интилишлари ва армонлари хам мужассам. Хрзирги вактда мамлакатимизда яна бир мухим Уйгониш жараёни кечмокда. Шунинг учун "Янги Узбекистон" ва "Учинчи Ренессанс" сузлари хаётимизда узаро уйгун ва хамоханг булиб янграмокда, халкимизни улуг максадлар сари рухлантирмокда. Бугунги кунда Узбекистон демократик узгаришлар, кенг имкониятлар ва амалий ишлар мамлакатига айланиб бормокда. Президентимиз Ш.Мирзиёев таъкидлаганидек, "Янги Узбекистон -демократия, инсон хукук ва эркинликлари борасида умумэътироф этилган норма ва принципларга катъий амал килган холда, жахон хамжамияти билан дустона хамкорлик тамойиллари асосида ривожланадиган, пировард максади халкимиз учун эркин, обод ва фаровон хаёт яратиб беришдан иборат булган давлатдир".

Президентимиз Шавкат Мирзиёевнинг 2017 йил 19 сентябрда БМТ Бош Ассамблеясининг 72-сессияси [2]даги маърузасини тинглаган давлатлар рахбарлари, дунё жамоатчилиги Узбекистондаги инсон хукукларини химоя килиш борасидаги узгаришларга уз бахосини берди. Бу эса, мамлакатда давлат, жамият ва фукароларнинг Инсон хукуклари умумжахон декларациясининг тамойиллари ва кадриятларига эътиборини кучайтириш, инсон хукуклари ва эркинликларини ишончли химоя килишни таъминлашга каратилган самарали тадбирлар амалга оширилаётганидан далолатдир.

Мустакиллик йилларида инсон хукуклари ва асосий эркинликларини таъминлаш ва химоя килишнинг хукукий асослари хамда самарали механизмларини яратиш ва уларни доимий равишда такомиллаштириб бориш

давлат сиёсатининг бош максадига айланди. Инсон хукуклари ва эркинликлари -олий кадриятга айланди. Инсон хукуклари ва эркинликларини химоя килишнинг самарали механизмини яратиш, инсон хукуклари маданиятини шакллантриш буйича амалга оширилаётган чора-тадбирлар самарадорлигини ошириш, шунингдек, 2017-2021 йилларда Узбекистон Республикасини ривожлантиришнинг бешта устувор йуналишлари буйича Х,аракатлар стратегиясини ижро этиш максадида Узбекистон Республикаси Президентининг "Инсон хукуклари буйича Узбекистон Республикасининг миллий стратегиясини тасдиклаш тугрисида"ги фармони кабул килинди. Миллий стратегияни тасдиклашдан максад - мамлакатда турмуш даражаси ва фаровонликни оширишнинг мухим ва зарурий шарти, давлатнинг жахон майдонидаги ракобатбардошлиги, унинг баркарор ривожланиши хамда демократик янгиланиши шарти сифатида Узбекистонда инсон хукуклари ва эркинликларини таъминлаш буйича давлат сиёсатининг асосий вазифалари ва йуналишларини белгилаб олишдан иборат.

Узбекистонда давлат халк иродасини ифодалайди, унинг манфатларига хизмат килади. Умуман жамиятда демократия кай даражада эканлигини белгиловчи камида 3 та мезон бор. Булар: халк карорлар кабул килиш жараёнларидан канчалик хабардорлиги; хукумат карорлари халк томонидан канчалик назорат килиниши; оддий фукаролар давлатни бошкаришда канчалик иштирок этишидир.

Демократия асосида муросачилик (компромисс) ва консенсус топиш сиёсати ётади. Чунки, тарихий тараккиёт курсатадики, карама-каршиликларсиз ва зиддиятларсиз жамият булиши мумкин эмас. Демократиянинг асосий вазифаларидан бири - жамиятдаги кучларни келишиш ва муроса асосида бирлаштириб, уларни умумкарорга, яъни консенсусга олиб келиш ва мамлакат тараккиёти учун хизматга сафарбар килишдан иборатдир. Бу борада Узбекистон Республикаси биринчи Президенти И.А.Каримов фикри куйидагича :"Х,ар кандай мунозарали масалаларни тинч йул билан хал этиш, музокаралар йули билан фикр алмашиш ва энг тугри, хамма учун бирдай манфаатли булган хулосаларга келиш ва хар кандай зуравонликларга, тазйик ва куч ишлатишга карши равишда шаркона муносабатлар илмини эгаллаш - демакки, шаркона демократия тамойиллари асосида иш юритиш» [4].

Шаркона демократия - гоявий фалсафий асосда шаклланган инсонпарварликдир. Шарк сиёсий фалсафасининг узига хослиги - меъёрга асосланган сиёсий маданият деб таърифлаш хам мумкин. Бу меъёр хукук ва бурч, эркинлик ва зарурият уртасида булган мувозанатни англатади.

Кай бир жамиятда конун бажарилмай когозда колиб кетса, ундай жамият асло равнак топмайди. Конун амалда булиши лозим. Конун кабул килиндими,

унинг ижроси хам катъий булмоги лозим. Давлат тизимини мустахкамлаш, конун устиворлигига эришиш зарурат эканлигини буюк файласуф Абу Наср Фаробий хам таъкидлаган эди. У Илохий Конунни идрок этиш учун икки нарсага эътибор беришни тавсия килади: "Биринчиси, саъйи харакати, хунари ва максадлари хокимга карши булган ёвуз ниятли одамлардан шахарни тозалашдир. Бошка бир гоя - панд-насихат йули билан фаровонликка интилиш ва одамларнинг Илохий конунни осонликча ва кувонч билан кабул килишларини таъминлашдир" [6].

Буюк мутафаккир Абу Наср Форобий ибораси билан айтганда: "Ахолиси хушхулкка эга булмаган мамлакатда хокимиятга эхтиёж сезилади". Жамиятнинг нечоглик демократлашуви, инсон эрки ва хукукларининг нечоглик тула таъмин этилиши энг аввало мамлакат ахолисининг феъл-атворига, маънавий-ахлокий ва рухий камолотига боглик. Агар ахоли уз хукук нормалари доирасида амалдаги конунларга буйсуниб яшашни турмуш тарзига айлантира олсагина, уз хатти-харакатини маълум конун-коидалар йуналишига тушира билсагина, акл-идрок, одоб ва ахлок категорияларини хаётининг хар бир дакикасида намоён килиб борсагина жамиятнинг маънавий киёфаси баркамол, шахснинг яшаш тарзи етук, эркинликлари эса чексиз булади. Маънавиятнинг согломлигини фалсафа фанлари доктори А.Жалолов куйидагиларда деб билади: "ицтисодий сохада - хар бир фукаронинг мулк сохиби булиш хукуки, уни амалда руёбга чикариш имкониятлари; ижтимоий сохада - хамманинг барча муносабатларда тенглиги, буни таъминловчи омиларнинг жамиятда яратилганлиги; маънавий сохада -маданият дурдоналари, маърифий неъматлардан хар бир фукаронинг эркин бахраманд була олиши, буни хаётий эхтиёжга айланирувчи омилларниг баркарорлиги; сиёсий сохада - демократия, сиёсий фикрлар, институтларнинг хилма-хиллиги" [7].

Улуг бобокалонимиз Амир Темур айтганидек: "Каерда конун хукмронлик килса, шу ерда эркинлик булади" [8]. Узбекистон Конституциясида Конституция давлатимизнинг энг Асосий Конуни эканлиги, у бошка конунлар ва меъёрий-хукукий хужжатлардан устунлиги куйидагича белгиланган; 15-модда: «Узбекистон Республикасида Узбекистон Республикаси Конституцияси ва конунларнинг устунлиги сузсиз тан олинади. Давлат унинг органлари, мансабдор шахслар, жамоат бирлашмалари, фукаролар Конституция ва конунларга мувофик иш курадилар». Шундай килиб, 15-моддага кура, Узбекистонда Конституция ва Конунлар олдида хамма тенг даражада маъсулиятга эга булиб, конунлар хам уз навбатида барчага баробардир [9-16].

Мамлакатимиз мустакилликка эришгандан буён инсон хукукларига эътибор тамомила узгарди. Тоталитар сиёсий тузум хукмронлик килган узок йиллар давомида халкимиз инсон хукукларига доир халкаро микёсда кабул килинган мухим хужжатлар - Декларация, Конвенция, Шартнома ва битимлардан хабарсиз

колиб келган эди [17-20]. Мустакиллик эълон килингандан кейин Узбекистон бир неча тарихий шартномаларга кушилди. Инсон хукуки деганда шахснинг давлатдаги юридик макомини ифодаловчи ижтимоий-иктисодий, сиёсий, маданий ва барча хукукий кафолатлари ва эркинликларининг мажмуи тушунилади. Ушбу тушунчага "Инсон хукуклари умумжахон Декларацияси"нинг 40 йиллиги муносабати билан 1988 йили БМТ нашриёти томонидан нашр этилган "Инсон хукуклари: саволлар ва жавоблар" рисоласида яна хам аниклик киритилган: "Инсон хукуклари - уларсиз хаёт кечириш мумкин булмаган, бизнинг барча инсоний, тугма ва табиий хукукларимиздан иборатдир [21-27]. Инсон хукуклари ва асосий эркинликлари бизга уз истеъдодимиз, акл ва виждонимиздан мукаммал суратда фойдаланиб, узимизнинг барча маънавий ва жисмоний эхтиёжларимизни кондириш учун имкон беради".

Инсон хукуклари диний таълимотларида, хусусан, исломда аник ва конкрет шаклда изохлаб берилади. Шариат нуктаи назаридан хам инсон коинотнинг энг улуг ва олий мартабали зотидир. Куръони Каримнинг "Бакара" сурасида (30-оят) Оллох томонидан фаришталарга хитоб этилиб, "Мен (одамни) ер юзида халифа килиб яратмокчиман" дейилади. Кейинрок 17-сура (70-оят)да инсоннинг макомини кутариб, "биз одам болаларини азиз ва мукаррар килдик" деб таъкидланади. Куръонда барча инсонлар, уларнинг ижтимоий мавкеи, дини, миллати, тили ва иркидан катъий назар тенг ва баробарликлари эълон килиниб, дархакикат, биз сизларни бир эркак ва аёлдан яратдик хамда бир-бирингиз билан танишиб, дустлик ва биродарликда яшашингиз учун сизларни турли туман кабила ва элатлар килиб куйдик" (49 сура, 13-оят) дейилади.

Жахон тажрибасидан маълумки, инсоннинг асосий хукук ва эркинликларини катъий химоя килмасдан ва амалда таъминламасдан туриб, жамиятни демократлаштириш мумкин эмас.Шундан келиб чикиб, АКШнинг Вандергил Университети кошидаги маориф булими чоп этган (узбек тилига угирилган.-Т.1993 йил) "Демократия нима?" рисоласида демократик жамиятда "Асосий инсон %укуклари" куйидагича ифодаланади:

■ суз, уз фикрларини ифодалаш ва матбуот эркинлиги;

■ диний эътикод эркинлиги;

■ мажлислар ва уюшмалар эркинлиги;

■ конун олдида тенг химоя хукуки;

■ конунга риоя килиш ва адолатли суд юритиш хукуки [9].

Узбекистон Республикаси фукароларининг асосий хукуклари, эркинликлари ва бурчлари асосий конунимиз - Конституцияда уз ифодасини топган. Янги Конституциямиз инсон ва фукаролар хукуклари ва эркинликлари кафолати сифатида намоён булди.

Конституция Узбекистонда эркин фукаролик жамияти, яъни халкнинг узи бевосита бошкарадиган жамият ва демократик хукукий давлат куришнинг асосий максад килиб куяди. Унда жами дунёвий неъматлар орасида энг улуги "инсон" эканлиги ёркин мужассамлаштирилган. Инсонни улуглаш уни мухофаза килиш ва хар томонлама камол топтириш Конституциянинг асосий гоясига айлантирилган [11-17].

Конституция инсон хукуклари тугрисида халкаро хукукий меъёрлар асосида ишлаб чикилган ва уни янада тулдирган. Бунга Конституциянинг 13 -моддаси далил булиши мумкин. Яъни: "Узбекистон Республикасида демократия умуминсоний принципларга асосланади, уларга кура инсон, унинг хаёти, эркинлиги, шаъни, кадр-киймати ва бошка дахлсиз хукуклари олий кадрият хисобланади.

Демократик хукук ва эркинликлар Конституция ва конунлар билан химоя килинади" [1].

Ушбу модда "Инсон хукуклари умумжахон декларацияси"да эълон килинган умуминсоний хукуклар олий кадриятлар даражасига кутарилган. Маълумки "Инсон хукуклари умумжахон Декларацияси" инсонларнинг ажралмас дахлсиз хукукларини эълон килиб, куйидагиларни белгилайди. "1-модда - Барча одамлар эркин, кадр-киммат ва хукукларда тенг булиб тугилганлар"; 3-модда -«Х,ар бир инсон яшаш, эркинлик ва шахсий дахлсизлик хукукига эгадир"; 4-модда - «Х,еч ким куллик ёки карамликда сакланиши мумкин эмас, кулчилик ва кул савдосининг барча турлари такикланади" ва хоказо [5].

Узбекистонда демократик хукукий давлат, фукаролик жамияти асосларини шакллантириш ва ривожлантириш жамият аъзоларидан юксак онг ва маданият, уюшкоклик ва сафарбарликни талаб килади. Улар мамлакатимизда амалга оширилаётган иктисодий, ижтимоий-сиёсий ислохотлар заминида хар бир кишининг, хамма-хамманинг туб манфаатлари моддий-маънавий эхтиёжларини кондириш, фаровон хаёт, авлодларнинг буюк келажаги ётганлигини чукур хис этиш ва шахсий масъулликни сезиш, ушбу жараёнда ислохотларнинг бевосита иштирокчиси, яратувчиси эканликларини англаб етмоклари даркор.

Бирок демократик жамият аъзоларига хос бу сифат ва меъёрлар бирданига, уз-узидан шаклланиб ривожланмайди. Янги шароитларда янгича ишлаш, фаолият курсатиш, фукаролардан янгича фикрлаш, жамиятда уз урнини топа билиш, янгиликларга интилиш ва уларни тезкорлик билан узлаштириш, хаётга татбик этиш кенг камровли билимларга эга булишни такозо этади. Давлатчилик анъаналарига бой халкимиз мустакиллик кулга киритилган дастлабки кунларданок адолатли демократик хукукий давлат, фукаролик жамиятининг пойдеворини барпо этишга киришди. Аммо зикр этилган хукук ва эркинликлар уз-узидан, автоматик равишда янги шахсни камол топтириш, янги

муносабатларни шакллантиришга олиб келмайди. Аристотель таъбири билан айтганда, яшаш, хаёт кечириш шунчаки машгулот эмас, у "фаолиятдир" [10].

Хулоса килиб шуни айтиш жоизки, инсон хукуклари ва демократия сингари умумбашарий кадриятлар республикамизнинг миллий давлатчилик манфаатларига тула мос келади.

REFERENCES

[1] Узбекистон Республикаси Конституцияси. Т.2018

[2] Узбекистон Республикаси Президент Шавкат Мирзиёевнинг 2017 йил 19 сентябрда БМТ Бош Ассамблеясининг 72-сессиясидаги маърузаси.

[3] 2021 йил 19 январь куни маънавий-маърифий ишлар тизимини тубдан такомиллаштириш, бу борада давлат ва жамоат ташкилотларининг хамкорлигини кучайтириш масалалари буйича булиб утган видеоселектор йигилишида Президент Ш.Мирзиёев маърузаси.

[4] И.А.Каримов «Узбекистон XXI аср бусагасида: хавфсизликка тахдид, баркарорлик шартлари ва тараккиёт кафолатлари". Т.Узбекистон, 1997.181 б

[5] Инсон хукуклари Умумжахон Декларациясига шархлар" , -Т.1999

[6] Абу Наср Фаробий "Фозил одамлар шахри" Т.1993й, 37-бет

[7] "Соглом авлод учун". 1996й №3-4 сонлар 14-бет

[8] "Темур тузуклари" Т: 1990

[9] М.Назаров //Конун химоясида"// 1998 №8 25-бет

[10] Асмус В.Ф. Античная философия. Учебн.пособие Изд.доп. М. "Вксшая школа", 1976, с 382.

[11] Khajieva, I., Khujaniyazova, G., Kenjaeva, K., & Jumaniyozov, F. (2020). Foreign language competenceformation of the future teacher of vocational education in the information and educational environment. European Journal of Molecular & Clinical Medicine, 7(2), 360-365.

[12] Zhabborova, O. I., & Kenjaeva, H. P. (2018). Bases of gender equality of rights in Uzbekistan. Международный журнал гуманитарных и естественных наук, (5-2). [136] Кенжаева, X. П., Тожиев, Ф. И., & Жураев, Б. Н. (2014). РОЛЬ ЖЕНЩИН В СОЗДАНИИ И РАЗВИТИИ ДЕМОКРАТИЧЕСКОГО ОБЩЕСТВА В УЗБЕКИСТАНЕ. In Инновации в технологиях и образовании (pp. 119-123).

[14] Кенжаева, X. П. (2021). ФУКДРОЛИК МАДАНИЯТИ МЕЗОНЛАРИ ШАРК ФАЛСАФАСИ ТАЛКИНИДА. Academic research in educational sciences, 2(3).

[15] Кенжаева, X. П. (2021). Аёллар ижтимоий фаоллигини оширишда фукаролик институтларининг урни. Scientific progress, 1(6), 957-961.

[16] Кенжаева, X. (2021). Миллий маънавий меросимизда таълим-тарбия масалалари. Общество и инновации, 2(6/S), 18-24.

[17] Khajieva, I., Khujaniyazova, G., Kenjaeva, K., & Jumaniyozov, F. (2020). Foreign language competenceformation of the future teacher of vocational education in the information and educational environment. European Journal of Molecular & Clinical Medicine, 7(2), 360-365.

[18] Хатамова, Д., & Мохигул, А. (2021). Тил ва сузнинг фарки. Общество и инновации, 2(5/S), 246-249.

[19] Хатамова, Д. А., & Алтундаг, М. (2021). К вопросу о термине «художественный образ». Интернет-пространство как вызов научному сообществу XXI века, (1), 43-46.

[20] Altundag, M. (2020). EQUIVALENCY OF LEXICAL ITEMS IN ENGLISH TRANSLATION OF A. KADYRI'S BOOK "O'TGAN KUNLAR"(DAYS GONE BY). Theoretical & Applied Science, (5), 144-148.

[21] qizi Altundag, M. J. (2021). Tarjimada ekvivalentlik muammolarini yechimi. Science and Education, 2(7), 325-333.

[22] Низамова, М. Н. (2020). Поэтика ранней прозы Мюриэл Спарк. XVI Виноградовские чтения.

[23] НИЗАМОВА, М. (2017). ПУТИ РАЗВИТИЯ АНГЛИЙСКОГО РОМАНА КОНЦА XX-НАЧАЛА XXI ВЕКА.

[24] Низамова, М. Н. (2017). Философская проблематика романов К. Уилсона 1960-х годов. In XIII ВИНОГРАДОВСКИЕ ЧТЕНИЯ (pp. 153-155).

[25] Низамова, М. (2021). «Артур и Джордж» Дж. Барнса как опыт постмодернистской литературной биографии. Интернет-пространство как вызов научному сообществу XXI века, (1), 94-98.

[26] Низамова, М. Н. (2020). Феномен неовикторианства в оценке английского и российского литературоведения. Филология и лингвистика, (2), 4-7.

[27] Низамова, М. Н. (2021). КОНЦЕПЦИЯ ИСТОРИИ В АНГЛИЙСКОМ РОМАНЕ РУБЕЖА XX-XXI ВЕКОВ. In Литературный процесс на рубеже XX-XXI веков (pp. 142-159).

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.