ЦИФРЛЬЩ Ц¥РАЛДАРМЕН ОНЛАЙН РЕСУРСТАР АРЦЫЛЫ БИОЛОГИЯ ПЭН! БОЙЫНША ЗЕРТТЕУ Ж¥МЫСТАРЫН ¥ЙЫМДАСТЫРУ
ШАЛАБАЕВА КУАНЫШ ЖАНГАЛИЕВНА
8D01503- «Биология» 1 курс докторанты I.ЖансYгiров атындагы Жетiсу университетсДазакстан Талдыкорган к.
МУКАШЕВА ДАНАГУЛ МАДИЯРОВНА
философия докторы PhD I.ЖансYгiров атындагы Жетiсу университетсДазакстан Талдыкорган к.
МЫРЗАХМЕТ ЖАНЭЛЬ Б1РЖАЩЫЗЫ
7М01505 «Биология» 1 курс магистранты I.ЖансYгiров атындагы Жетюу университетсДазакстан Талдыкорган к.
Аннотация. Цифрлыц цуралдармен онлайн ресурстар биология пэш бойынша зерттеу жумыстарын уйымдастыруда мацызды рвл атцарады. Бул цуралдар бшм алушыларга тацырыптарды терещрек зерттеуге, ацпараттарды жылдам iздеуге жэне тшмд1 талдауга мYмкiндiк бередi. Онлайн платформалармен базалар, мысалы, Google Scholar, PubMed, жэне басца гылыми ресурстар, зерттеу жумыстарын жасау кезтде цажеттi эдебиеттермен деректердi усынады.
Сонымен цатар, биология пэнiндегi тэжiрибелiк жумыстармен модельдеу тапсырмаларын орындау Yшiн виртуалды зертханалармен симуляторларды цолдану бшм алушылардыц гылыми эдiстердi игерут жецiлдетедi. Цифрлыц цуралдармен онлайн ресурстарды пайдалану бшм алушылардыц зерттеу дагдыларын дамытуга, шыгармашылыц ойлауын ынталандыруга, сондай-ац гылыммен технология саласындагы жацалыцтарды бацылап отыруга мYмкiндiк бередi.
Сондыцтан, биология пэтнде осы ресурстарды тиiмдi цолдану зерттеу жумыстарын ЖYргiзу сапасын арттыруга, оцу процест интерактивтi эрi цызыцты етуге ыцпал етедi.
Клт свздер: Цифрлыц технология, электронды оцыту, АКТ цуралдар, бшм алушылар, ресурстар.
Аннотация.Цифровые инструменты и онлайн-ресурсы играют важную роль в организации исследовательских работ по биологии. Эти инструменты позволяют учащимся более глубоко изучать темы, быстро искать информацию и эффективно её анализировать. Онлайн-платформы и базы данных, такие как Google Scholar, PubMed и другие научные ресурсы, предоставляют необходимые литературные источники и данные для проведения исследований.
Кроме того, использование виртуальных лабораторий и симуляторов для выполнения практических работ и моделирования задач облегчает учащимся освоение научных методов. Применение цифровых инструментов и онлайн-ресурсов способствует развитию исследовательских навыков, стимулирует творческое мышление, а также позволяет следить за новыми достижениями в области науки и технологий.
Таким образом, эффективное использование этих ресурсов на уроках биологии способствует улучшению качества исследовательских работ, а также делает учебный процесс более интерактивным и увлекательным.
Ключевые слова: Цифровые технологии, электронное обучение, ИКТ инструменты, обучающиеся, ресурсы.
Annotation.Digital tools and online resources play a crucial role in organizing research work in biology. These tools enable students to study topics more deeply, quickly search for information, and effectively analyze it. Online platforms and databases, such as Google Scholar, PubMed, and other scientific resources, provide necessary literature and data for conducting research.
Furthermore, the use of virtual laboratories and simulators for practical work and problemsolving tasks helps students master scientific methods. The application of digital tools and online resources fosters the development of research skills, stimulates creative thinking, and allows keeping up with new achievements in science and technology.
Thus, the effective use of these resources in biology lessons improves the quality of research work and makes the learning process more interactive and engaging.
Key words: Digital technologies, e-learning, ICT tools, learners, resources.
^a3ipri замангы бшм беру жуйесшде цифрлык куралдармен онлайн ресурстардьщ мацызы артып келедь Биология пэш табигаттагы тYрлi кубылыстармен процестердi зерттеудi кажет етедь Цифрлык технологиялардыц дамуы бшм алушыларга биология пэш бойынша зерттеу жумыстарын жYргiзу мYмкiндiгiн кецейтп [1].
БYгiнгi тацда эзiрленген эртYрлi технологиялардыц аркасында муFалiммен бiлiм алушылар окытуда цифрлык; технологияны колдана бiлуi керек. Цифрлык; контенттердi окытуда колдану - бул окуга ыкпал ететiн процесс.
Цифрлык мазмун электрондык окытудыц негiзiн курайды жэне интернетке косылу мYмкiндiгi цифрлык мазмунды жеткiзудi жылдам, сенiмдi жэне ыцгайлы етедi. Алайда, осы уакытка дейiн электронды окытудыц кеп белш цифрлык тYрге айналган дэстYрлi мазмун болды (кагаз окулыктары электронды ютаптарга, ал аудиториялык дэрiстер интернеттегi бейне дэрютерге айналады).
Бiрак цифрлык мазмун дэстYрлi мазмун шектеулерiнен тыс жаца мYмкiндiктердi усына алады. Муны растайтын мацызды мысалдардыц бiрi-цифрлык 3D модельдерi (1 сурет). Цифрлык 3D модельдерi бiлiм алушыларга интерактивтi тYPде козгалуга жэне заттардыц кецiстiктiк курылымын, курамымен орналасуын кезбен зерттеуге мYмкiндiк береди Элемде интернетке косылган эрбiр адам онлайн оку платформаларын пайдалана алады, жаца мамандыкка ие болады, содан кешн тамаша жумыска орналаса алады. Жаппай ашык онлайн курстар соцгы жылдардагы жогары бiлiм берудегi ец мацызды трендтердщ бiрi болып табылады. [4].
a) э)
1- сурет. 3D Object Viewer багдарламасы
Цифрлык куралдармен ресурстардыц мацызы
Цифрлык куралдармен онлайн ресурстар биология пэш бойынша зерттеу жумыстарын жYргiзу Yшiн мацызды рол аткарады. Олар бiлiм алушылардьщ теориялык бiлiмдерiн практикамен байланыстырып, тYрлi гылыми зерттеулердi жYргiзуге мYмкiндiк бередi [2]. Сонымен катар, цифрлык технологиялар бшм алушыларга деректердi жинау, талдау жэне оцдеу процестерiнде комек корсетедь
Онлайн энциклопедиялармен дереккорлар
Биология пэш бойынша зерттеу жумыстарында ец коп колданылатын ресурстардыц бiрi - онлайн энциклопедиялармен дереккорлар. Мысалы, Wikipedia, Britannica, PubMed жэне баска да гылыми макалалармен зерттеулердiц дереккорлары бiлiм алушыларга гылыми акпаратты iздеуге жэне колдануга мYмкiндiк бередi. Бул ресурстар тек теориялык акпаратты гана емес, сондай-ак накты эксперименттермен зерттеу жумыстарыныц нэтижелерш де усынады [3].
Биологиялык зертханалар мен виртуалды тэж1рибелер
Цифрлык куралдармен онлайн платформалар виртуалды зертханалармен тэжiрибелердi отюзуге мYмкiндiк бередi. Мундай куралдардыц комегiмен бiлiм алушылар биологияныц кYPделi угымдарын тYсiну Yшiн тэжiрибелермен модельдер кура алады. Мысалы, PhET Interactive Simulations, BioDigital Human жэне Virtual Biology Lab сиякты платформалар бшм алушыларга тYрлi биологиялык кубылыстарды зерттеуге жэне оз тэжiрибелерiн жYргiзуге мYмкiндiк бередi.
Онлайн курстармен б1л1м беру платформалары
Онлайн курстармен бiлiм беру платформалары биологияны терецiрек зерттеуге мYмкiндiк бередi. Coursera, edX, Khan Academy сиякты платформаларда биология бойынша коптеген курстар усынылады. Бшм алушылар осы курстар аркылы теориялык бшмдерш терецдетш, зерттеу жумыстарын уйымдастыру Yшiн кажетп дагдыларды мецгере алады. Сонымен катар, осындай курстар барысында гылыми зерттеулердш негiздерiмен эдiснамасы жайлы мацызды акпараттар алуга болады [7].
Биологиялык мэл1меттерд1 талдау уш1н арнайы багдарламалар
Зерттеу жумыстарын жYргiзу барысында мэлiметтердi жинау жэне талдау Yшiн арнайы багдарламаларды колдану оте мацызды. Мысалы, биологиялык деректердi талдау Yшiн R, Python багдарламалау тiлдерiмен Bioinformatics багдарламалары жш колданылады. Бул куралдар бiлiм алушыларга биологияныц тYрлi салаларында мэлiметтер жинау, статистикалык талдау жасау жэне эксперимент нэтижелерш оцдеу процесш жецiлдетедi.
Гылыми кауымдастыктар мен форумдар
Онлайн форумдармен гылыми кауымдастыктар зерттеу жумыстарыныц нэтижелерш талкылау Yшiн жаксы алацдар болып табылады. Мундай платформаларда зерттеу
нэтижелерiмен белюу, niKip алмасу жэне тэжiрибелi галымдармен байланыс орнату мYмкiндiгi бар. ResearchGate, Academia.edu жэне баска да платформалар биология саласында гылыми жумыс жасап жаткан зеpттеушiлеp Yшiн пайдалы болуы MYMKrn [5].
Цифрлык куралдармен онлайн ресурстар биология пэш бойынша зерттеу жумыстарын уйымдастыруда Yлкен мYмкiндiктеp ашады. Олар бшм алушылардыц гылыми-зерттеу дагдыларын дамытуга, тэжipибелiк жумыстарды тиiмдi орындауга жэне жаца акпаратты оцай табуга мYмкiндiк беpедi. Осы технологияларды пайдалану бшм беру жYЙесiн жацартуга жэне бшм алушылардыц гылыми бшмдерш кецейтуге мYмкiндiк беpедi.
^азipгi тацда, бiлiм алушыларга эpтYpлi пэндеpдi тегiн жэне кашыктан окуга мYмкiндiк беретш жаппай ашык онлайн курстар заманауи жогары бшм берудеп куатты жаhандык тренд болып табылады. Олар барлык желiлiк жэне мобильдi езара эрекеттесу кызметтеpiн белсендi пайдалануга багытталган, ягни, заманауи акпараттык технологиялардыц техникалык жэне багдарламалык мYмкiндiктеpiн барынша кецiнен пайдалануга мYмiндiк беpедi [1]. Сонымен катар, олар дэстYpлi бiлiм беpудi инновациялык дамуга багыттап бiлiм беpудi енгiзу болып табылатын мiндеттеp кояды. Бул зерттеу жумысында бiлiм алушылар Yшiн
ЖАОК (немесе MOOK) - бул жаппай ашык онлайн курстары, жаhандык бiлiм беру саласындагы бшм алудыц ец танымал жэне пеpспективтi Ypдiстеpiнiц бipi. ЖАОК кез-келген пэндi тегiн, езiцiзге ыцгайлы уакытта жэне сiз Yшiн колайлы каркында зерттеуге мYмкiндiк беpедi. артыкшылыктарымен кемшiлiктеpi туралы шетелдiк жэне отандык зеpттеушiлеpдiц нэтижелеpi жYЙеленген, сонымен катар олар туралы университет кызметкеpлеpiмен педагогтардыц пiкipлеpiне жеке талдау жасалган. Бiздiц зеpттеуiмiз талданган шетелдiк материалдарда аналогтары жок мэселелер аныктады: бул 6y^ «ресурстарды тиiмдi пайдалану» тобы, сонымен катар жеке артыкшылыктар (бiлiм алушылармен карым-катынасты кYшейту) жэне кемшiлiктеp (бшм алушылардыц жогары езiн-езi уйымдастыруымен езш-езi бакылауына койылатын талаптар) [6].
Сандык бiлiм ресурсы муFалiмдi алмастыра алмайды, бipак муFалiмге косымша материалдарды усынады, яFни сабак мазмунын акпараттык коммуникациялык технологиялардыц жаца мультимедиялык мYмкiндiктеpiмен толыктыpуFа, бiлiм алушылардыц назарын аса мацызды оку такырыптарына аудаpуFа, кажет болFан жаFдайда бiлiм алушылар назарын зерделенген кершютердщ еpекшелiктеpiне шоFыpландыpуFа, оны кеpнекi тYpде керсетуге, сабактыц мазмунын коFамда болып жаткан езгеpiстеpмен, емipлiк тэжipибелеpмен, бiлiм алушылардыц пэнге деген кызы^ушылыктарымен жэне т. б. кубылыстармен байланыстыруын камтамасыз етуге мYмкiндiк береди
- АКТ^а бай ортада жеке жэне топтык оку эpекетiн колдайтын куралдармен технологиялармен танысу; казipгi замаеты байланыс куралдарын пайдалану (Интернет аркылы байланыс, аудио жэне бейнеконференциялар жэне т.б.);
- АКТ куралдарын пайдалана отырып, электронды окыту жэне езiн-езi тэрбиелеу саласында даFдылаpды мецгеру;
- АКТ куралдарын пайдалана отырып, оку процесш уйымдастыру саласында негiзгi бшммен даFдылаpды калыптастыру; акпараттык ресурстармен жумыс iстеу барысында бiлiм алушылардыц сыни туpFыдан ойлау кабiлеттеpiн дамыту;
- АКТ куралдарын пайдалана отырып, электронды окыту жэне езiн-езi тэрбиелеу саласында даFдылаpды мецгеру;
- АКТ куралдарын пайдалана отырып, оку процесш уйымдастыру саласында непзп бшммен даFдылаpды калыптастыру;
^аз1рп биология пэншщ муFалiмi табети жэне химиялык процестермен кубылыстар туралы, олардыц кYнделiктi адам емipiндегi pелi туралы, жаца тipi организмдермен химиялык заттар туралы акпараттыц кебеюiне Yнемi тап болады. СоцFы жацалыктардан, мысалы, адам геномын зерттеу немесе биотехнология саласында жэне т.б. Акпарат кебейген сайын акпаратты беру формаларыныц саны да артады. МуFалiм электронды ютапханаларды немесе мэлiметтеp корын кебipек пайдаланады, мэтiндеpдi тацдайды. Fылыми макалалар, цифрлык
фотосуреттер жэне бейнематериалдар эрi карай тацдалган акпарат жYЙеленiп, бiлiм алушыларга сактауга жэне усынуга ыцгайлы пiшiнде ецделуi керек. Бiрак дайын акпаратпен жумыс iстеумен катар нагыз муFалiм озык акпараттык технологиялардыц кемегiмен ез тэжiрибесiнде тыц, жацаша акпаратты беруге дайын болуы керек [8].
ЭДЕБИЕТТЕР
1. Куприяновский В.П., 2017 Навыки в цифровой экономике и вызовы системы образования.
2. В.П. Куприяновский, В.А. Сухомлин, А.П. Добрынин, А.Н. Райков, Ф.В. Шкуров, В.И. Дрожжинов, Н.О. Федорова, Д.Е. Намиот // International Journal of Open Information Technologies. - М, 2017. - Vol. 5. -No1. - С. 19-25. Цифровая грамотность российских педагогов. Готовность к использованию цифровых технологий в учебном процессе.
3. Т.А. Аймалетдинов, Л.Р. Баймуратова, О.А. Зайцева, Г.Р. Имаева, Л.В. Спиридонова. Аналитический центр НАФИ. - М.: Издательство НАФИ,
2019.[Электронный ресурс]. - URL: http://d-russia.ru/wpcontent/uploads/2019/10/digitped.pdf
4. Глазырин В.А., 2006 - Болонская декларация: интеграция или поглощение / В.А. Глазырин // Университетское управление: практика и анализ. - - No 5. 2006 - С. 77-80.
5. Колыхматов В.И., 2019 - Значение цифровых технологий в профессиональном развитии педагога // Педагогический поиск: инновационный опыт, проблемы качества профессионального развития педагога. - СПб.: ГАОУ ДПО «ЛОИРО», 2019. - С. 50-55.
6. Technologies. - M, 2017. - Vol. 5. -No 1. - Pp. 19 -25.Digital literacy of Russian teachers. Readiness to use digital technologies in the educational process
7. T.A. Aimaletdinov, L.R. Baymuratova, O.A. Zaitseva, G.R. Imaeva, L.V. Spiridonova. Analytical Center of NAFI. - M.: NAFI Publishing House, 2019. - 84 p.
8. [Electronic resource]. - URL: http://d-russia.ru/wpcontent/uploads/2019/10/digitped.pdfGlazyrin V.A., 2006