Научная статья на тему 'ТАЛАБАЛАРНИНГ КАСБИЙ-АМАЛИЙ ЖИСМОНИЙ ТАЙЁРГАРЛИГИ МУАММОЛАРИ'

ТАЛАБАЛАРНИНГ КАСБИЙ-АМАЛИЙ ЖИСМОНИЙ ТАЙЁРГАРЛИГИ МУАММОЛАРИ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
117
23
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Журнал
Fan-Sportga
Область наук
Ключевые слова
ФИЗИЧЕСКАЯ КУЛЬТУРА / ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ПРИКЛАДНАЯ ФИЗИЧЕСКАЯ ПОДГОТОВКА / ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ / ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ КАЧЕСТВА / ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ / ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ПРИГОДНОСТЬ

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Алламуратов Ш. И., Асилбеков Н. Б.

Талабаларнинг касбий-амалий жисмоний тайёргарлиги, касбий фойдали бўлган ҳаракат малакалари ва кўникмаларининг индивидуал жисмоний қобилиятларни ва у билан бевосита ёки билвосита боғлиқ бўлган касбий яроқлиликни бойитадиган таълим жараёни сифатида ёритилган.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Текст научной работы на тему «ТАЛАБАЛАРНИНГ КАСБИЙ-АМАЛИЙ ЖИСМОНИЙ ТАЙЁРГАРЛИГИ МУАММОЛАРИ»

Проблемы физической культуры

УУК(УДК, UDC) 796.071:072:07.1/3

Биология фанлари доктори, профессор Ш.И. АЛЛАМУРАТОВ1 Мустакил изланувчи Н.Б. АСИЛБЕКОВ1

'Тошкент тукимачилик ва енгил саноат институти Тошкент шадри, Узбекистон

Муаллиф билан богланиш учун:

[email protected]

ТАЛАБАЛАРНИНГ КАСБИИ-АМАЛИИ ЖИСМОНИИ ТАЙЁРГАРЛИГИ МУАММОЛАРИ

Аннотация

Annotation

Профессионально-прикладная физическая подготовка студентов раскрывается в качестве образовательного процесса, обогашающего индивидуальный фонд профессионально полезных двигательных умений и навыков, физических способностей и непосредственно или субъективно связанную с ним профессиональную пригодность.

Ключевые слова: Физическая культура, профессионально-прикладная физическая подготовка, профессиональная деятельность, профессиональные качества, профессиональная компетентность, профессиональная пригодность.

Талабаларнинг касбий-амалий жисмоний тайёргарлиги, касбий фойдали булган даракат малакалари ва куникмаларининг индивидуал фондини, жисмоний кобилиятларни ва у билан бевосита ёки билвосита боглик булган касбий яроклиликни бойитадиган таълим жараёни сифатида ёритилган.

Калит сузлар: Жисмоний тарбия, касбий-амалий жисмоний тайёргарлик,

касбий фаолият, касбий сифатлар, касбий компетенция, жисмоний яроцлилик.

***

Vocationally applied physical training of students is revealed as an educational process that enriches the individual fund of professionally useful motor skills and abilities, physical abilities and, directly or subjectively related to it, professional suitability.

Key words: Physical culture, professionally applied physical training, professional activity, professional qualities, professional competence, professional suitability.

Кириш. Маълумки, касбий меднатнинг купчилик турларини натижавийлиги, бошка масалалар билан бир каторда, организмга касбий фаолият ва унинг ша-роитлари томонидан куйиладиган талабларга маълум даражада адекват булган жисмоний машклар билан тизимли шугулланиш йули билан дастлаб узлашти-риладиган махсус жисмоний тайёргарликка боглик. Ушбу богликлик, индивидни даёт фаолияти жараё-нидаги жисмоний ва умумий ривожланишини дар хил томонларини узаро даракатланиш конуниятлари (хусусан, у ёки бу фаолиятга сурункали адаптацион самараларни узаро таъсири, тренировка килганликни олиб утилиши, машгулот ва касбни узлаштирилиши жараёнида эгалланадиган ва такомиллаштириладиган даракат малакалари ва куникмаларини узаро таъсири конуниятлари) тугрисидаги чукурлашадиган та-саввурлар нуктаи назаридан илмий тушунтирилади.

Жисмоний тарбияни меднат фаолияти амалиёти билан органик богликлиги тамойили касбий-амалий жисмоний тайёргарликда аник гавдаланади. Ушбу тамойил жисмоний тарбиянинг барча ижтимоий тизимига таркалса дамки, у, айнан касбий-амалий жисмоний тайёргарликда узининг специфик ифода-сини топади. Касбий-амалий жисмоний тайёргарлик (КАЖТ), жисмоний тарбиянинг узига хос тури си-фатида, ихтисослаштирилган жисмоний тарбияни танланган касбий фаолиятда таъминланишини пе-дагогик йуналтирилган жараёни сифатида ифодала-нади. Бошкача айтганда, бу, асосида касбий фойдали булган даракат малакалари ва куникмаларининг

индивидуал фондини, жисмоний кобилиятларни ва у билан бевосита ёки билвосита боглик булган касбий яроклиликни бойитадиган таълим жараёнидир.

Хозирги вактда, давлатимиз томонидан жисмо-ний тарбияни ривожлантиришга алодида эътибор каратилмокда. Узбекистон Республикасини 2015 йил 4 сентябрдаги "Жисмонийтарбия ва спорт тугриси-да"ги 394-сонли ^онуни, Узбекистон Республикаси Президентининг 2018 йил 5 мартдаги "Жисмоний тарбия ва спорт содасида давлат бошкаруви тизимини тубдан такомиллаштириш буйича чора-тадбирлари тугрисида'ги ПФ-5368-сонли Фармони, Узбекистон Республикаси^Вазирлар Мадкамасини 2019 йил 13 февралдаги "Узбекистон Республикасида 2019-2023 йилларда жисмоний тарбия ва оммавий спортни ривожлантириш Концепциясини тасдиклаш тугри-сида'ги 118-сонли ^арори соглом турмуш тарзини шакллантириш буйича максадга йуналтирилган ишни ташкил килиш ва амалга оширишга, иктидорли ёш спортчиларни саралаш буйича ишларни тизимли ташкил килишга дамда жисмоний тарбия ва спортни янада ривожлантиришга йуналтирилган.

Шу билан бирга, булажак мутахассисларнинг жисмоний маданияти даражаси етарлича юкори эмас. Мамлакатимиз ва хориж мутахассисларини нашрий материалларида олий таълим муассасалари талабала-рининг жисмоний ва функционал тайёргарликларида негатив узгаришлар мавжудлиги баён килинган [1].

Олий таълимнинг асосий вазифаси - юкори малакали мутахассисни булажак касбий фаолиятга

e-mail: [email protected]

45

о сч о сч 00

го

£ о о.

СО

тайёрлашдан иборат. Мутахассисларнинг фикрига кура, битирувчи бакалаврлар мехнат фаолиятининг янги шароитларига келишганида кийинчиликларга учрамокдалар. Бу, олий таълим муассасасида касбий мухим булган сифатларни ривожлантириш имконини булмаганлиги натижаси булиши мумкин.

Долзарблиги. Мустакиллик йилларида мамлакат-миз корхона ва муассасаларига янги технологиялар-нинг кириб келиши туфайли, касбий йуналганликка эга булган жисмоний тарбия янада долзарб булмокда. Хозирда, ишлаб чикариш томонидан битта функци-яни бажаридаган мутахассис эмас, балки бир катор функциялар ва лавозим вазифаларини бажара ола-диган, жисмоний ва касбий мухим сифатлар мажму-аларига эга булган универсал мутахассислар талаб килинмокда. Бундай кадрларни тайёрлашда касбий йуналганликка эга булган жисмоний тарбия катта рол уйнайди. Жисмоний ишчанлик кобилияти, турли касалликларга чидамлилик, диккатини танлаб жам килиш, асаб тизимининг куч, умумий чидамлилик, курув хотираси, мулжалга олиш, ташкилотчилик кобилияти, мустакиллик - булар, булажак мута-хассисларга зарур булган касбий мухим сифатлар хисобланади [2].

Шундай килиб, давлат таълим стандартларидаги касбий компетенцияларни хисобга олган холда, за-монавий адабиётларда тукимачилик ва енгил саноат йуналишлари бакалаврларида жисмоний сифатларни мажмуавий ривожлантириш машгулотлари услуби-ятини ишлаб чикиш ва асослаш муаммоси юзага келган.

Узбекистон Республикаси олий таълим вазирлиги-ни 2018 йил 25 августдаги №°744-сонли буйруги билан укув дастурлари руйхатида тасдикланган "Жисмоний тарбия ва спорт" фани буйича наъмунавий дастурда касбий-амалий жисмоний тайёргарликнинг максади - булажак муваффакиятли фаолиятга психофизик тайёрлик ва касбий жисмоний яроклилик каби белги-ланган. Унинг вазифалари булажак касбнинг хусуси-ятларидан келиб чикади ва куйидагилардан иборат:

- махсус билимларни шакллантириш, амалий малака ва куникмаларни узлаштириш;

- жисмоний тарбия воситалари билан касбий ва шахс сифатларини тарбиялаш ва такомиллаштириш;

- хаёт фаолиятида укув-тренировка ва жисмоний тарбия-согломлаштириш дастурларини муваффакиятли амалга ошириш учун махсус амалий психофизик сифатларни тарбиялаш.

Юкоридагилардан келиб чиккан холда, тукимачилик ва енгил саноат йуналишлари бакалаврларида жисмоний тарбия жараёни самарадорлигини ошириш билан касбий компетентликни хисобга олиш оркали танланган амалий йуналганликка эга тренировка воситалари ва усулларини оптимал нисбатларини илмий ишлаб чикилганлиги муаммосини етарли эмаслиги уртасида объектив карама-каршиликнинг мавжудлиги бу йуналишда тадкикотларни олиб бо-ришнинг долзарблигини белгилайди.

Тадкикотнинг максади. Тукимачилик ва енгил саноат йуналишлари бакалаврларида жисмоний си-

Проблемы физической культуры

фатларни мажмуавий ривожлантириш услубиятини ишлаб чикиш ва самарадорлигини тажрибаларда асослашдан иборат.

Тадкикотнинг тахмини. Тукимачилик ва енгил саноат йуналишлари бакалаврларида жисмоний тарбия жараёни куйидагилар амалга оширилганида самарали булади, деб тахмин килинди:

- жисмоний тарбия машгулотлари жисмоний сифатларни мажмуавий ривожлантириш асосида тузилса;

- жисмоний тарбия во ситалари ва усуллари давлат таълим стандартларидаги касбий компетенциялари асосида танланса;

- жисмоний тарбия дастури булажак мутахассис-ларнинг касбий компетенцияларини хисобга олиш билан табакалаштирилган холда ишлаб чикилса.

КАЖТ методикасининг асосий муаммоларида бири, касбий фаолият томонидан организмнинг функционал имкониятларига куйиладиган талаблар-ни адекват ва тизимли моделлаштириш заруратидан (ушбу талаблар даражасини секин-аста ортиши билан биргаликда) келиб чикади. Бу ерда, узига яраша карама-каршилик мавжуд. Ушбу талабларни аник ва тулик кайта тиклашни, факат мехнат харакатларини касбий мехнат учун характерли булган режим ва ша-роитларда бажариш йули билангина амалга ошириш мумкинлиги равшан, албатта. Лекин, у, жисмоний яроклиликка нисбатан жадаллиги буйича унча катта булмаган ва тор талабларни узича куйса (бу, замо-навий касбий мехнатнинг купчилик турлари учун характерлидир), унда, уларни КАЖТ жараёнида аник моделлаштириш, моделли машкларни функционал имкониятларни оширувчи омиллари сифатида зару-рий таъсирчанлигини таъминлашга йул куймайди. Айнан шу туфайли, КАЖТни тузиш пайтида касбий фаолият талабларини моделлаштириш, тайёргарлик воситалари самарадорлиги таъминлаганлиги учун хам узини оклайди ва нафакат касбий мехнатга адаптация килишга, балки унинг натижаларини ортишига кумаклашадиган маълум бир вариациялар билан содир булиши керак.

Касбий фаолиятнинг у ёки бу талабларини КАЖТ жараёнида принципиал моделли кайта тиклаш, уни натижали амалга ошириш учун зарур булган, организмнинг харакат ва бошка имкониятларини мобилизация килиш даражаси канчалик юкори булса, шунчалик катта ахамият касб этади. Агар, ушбу тала-блар катта булса, унда, уларни дастлаб чегараланган холда моделлаштиришга тугри келади, кейинчалик, моделли-машгулот машкларидаги юкламалар, уларга нисбатан узига хос мустахкамлик захирасини яратиш учун ухшаш булган касбий юкламалар даражаси-дан юкори булганига кадар секин-аста оширилади. Бундай холатларда, касбий фаолиятнинг экстремал шароитларида мобилизация килинадиган организ-мни функционал захираларини оширишнинг энг самарали воситаси булиб, тизимли машгулотлар ва беллашувларда иштирок этиш шаклида ташкил ки-линадиган, спортнинг мос равишдаги касбий-амалий тури билан шугулланиш хизмат килиши мумкин.

46 е-ша11: [email protected] №3-2020

Проблемы физической культуры

КАЖТ жараёнида касбий фаолиятнинг алодида талабларини танлаб моделлаштириш эса, устувор равишда касбий-амалий гимнастика воситалари билан, жумладан ихтисослаштирилган тренажёрларда машкларни бажариш билан эришилади.

Купчилик замонавий касбий фаолият турларида жисмоний кучланишларнинг жадаллик даражаси нисбатан унча катта ва баркарор булмаса дамки, КАЖТни тузиш методикасида тренировка кили-надиган юкламаларни секин-аста ошириш тамой-илига риоя килиш керак, бу, аник касбий меднат юкламаларига тайёргарлик учунгина эмас, балки организмнинг функционал имкониятлари даража-сини умуман ошириш, саломатликни мустадкамлаш ва саклаш учун дам керак булган даражада булиши лозим. Бу ерда, дудди умуман жисмоний тарбиядаги каби, барча долатларда бир хилда маъкул булади-ган, юкламаларни кандайдир универсал микдорий меъёрлари булиши мумкин эмас, чунки уларнинг максадли оширилиши чегаралари ва динамикаси куп сонли узгарувчан долатларга боглик, жумладан реал равишда йигиладиган юкламанинг суммар хажмига ва индивидуал турмуш тарзида жисмоний машклар билан шугулланиш режимига боглик (масалан, айрим шугулланувчилар КАЖТ билан параллел равишда спортнинг у ёки бу тури билан чукур шугулланишга куп вакт ва куч сарф килишади, бошкаларда эса, жисмоний машклар билан шугулланиш асосан устувор равишда ёки факат КАЖТ доирасида булади).

КАЖТ буйича машгулотлар тизими умумий кури-нишда, уларни расмий тартибда ташкил килиниши пайтида, одатда, турдош касблар гурудлари ёки алодида касблар учун ишлаб чикиладиган унифи-кацияланган дастурлар билан чегараланади. Бунда, машгулотларнинг асосий шакллари булиб, коидага кура, жисмоний тарбияда машгулотларнинг мазму-ни ва тузилиши шартларини хусусиятларига боглик равишда вариация киладиган типик структурага эга булган дарс шакллари хизмат килади.

Таълим муассасаларида, айникса, мажбурий жисмоний маданият ва спорт фани доирасида, КАЖТ материалларини уз ичига олган дарс машгу-лотлари, купинча, комбинацияланган дисобланади ва улардаги касбий-амалий жисмоний тайёргарлик умумий жисмоний тайёргарлик воситалари сифа-тида кулланиладиган машклар билан бир каторда бажарилади, бу, укув вактининг етишмаслиги билан дам белгиланади. Бундай долатларда, машгулотнинг дар хил таркибий тузилмаларини рационал тузиш, мажмуавий дарсни тузиш коидалари буйича белги-ланади. Мураккаб касбий-амалий даракат куникма-ларини шакллантириш ёки касбий жидатдан мудим булган жисмоний сифатларнинг ривожланишига танлаб оммавий таъсир килиш буйича вазифалар-ни ечишдаги кийинчиликлар катта булган пайтда, нафакат алодида машгулотларни, балки уларнинг серияларини дам битта предметли, асосий кисмда концентрация килинган сифатида, бундай вазифалар-нинг биттасини амалга ошириш афзал булади. КАЖТ материалларини уз ичига олган "Жисмоний маданият

ва спорт" фани буйича битта предметли ва комбинация килинган машгулотларнинг нисбати, ушбу фанга ажратиладиган вактнинг умумий бюджетига ва ечиладиган вазифаларнинг мураккаблигига боглик. Вакт канчалик катта ва вазифа канчалик мураккаб булса, битта предметли машгулотларни шунчалик купрок амалиётга киритиш керак; агар, вакт бюджети кичкина булса, бир хилдаги бошка шароитлар билан биргаликда, машгулотларнинг купрок кисмини ком-бинациялашган долда ташкил килиш керак.

КАЖТ буйича машгулотларни ташкил килиш ва жадаллаштиришнинг самарали шаклларидан бири сифатида касбий-амалий машкларда мусобакалашиш амалга оширилади. Машгулотларнинг мусобака шакллари, табиийки, спортнинг танланган касбий-амалий турида чукур ихтисослашган долатида куп таркалган. Бунда, машгулотларнинг тизими, ихти-сослашган спорт тренировкаси ва беллашувларда мунтазам иштирок этиш характерига эга булади, бу, спорт, амалий-таълим ва меднат фаолиятини рацио-нал баланслаштириш муаммосини алодида илгари суради. Юкори спорт ютуклари содасига утмайдиган спортчилар учун, очигини айтганда, спорт манфаат-лари устувор булмаслиги лозим, албатта.

КАЖТни амалга оширишда, спорт машгулотлари булмаган, кундалик турмуш ва узайтирилган фаол дам олиш режимидаги жисмонан узини узи тарбия килишнинг бошка (хусусан, кундалик индивидуал ба-дантарбия, сайёдлик юришлари шаклидаги) восита-лари билан бир каторда, жисмоний маданият машгулотлари дам мудим рол уйнаши мумкин. Бундай машгулотларни КАЖТга кушадиган дакикий улуши, жисмоний маданият билан шугулланиш даражасига, КАЖТнинг модиятини тушуниш ва унинг воситалари ва усулларини мустакил куллашга методик жидатдан тайёр булиш даражасига боглик эканлиги тушунарли, албатта. КАЖТда назарда тутилган айрим вазифа-ларни ечиш учун юкорида келтирилган шакллардан ташкари, ишлаб чикариш жисмоний маданияти доирасида амалиётга киритилган кичик машгулот шакллари дам кулланилиши мумкин. Бунда, уларнинг имкониятлари нисбатан тор булиб, уларни назарга ол-маслик нотугри, хусусан, меднат фаолияти жараёнида оператив ишчанлик кобилиятини максадли мустакил бошкариш малакасини ишлаб чикаришни назарда тутган вазифаларни ва КАЖТ натижасида специфик тренировка килганликда эришилган даражани регресс булишини олдини олиш буйича вазифаларни ечиш пайтида назарга олмаслик нотугри.

Хулоса. Жисмоний тарбия тизимида кабул килинган машгулотлар шаклларининг купчилиги, у ёки бу даражада КАЖТ максадларида куллани-лиши мумкин. Шу билан бирга, уларнинг мазмуни нафакат касбий фаолиятнинг талаблари билан белгиланади ва унда тухтаб колмайди. КАЖТни, сузсиз, тарбиянинг бир бутун тизимини бошка таркибий тузилмалари билан биргаликда куриб чикиш керак ва уларнинг характерига боглик ра-вишда индивидуал аник ифодаланишида, у ёки бу боскичда, машгулотларнинг шахсий ва ижтимоий

о

(N

0

^

00

01

F

о

Q.

СП

№3-2020 e-mail: [email protected] 47

ахамиятга эга булган максадларини амалга оши-ришга имкон берадиган ;ар хил шаклларининг энг узини оклаганларини топиш керак. Тукимачилик ва енгил саноат йуналишлари бакалаврларида жисмоний сифатларни мажмуавий ривожлантириш услубиятини касбий компетенция асосида ишлаб чикиш талабаларнинг саломатлиги даражасини, организмининг адаптацион имкониятларини, жисмоний тайёргарлиги даражасини, жисмоний тарбия билан шугулланишга мотивациясини оши-риш, касбий жихатдан мухим булган сифатларини

УУК (УДК, UDC) 798.25

Проблемы физической культуры

ривожлантириш, "Жисмоний тарбия ва спорт" фани буйича намунавий дастурнинг мазмунини спортнинг кушимча турларини киритилиши билан узгартириш имконини беради.

Адабиётлар:

1. Воронин, С.М. Профессионально-прикладная физическая подготовка студентов: учебное пособие / С.М. Воронин, Л.Ю.Шалайкин, Е.В.Нуждина. - Ярославль, 2009. - 48 с.

2. Груздев, А.Н. Формирование физической культуры как компонента профессиональной культуры специалиста инженерного профиля / А.Н. Груздев // Вестник тамбовского государственного технического университета. - 2006. - №4. С. 70-72.

Муста;ил изланувчи, Ш.С. ЁЛДАШОВ1

Узбекистан давлат жисмоний тарбия ва спорт университети, Чирчи; ша^ри, Узбекистан

Муаллиф билан боглстишучун: [email protected]

ОТ СПОРТИНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИНГ ДОЛЗАРБ МУАММОЛАРИ

отация

otation

В данной статье рассматриваются организационные и практические работы, проводимые в нашей стране в последние годы с целью продвижения и дальнейшего развития конного спорта, этапы развития данного вида спорта в Узбекистане, приоритетные задачи к разрешению в перспективе, этапы долгосрочной подготовки спортивных школ и студентов-спортсменов. Необходимость выработки оптимальных соотношений нагрузок физической подготовленности на этапе начальной тренировки (базовая подготовка и выбор конкретного вида спорта для последующей специализации).

Ключевые слова: Конный спорт, начальная фаза тренировки, годовой цикл, общие и специальные физические нагрузки, оптимальные соотношения.

Ушбу маколада сунги йилларда мамлакатимизда от спортини оммалаштириш ва уни янада ривожлантириш борасида олиб борилаётган ташкилий ва амалий ишлар, Узбекистонда от спортининг ривожланиш боскичлари, истикболда бажарилиши лозим булган устувор масалалар, спорт таълим муассасалари ва укувчи-спортчиларни куп йиллик спортга тайёрлаш боскичлари урганилган хамда от спорти билан шугулланувчиларнинг бошлангич тайёргарлик (базавий тайёргарлик ва кейинчалик ихтисослашиш учун спортнинг муайян турини танлаш) боскичида жисмоний тайёргарлик юкламаларининг оптимал нисбатларини ишлаб чикиш зарурлиги масаласи илгари сурилган.

Калит сузлар: От спорти, бошлангич тайёргарлик босцичи, йиллик цикл, умумий ва

махсус жисмоний тайёргарлик юкламалари, оптимал нисбатлар.

***

This article covers the organizational and practical work carried out to promote and further develop equestrian sports in our country in recent years, the development stages of equestrian sports in Uzbekistan, priorities for the future, long-term training stages of sports schools and student-athletes, the need to develop optimal ratios of physical fitness loads at the stage of initial training (basic training and selection of a particular type of sport for subsequent specialization).

Key words: equestrian sport, initial training phase, annual cycle, general and special physical training loads, optimal ratios.

Тадкикотнинг долзарблиги. Мамлакатимизда йилкичилик ва от спортини оммалаштириш учун шарт-шароитлар ва инфратузилмани яратиш, мазкур спорт тури буйича юртимизни халкаро спорт май-донларида муносиб равишда танитиш буйича изчил чора-тадбирлар амалга оширилмокда. Узбекистон йилкичилик ва от спорти федерацияси ташкил этилди, ^ашкадарё ва Фаргона вилоятларида ^орабайир зотли отларни етиштириш ва купайтириш буйича мажмуалар фаолият курсатмокда. Тошкент вилоятида Ахалтака зотли ва спорт отларини етиштириш ва купайтириш от заводини куриш, шунингдек Тошкент шахрида "Мар-казий ипподром" акциядорлик жамиятини Халкаро от спорти федерацияси талабларини инобатга олган холда реконструкция килиш лойихалари амалга оширилмокда.

Йилкичилик ва от спортини янада ривожлантириш, ёшларни спорт билан шугулланишга фаол жалб этиш, жамиятда соглом турмуш тарзини таргиб килиш, шунингдек от спорти буйича миллий ва халкаро му-собакаларда юкори спорт натижаларига эришишни таъминлаш бугунги куннинг долзарб масалаларидан хисобланади.

Мамлакатимиз мустакилликка эришгандан сунг унга якин йилкичилик ва от спортини ривожланти-ришга каратилган меъёрий-хукукий хужжатлар кабул килинди. Хусусан, охирги уч йил ичида мазкур масала буйича кабул килинган Узбекистон Республикаси Ва-зирлар Махкамасининг 2017 йил 19 июлдаги "2017 -2021 йилларда йилкичилик ва от спортини комплекс ривожлантириш чора-тадбирлари тугрисида"ги 517-

48

e-mail: [email protected]

№3-2020

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.