Научная статья на тему 'Студенттердің бейімделуіне оқу үрдісінің әсері'

Студенттердің бейімделуіне оқу үрдісінің әсері Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
192
27
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
студенттердің бейімделуі / физиология / емтихандық күйзеліс / адаптация студентов / физиология / экзаменационный стресс

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Т А. Жумакова, У С. Артыкбаева, М Б. Даутова, К В. Антонец, Н М. Чурукова

Жоғарғы оқу орындары студенттерінің денсаулығы медицина саласының түрлі мамандарының назарын аударуда. Бұл жұмыста медициналық университеттің екінші курс студенттерінің арасында жүргізілген организмнің күйзеліс жағдайларға бейімделуіне негізделген зерттеудің нәтижелері көрсетілген. Студенттерде психоэмоционалдық көрсеткіштердің өзгеруі сессия кезінде туындайтын емтихандық күйзеліске байланысты екені анықталған.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по наукам об образовании , автор научной работы — Т А. Жумакова, У С. Артыкбаева, М Б. Даутова, К В. Антонец, Н М. Чурукова

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

ВЛИЯНИЕ УЧЕБНОГО ПРОЦЕССА НА АДАПТАЦИЮ СТУДЕНТОВ

Состояние здоровья студентов в высших учебных заведениях все больше привлекает внимание медицинских специалистов разного профиля. В работе представлены результаты исследования, проведенные среди студентов второго курса Казахского Национального Медицинского Университета имени С.Д.Асфендиярова, основанные на адаптации организма к условиям стресса. Установлено, что изменения психоэмоциональных показателей связаны с экзаменационным стрессом, возникающим у студентов в период сессии.

Текст научной работы на тему «Студенттердің бейімделуіне оқу үрдісінің әсері»

M.M. TUSSUPBEKOVA, V.L. BOGOSLAVSKIH, S.A. MUSSABEKOVA, R.M. DUSMAILOV, E.A. KOTOV

Karaganda State medical university, Department of Pathological Anatomy and Forensic Medicine Karaganda city

PRACTICE-BASED LEARNING AS IMPROVING TEACHING TECHNOLOGY

Resume: The article presents the materials that summarize the practical experience of innovative teaching of pathological anatomy and forensic medicine. There are shown possible ways of development of the organization of research work at all levels of education. «Research-based learning» (RBL) learning is seen as a promising innovative organization of educational process, allowing to increase its effectiveness. The example shows the possibility of practice-based learning as an additional element in learning and the benefits of this technology, as well as formed with the help of expertise. A brief review training styles of students, the account which enables the teacher to plan work more effectively in class and improve student's motivation and efficiently, acquire knowledge and practical skills. There are different variants of the learning process, depending on the interests and abilities of students, affecting the construction of learning. From the experience of practice the most effective types of work, the most challenging process of acquiring knowledge in the subjects which offer studied and the formation of students' motivation for continuous improvement in their future medical practice.

Keywords: practice-based learning, research-based learning (RBL), educational technology, medical education, pathology, forensic medicine, innovative teaching methods.

УДК 616-003.96-057.875:378.143.

Т.А.ЖУМАКОВА, У.С.АРТЫКБАЕВА, М.Б.ДАУТОВА, К.В.АНТОНЕЦ, Н.М.ЧУРУКОВА

С. Ж. Асфендияров атындагы К,азац ¥лттыц Медицина Университету валеология курсымен калыпты физиология кафедрасы

СТУДЕНТТЕРДЩ БЕЙ1МДЕЛУ1НЕ ОКУ УРД1С1НЩ ЭСЕР1

Жогаргы оку орындары студенттершщ денсаулыгы медицина саласыныц тyрлiмамандарынъщ назарын аударуда. Бул жумыста медициналыкуниверситеттщ екiншi курс студенттертщ арасында жyргiзiлген организмнщ куйзелк жагдайларга бешмделуте негiзделген зерттеудщ нэтижелерi керсетлген. Студенттерде психоэмоционалдык керсеткштердщ езгеруi сессия кезтде туындайтын емтихандык куйзелкке байланысты екет аныщталган. Tyurndi свздер: студенттердщ бейтделуу физиология, емтихандык куйзелк.

Юр1спе.

Жогаргы оку орындарындабшм алатын студенттер ушш оку Yрдiсiне студенттер организмшщ бейiмделуi психоэмоционалдык реттеулердi тудыратын басты фактордын, 6ipi болып табылады[1]. Студенттердщ кепшшпне тэн емтихандык ^йзелю емтиханды жаксы тапсыруга кедерп кел^ретш фактор болып табылады, себебi емтихандык ^йзелюке тэн коркыныш интелекп, ержт бугаттайды, есте сактау, назар аудару кабшетерш нашарлатады жэне ойды жинактау кабшетш темендетедЦ2]. Сынак жэне емтихан тапсыру кезшде оку YPДiсiнщ бакылау жэне багалау Yлгiлерi езгерш отырады, ал бул езгерютер студенттердщ ен,бек жэне демалыс режимдерше эсер етпей калмайды. Бшм берудщ жан,а ЖYЙелерiне бешмделу бешмделудщ ен, проблемалы TYрi болып табылады, эаресе жогаргы оку орындарында окудын, алгашкы ею жылы.[3]. Зерттеу мацсаты. Жалпы медицина факультетшщ екiншi курсында оку кезiнде студенттердщ психоэмоционалдык жагдайына емтихандык ^йзелютщ эсерш эспериментальды зерттеу. Зерттеу материалы мен эд1стемелер1. Студенттердщ оку процесiне бешмделуш зерттеу С.

Ж. Асфендияров атындагы Казак ¥лттык Медицина Университетшщ жалпы медицина факультетшщ екiншi курс студенттерi арасында eткiзiлдi. Зерттеу екi рет журпзквд - сессияаралык уакытта практикалык сабак кYнi жэне емтихан тапсыратын KYнi. Зерттеуге 17 жастан 20 жаска дейiнгi 76 студент катысты.

Зерттелiп отырган студенттердщ

психоэмоционалдык жагдайын САН (жагдай, белсендiлiк, кендл ^й) тесттiк сауалнамасынын, жэне «Кобалжу шкаласынын,» (Дж. Тейлор бойынша) кeмегiмен аныктадык. Темпераменттiк мшез-кулыктын, ерекшелiктерiн Айзенка эдiсiмен аныкталды. Тэулiктiк биоритмдi багалау Д. Хорн эдiсiмен, тулгалык жэне жагдайлык кобалжу Ч. Д. Спилберг жэне Ю. Л. Ханин тэсшмен ЖYргiзiлдi. Зерттеу нэтижелерi: Студенттердщ кобалжу децгешнщ салыстырмалы анализi бул керсеткштщ емтихандык сессия кезiнде жогарылауын керсетл. Тесттшеудщ 1 жэне 2 кезецдершщ арасындагы айырмашылык кобалжудын, тeменгi децгеш Yшiн 0,5 баллды; орташа децгеш Yшiн - 1,95 баллды; жогаргы децгеш Yшiн - 3,1 баллды курады. Ал максимум 50 баллды курады. (диаграмма 1).

1 кезен

теменп

А

орташа

35 жоFары

57

2 кезен

теменп 8

Диаграмма 1 - Дж. Тейлор бойынша ;обалжу децгешнщ салыстырмалы анализi Ескерту: 1 - сессияаралы; кезен,; 2 - емтиханды; сессия.

САН (жагдай, белсендiлiк, кендл ^й)тестшщ нэтижелерiне сэйкес, студенттердщ кебi ездершщ жагдайларын, белсендiлiгi мен кендл KYЙiн темен деп

багалайды. Эаресе, емтиханды; сессия кезiнде керсеткiштер децгешнщ аны; темендеуi бай;алды (диаграмма 2).

Кецш куй

1 2

I жоFары

КД

I орташа КД

твменг КД

6

4

2

0

Диаграмма 2 - САН диагностикасы (жагдай, белсендiлiк, гацш куй) Ескерту: КД - кобалу дэрежеа.

Айзенка эдiсi бойынша темпераменттщ мшез-кулык ерекшелжтершщ анализi студенттердщ басым кепшшп, жогары экстроверсия мен жогары эмоционалдык тeзiмдiлiкке ие, сангвиниктар (56,25%) екенш кeрсеттi. Тeменгi эмоционалдык тeзiмдiлiгiмен ерекшеленетш, холериктер 18,75% курады. Анык интроверсиямен сипатталатын флегматиктер мен мелонхоликтер бiр децгейде аньщталды - 12,5%. Студенттердщ кeбi, ЖОО-на бешмделудщ басты шарттары - жацажагдайларга тез Yйренетiн, адамдармен тез тш табысып кететiн болып шыкты.

Таблица 1 - Ч. Д. Спилберг пен Ю. Л. Ханин бойынша

Ч. Д. Спилберг пен Ю. Л. Ханиннщ тесттшщ кeмегiмен зерттелiнген студенттердщ тулгалык (ТК) жэне жагдайлык кобалжу (ЖК) децгеш аныкталды. Алынган нэтижелер студенттердi кобалжу децгешне байланысты Yш топка бeлуге MYмкiндiк бердi: ТК жэне ЖК-ныц жогары, орташа, тeменгi децгешмен (табл. 1). Жогаргы кобалжу децгешне сай топка кeбi кiрдi - 45,9%, орташа кобалжу децгеш сай студенттер бiрiншi кезецде 49,57 ± 0,2 балл жэне екiншi кезецде 52,16 ± 0,5. Жагдайлык кобалжу децгешнде тулгалык кобалжу децгешндегщей зацдылык байкалды (табл. 1).

Цобалжу децгеш

Керсетюш Кезец ЖоFарFы Орташа Теменп

1 49,57 ± 0,2 39,41 ± 0,5 20,89 ± 0,3

Тулгалык кобалжу 2 52,16 ± 0,5 40,11 ± 0,6 23,74 ± 0,5

Жагдайлык 1 49,46 ± 0,8 40 ± 0,3 19,8 ± 0,6

кобалжу 2 53,06 ± 0,4 38,18 ± 0,7 29 ± 0,7

Ескерту: 1 - семестрлж кезец; 2 - емтихандык сессия.

Биологиялык тэулiктiк ритм арасында студенттерде аралык KYндiзгi тип басым болып шыкты - «гагершш» -79,6%. ^гершшдер бейiмдiрек, тэулжтщ кез келген уакыт аралыгында уйктауга жэне оянуга бейiм, ал белсендiлiк шыцы тэулжтщ бiрiншi жэне екiншi жартысында да байкалуы MYMкiн. Бул - оку процесше бешмделудщ мацызды гарсе™^. «Жапалактар» мен бозторгайлар» 16,4% жэне 4% курады.

Цорытынды: 6ткiзiлген зерттеулер емтихандык сессия кезшде семестрлiк уакытпен салыстырганда студенттерде, кобалжу децгешнщ артуы мен организмнщ бейiмделу MYMкiндiriнщ тeмендеуiнен кeрiнетiн, психоэмоционалдык гарсетюштердщ eзгеруi байкалган деген корытындыга келуге MYMкiндiк бердь Бул eзгерiстердiц барлыгы, студенттерде сессия кезшде туындайтын, емтихандык кYЙзелiспен байланысты болу MYMкiн. Окудыц эр кезецшде студенттердщ денсаулыгын зерттеуде психоэмоционалдык тэсiлдi колдану организмнщ индивидуалдык ерекшелiктерiне непзделген адамныц бейiмделуiн болжауга MYMкiндiк бередь Студенттердщ емтихандык KYЙзелiске бейiмделуi бешмделу MYMкiнджтершщ тeмендеуiнен кeрiнедi.

ЭДЕБИЕТ Т1З1М1

1 Сидтиков Ф. Г., Шайхелисламова М. В., Валеев И. Р. Влияние учебной нагрузки и условий производства на функциональное состояние симпатоадреналовой системы и показатели регуляции сердечного ритма у девушек 17-18-летнего возраста // Физиология человека. 2001. - Т.27, № 5. - 60 с.

2 Щербатых Ю. Б. Влияние показателей высшей нервной деятельности студентов на характер протекания экзаменационного стресса // Журнал ВНД им. И. Павлова. 2000. - № 6. - С.959-963.

3 Л. К. Токаева, С. С. Павленкович Влияние экзаменационного стресса на психоэмоциональный статус и функциональное состояние сердечно-сосудистой системы первокурсников // Современные проблемы науки и образования, № 2. - Саратов.: СГУ им. Н. Г. Чернышевского. 2012. - 82 с.

4 Л. В. Косованова, М. М. Мельников, Р. И. Айзман Скрининг-диагностика здоровья школьников и студентов. Организация оздоровительной работы в общеобразовательных учреждениях. - Новосибирск.: Сиб. Унив. изд-во, 2003. - 240 с.

Т.А.ЖУМАКОВА, У.С.АРТЫКБАЕВА, М.Б.ДАУТОВА, К.В.АНТОНЕЦ, Н.М.ЧУРУКОВА

ВЛИЯНИЕ УЧЕБНОГО ПРОЦЕССА НА АДАПТАЦИЮ СТУДЕНТОВ

Резюме: Состояние здоровья студентов в высших учебных заведениях все больше привлекает внимание медицинских специалистов разного профиля.

В работе представлены результаты исследования, проведенные среди студентов второго курса Казахского Национального Медицинского Университета имени С.Д.Асфендиярова, основанные на адаптации организма к условиям стресса. Установлено, что изменения психоэмоциональных показателей связаны с экзаменационным стрессом, возникающим у студентов в период сессии.

Ключевые слова: адаптация студентов, физиология, экзаменационный стресс.

T.A.ZHUMAKOVA, U.S.ARTYKBAYEVA, M.B.DAUTOVA, K.V.ANTONETS, N.M.CHURUKOVA

INFLUENCE OF EDUCATIONAL PROCESS ON ADAPTATION OF STUDENTS

Resume: The state of health of students in higher educational institutions draws attention of medical experts of a different profile more and more.

This wok presents the resultof research conducted among second-year students of the Asfendiyarov Kazakh National Medical University, based on adaptation of an organism to stress conditions. It is established that changes of psychoemotional indicators are connected with the examination stress arising at students during a session. Keywords: adaptation of students, physiology, examination stress.

УДК 615.03 (07.07):378

С.Ш. ИСЕНОВА, С.А. ЕСЕНКУЛОВА, У.Т. БЕИСЕБАЕВА

КазНМУ им С.ДАсфендиярова, гАлматы, Кафедра акушерства и гинекологии, онкологии, дерматовенерологии

ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНТЕРАКТИВНЫХ МЕТОДОВ ОБУЧЕНИЯ В УЧЕБНОМ ПРОЦЕССЕ КЛИНИЧЕСКИХ КАФЕДР

Обучающимся 4,5,7 курсов факультета «Общей медицина» проведены практические занятия по методу РВЬ на государственном и русском языках в соответствие с календарно-тематическими планами. В ходе обратной связи, студенты отметили лучшую и быструю усвояемость материала и мотивацию для самостоятельного дальнейшего изучения данного вопроса.

Ключевые слова: инновационные методы обучения, РВЬ, интерактивные методы обучения.

Введение. Цель Европейского пространства высшего образования до 2020 года, провозглашенная в коммюнике Конференции Европейских министров, ответственных за высшее образование, стран-участниц Болонского процесса - это прежде всего подготовка активных граждан демократического общества; конкурентоспособных специалистов; создание и поддержание широкой, передовой базы знаний и стимулирование научных исследований и инноваций, что требует расширения возможностей отдельных обучающихся, поиска и применения новых форм активации их познавательной деятельности [1,2,3]. Известно, что учебный процесс нацелен на достижение конечных результатов в том случае, если созданы условия, которые мотивируют студентов готовиться к занятиям и активно включаться в обмен мнениями. Три ключевых момента (кК.М^ае^еп, 1998) в организации такой работы помогут преподавателю создать эти условия: развитие индивидуальной и групповой ответственности, использование заданий, которые связывают и взаимно усиливают индивидуальную, групповую работу и обсуждение в аудитории, применение клинических ситуаций, которые стимулируют обмен мнениями внутри и между группами [2, 3]. Все эти

моменты органично включены в технологию командно-ориентированного обучения (TBL) и проблемно-ориентированного обучения (PBL). Проблемно-ориентированный метод (problem based learning - PBL) - совместное обучение в малых группах обеспечивает мощный стимул для подлинного интереса и мотивации к обучению. Работа с членами группы по клинически значимым проблемам способствует развитию критического мышления и навыков, вовлеченных в эффективное общение, совместную работу в команде, управление самонаправленным обучением/самообучением, оценку ресурсов и обеспечение конструктивной обратной связи (собственной, коллег и фасилитатора). Хорошо построенные и

адаптированные клинические случаи являются основой для успешного изучения в проблемно-ориентированном обучения.

В КазНМУ им С.Д. Асфендиярова внедряются оптимальные методы обучения для повышения мотивации студентов в приобретении знаний, для формирования общих и специальных компетенций выпускника с учетом образовательной траектории. Так, с целью повышения мотивации обучающихся и эффективной усвояемости знаний, клиническими

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.