_МЕЖДУНАРОДНЫЙ НАУЧНЫЙ ЖУРНАЛ «ИННОВАЦИОННАЯ НАУКА» №02-1/2017 ISSN 2410-6070_
Wandering in a Maze or Jogging in Place? // Indian Journal of Science and Technology. December 2015. Vol 8(S10). DOI: 10.17485/ijst/2015/v8iS10/84883
4. Батайкин П.А. Особенности реализации функций государства в системе распределения доходов // Вестник экономики, права и социологии. 2011. № 3. С. 16-18.
5. Kiyamov I.K., Shlychkov V.V., Kulish S.M., Nestulaeva D.R., Alafuzov I.G. On some aspects of implementing the "manual control" by the bodies of the Russian state-municipal power // Актуальные проблемы экономики и права. 2016. Т. 10. № 3 (39). С. 39-54.
6. Nestulaeva D., Shlychkov V. Economic science and evolution of economic agents' expectations formation process // Asian Social Science. 2015. Т. 11. № 19. С. 82-89. D0I:10.5539/ass.v11n19p82
© Салахутдинова Г.Ф., Пирогова С.В., 2017
УДК 339.138
Е. А. Сапожникова
ИУБПиЭ, СФУ г. Красноярск, Российская Федерация
РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ВНЕДРЕНИЮ СММ ДЛЯ РОССИЙСКОГО БИЗНЕСА
Аннотация
СММ - одно из самых перспективных направлений маркетинга. Благодаря активному развитию социальных сетей, данное направление является отличным помощником для продвижения компаний. Однако ключом к успеху является не только продвижение в социальных сетях, но и создание сайта компании.
Ключевые слова Маркетинг, СММ, российский бизнес, продвижение, социальные сети.
SMM (Social Media Marketing) is a new, but very progressive method of promotion of goods and services by means of forums, social networks, services of instant messages.
According to the information portal RBC [3], the concept appeared in the marketing market only 7 years ago, and managed to prove its high efficiency. More and more companies of different size and business have introduced SMM, as it allows acquainting thetarget audience with a brand, drawing attracting attention to own activity, announcing and advertizing goods and services, increasing attendance of the website [1].
Besides, SMM provides anopportunity of direct contact with the consumer, clarifications of his requirements and receiving feedback.
The purpose of this article is to give the recommendations for Russian business for efficient applying of SMM, based on the research of the Russian and foreign experience in the implementation of SMM.
Now the audience of social networks has been growing at enormous rates. At the same time the share of television and radio in the mediamarket is gradually decreasing, not to mention printed editions. Consumers more and more prefer to obtain new information on the Internet and social networks.
One of the most quoted arguments for the benefit of Facebook is its impressive scope. At the momentFacebook provides statisticsof about 1 230 000 000 active users a month. Russian business cannot take advantage of Facebook in full due to the low level of English, despite the growing interest to it and companies being activein the social networks.The Russian analog of Facebook is VKontakte. About 45 million usersvisited the site of VKontakte daily in 2015, then and now VKontakte accounts 60 million users daily.
Also, SMM makes it possible to attract of new potential clients who are active in thematic communitieson the website of the supplier. Social media platforms have the audience comparable to the audience of television channels,
_МЕЖДУНАРОДНЫЙ НАУЧНЫЙ ЖУРНАЛ «ИННОВАЦИОННАЯ НАУКА» №02-1/2017 ISSN 2410-6070_
but users on the Internet are much more active and attentive to new information. The most effective SMM works in communities targetedon selling products. Direct communication with the interested people allows turning them into potential clients [2].
Another way is to develop a social media presence on the networks that align your customer base and brandmost strongly. You there is no need to drop six figures on a Facebook presence where your customers are already likely to be hanging out.
A marketer is to remember that social media is, at its heart, a distribution channel. To spread the word about your brand, an audience is needed.
Social media and content marketing go hand in hand. When people are browsing their Facebook and Twitter feeds, they are not necessarily in the mood to buy. They want to be sociable, catch up with friends, connect with family, browse pictures, and relax. Therefore, the SMM must not be too intrusive.
SMM has many advantages. At the first, it is low cost.Involvement of one client costs much less than when using other methods. It means low cost of an entrance to the niche of business. For this purpose it is not necessary to invest a lot of money. On balance generally there is time expenditure on creation of information and finishing turning it in to data for potential clients of the goods and services.
Second is a good perspective of SMM development due to social networks active development. Practically all new Internet users presently begin the acquaintance with a world wide web with some social network and then use some search engine.
The next advantage is low competition.Social networks are not appreciated captured yet by the large monetary companies and powerful returncan be it received at small costs.
Unfortunately, SMM has disadvantages.THE Main disadvantage is undeveloped analytics.It is very difficult to analyze actions of the visitors who make requests. There is statistics of visits exists, but it is hard to evaluate if the company uses SMM successfully. It is determined by indirect signs and depends on the marketing specialist's experience and intuition.
The secondly problem is the threat of blocking from Anetworkmoderators or somehow who limit your activity as user. All social networks are conduct control in a different way and visitor should know these rules and effectively to advance the interests.
Conclusion
Recommendations are based on study of the companies which have successfully employed SMM technologies. For successful use of promotion on social networks it is necessary to do the following the steps as recommended for Russian company willing to introduce SMM. As with any marketing strategy, the approach in the SMM is straightforward:
Firstly, company management needs forunderstand witch social channels best complement the website's conversion optimization process. Ultimately, one goal is to create a steady stream of buyers.
The next point is to create the corporate website. By means of the website or the blog it is much easier and quicker to convey the information to users.
And finally, one is to use buttons of social networks on the website.These buttons are possible to place at the beginning of article, at the end of article, in website widgets. Data exchange between the website and social networks are also recommended.
As for the solutions the main problems of Russian companies, the problem of lack of knowledge of the English language in Russian companies can be solved by introduce in translation button on the company website.Company can invite various specialists for improve visitsanalytics. And finally, the company can add a the help button, or require users to learn the rules for order to avoid blocking the moderators of social networking.
Список использованной литературы:
1. Mark Schaefer: Social Media Explained, 234р, 2015
2. Gary Vaynerchuk: Crush it, 358р, 2016
3. 5. Сайт РБК. Деловое информационное пространство [Электронный ресурс]: Информационный портал - Москва, 2016. - Режим доступа: http://www.rbc.ru/
© Сапожникова Е. А., 2017
_МЕЖДУНАРОДНЫЙ НАУЧНЫЙ ЖУРНАЛ «ИННОВАЦИОННАЯ НАУКА» №02-1/2017 ISSN 2410-6070_
УДК 331.1; 330.162; 338.242.2
Ю.Е.Семенова
канд. экон. наук, доцент кафедры экономики предприятия природопользования и учетных систем
РГГМУ
г. Санкт-Петербург, РФ E-mail: [email protected] О.А.Смирнова Студент 1 курса магистратуры РГГМУ г. Санкт-Петербург, РФ E-mail: [email protected]
ЧЕЛОВЕЧЕСКИЙ КАПИТАЛ И ЕГО РОЛЬ НА ПРЕДПРИЯТИИ ПРИРОДОПОЛЬЗОВАНИЯ
Аннотация
В статье рассматриваются основные характеристики человеческого капитала в современной экономике. Значение человеческого капитала как важнейшего фактора устойчивого развития и экономической стабильности предприятия природопользования. Уделяется внимание формированию ценностной ориентации персонала предприятия природопользования.
Ключевые слова
Человеческий капитал, предприятие природопользования, ценностная ориентация персонала.
К началу 21 века экономическая наука начала активно преобразовывать полученный опыт, применяя на практике знания, накопленные веками. Новой особенностью становится ускоренное развитие нематериальной среды и нематериальной сферы хозяйственной деятельности. Главным экономическим ресурсом становятся человеческие знания, а не средства производства или капитал. Именно знания с тех пор определяют конкурентоспособность и перспективы любого предприятия.
Творцами и носителями знаний являются люди. По этой причине в современных условиях роль человеческого капитала организации имеет колоссальное значение. Несмотря на это, по сей день в экономических изданиях спорят о правильности формулировки понятия человеческого капитала, дискутируют на тему необходимости инвестирования в человеческий капитал, обсуждают влияние человеческого капитала на конкурентоспособность и перспективность предприятий. Человеческий капитал - это накопленный запас умений, знаний и способностей, которые разумно применяются с целью социального воспроизводства, в результате чего увеличивается заработная плата работника и его интерес в инвестировании в образование, здравоохранение, развитие навыков и преумножение знаний с целью их последующего эффективного использования.
Изначально человеческий капитал представлял собой только комплекс вложений в работника, повышающий его трудоспособность, квалификацию и профессиональные качества. Со временем понятие «человеческий капитал» стало значительно шире. На сегодняшний день в него включают даже потребительские расходы, такие как семейные затраты на продукты питания, одежду, бытовые расходы, оплата жилья и коммунальных услуг. Расходы на культурное обогащение тоже относятся к человеческому капиталу.
Говоря о человеческом капитале на предприятии природопользования, в первую очередь необходимо отметить, что к нему относится весь персонал организации. Однако, бытует мнение, что к человеческому капиталу относятся не только умения, способности и знания работников, но и структура внутренней мотивации персонала. Некоторые ученые полагают, что культурно-этнические особенности является весьма своеобразной составляющей человеческого капитала. Как правило, в рамках понятия «человеческий капитал», говорят о таких составляющих как общее образование, профессиональное образование, основные квалификационные качества и компетенции. Нередко человеческий капитал рассматривается как