Вестник КазНМУ, №2(2)- 2014
алынганда, студенттердi эрекеттерн T9mipn6e нэтижелерЫ му^ият талдау жасауга уйрету, T9mipn6eHi4 егжей-тегжешн, эдеби дерек кeздерiнде келтiрiлген маглуматтарды дурыс пайдалана отырып зертеулерiне му^ият назар аудару ар^ылы ^осымша жол табу, тэжiрибе жагдайларын ^убылту ар^ылы, та^ырып^а ^атысты саладагы ага буын мамандармен кецесу ар^ылы дурыс шешiм табуга баулу оцтайлы жэне тиiмдi жол болып табылады.
Корытынды.
Дорыта айт^анда, бiрiншiден, эдеби дерек кeздерiмен дурыс жумыс iстей бiлу тeменгi курс студенттерi Yшiн ете мацызды, себебi гылыми-зерттеу жумыстары ^ажетл эдеби
маглуматтарды iздеп табу, патенттiк iзденiстi дурыс жYргiзе бiлуден басталары белгiлi. Емншщен, зертханалы^ тэжiрибелiк iзденiс жумыстары студенттердi химиялы^ ыдыс-ая^, ^урал-жабды^тар, реактивтермен дурыс жэне оцтайлы жумыс ^еуге, материалды^ дYниелерге жауапкершiлiкпен ^арауга дагдыландырады.
Сонымен бiрге, студенттер эр тYрлi eзiндiк зерттеулер жYргiзе отырып ездерЫщ мYмкiндiктерi мен 1^аб1леттерЫ сынайды, тэжiрибелiк жэне гылыми-зерттеу жымыстарын орындау аталмыш жумыстарды уйымдастыруга ^абтеттерш арттырып дагдыландырады, eзiнiц болаша^ мамандыгына деген ^ызыгушылыгын арттырады.
ЭДЕБИЕТТЕР Т1З1М1
1 Анисимова Ж.П. Самостоятельная работа студента // Материалы Всероссийской научно-методической конференции «Университетский комплекс как региональный центр образования, науки и культуры». - Оренбург: 2012. - С. 1017-1020.
2 Кушнарева О.П. Организация и управление самостоятельной работой в представлении студентов // Материалы Всероссийской научно-методической конференции «Университетский комплекс как региональный центр образования, науки и культуры». - Оренбург: 2012. -С. 1051-1054.
Н.У. АЛИЕВ, Г.С. САДЫКОВА, А.К. КУСАИНОВА
Кафедра химии КазНМУ им. С.Д. Асфендиярова
ОРГАНИЗАЦИЯ НАУЧНО-ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКИХ РАБОТ ПО ХИМИИ ДЛЯ СТУДЕНТОВ МЛАДШИХ КУРСОВ
Резюме: В статье рассматриваются вопросы организации научно-исследовательских работ по химии у студентов младших курсов медицинского вуза посредством подготовки рефератов по отдельным научным темам, выполнением домашних индивидуальных заданий и лабораторных экспериментальных исследований поискового характера.
Ключевые слова: Студенты младших курсов, научно-исследовательская работа студентов, химия.
N.U. ALIYEV, G.S. SADYKOVA, A.K. KUSAINOVA
KAZNMU NAMED AFTER S.D. ASFENDIYAROV, DEPARTMENT OF CHEMISTRY
THE ORGANIZATION OF SCIENTIFIC AND RESEARCH WORKS FOR CHEMISTRY FOR JUNIOR STUDENTS
Resume: In the article examines questions of the organization of scientific and research works on chemistry at junior students of medical high school by means of preparation of papers on separate scientific subjects, are considered by performance of homework individual tasks and laboratory pilot studies of search character.
Keywords: Junior students, the scientific and research works of students, Chemistry.
УДК 615.739.13-079+616.891-053.2
Ш.З. АЖИБЕКОВА, М.У. ИМАНБАЕВА, Н.О. НИЯЗБАЕВА
ПСИХО-НЕВРОЛОГИЯЛЫК АКАУЫ БАР БАЛАЛАРДА ТЕМ1Р ПРЕПАРАТТАРЫН КОЛДАНУДЫН САРАПТАМАСЫ
Тем'р тапшылы; анемия apmYPfii жастагы балаларда жи кездесетн аурулардыц 6ipi болып табылады. Сондай-а; психо-неврологиялы; а;ауы бар наунас балаларда жи кездеседi. Сонды;тан, тем'р тапшылы; анемияны уа;ытында дурыс емдемесе, нег'вг'! ауыныц жи нозуына, жалпы жагдайыныц элареу'не экелед'1. Ма;алада эртYрлi жастагы психо-неврологиялы; а;ауы бар балаларда тем'р препараттарын тшмд'! ноланудыц сараптамасы кврсетлген. TYÜiHdi свздер: психо-неврологиялы; а;ау, анемия, балалар, тем'р препараттары
Балалар популяциясында анемиялар кец таралган. Балальи^ жастьщ ша^та барлы^ анемиялардыц арасынан ец кец таралганы темiр жеткспеушЫк тYрi. "Темiр тапшылы^ анемиясы"-деген атауында оныц непзп патогенетикалы^ себебi аны^талган: агзадагы темiр жеткпеуштИ. ДД¥ мэлiметтерi бойынша, темiр жеткспеушшт эртYрлi дэрежеде элемшц 20% тургындарында кездеседк Балалар популяциясында 17,5% мектеп жасындагы балаларда, 40-50% ерте жастагы балаларда темiр тапшылыгы таралган.Агзадагы темiр мeлшерiнiц азаюы (тшдер деполарында,^ан сарысуында жэне сYйек кемИнде) гемоглобиннщ тYзiлуiнiц бузылуына жэне оныц синтезiнiц тeмендеуiне, эритроциттердеп бос протопорфириннiц жиналуына,гипохромды анемияныц дамуына, агзалар мен тiндердегi трофикалы^ бузылыстарта алып келедi [1.3]. Темiр (Fe) - агза ^урамына кiретiн ец мацызды элементтердiц бiрi. Темiр эртYрлi метаболикалы^ процестерге ^атысатын
гемопротеидтер, металлопротеидтер жэне энзимдердщ мiндеттi бeлiгi болып табылады. Непзп темiрi бар акуыздар жэне ферменттер, сонымен ^атар олардыц агзадагы функциялары жа^сы зерттелген жэне гемдт (гемоглобин, миоглобин, каталаза, цитохром, пероксидаза), гемдт емес тYрiнде кeрсетiлген (трансферрин, ферритин, гемосидерин, ксантиноксидаза, дегидрогеназа) [4,5,8].
Баладагы бiрiншiлiк темiр ^оры анадан плацента ар^ылы антенатальдi ermi^i ар^ылы ^алыптасады. Ас^ынбаган жYктiлiк кезшде эйел нэрестеге 300 мг темiр бередi. Бул процесс барлы^ жYктiлiк кезецiнде eтедi, ец l^l^^i кезец гестацияныц 28-шi аптасынан 32-шi аптасы аралыында [2,7].
Осыган байланысты бiз психо-неврологиялы^ а^ауы бар мYгедек балаларга арналган кYндiзгi стационарда зерттеу жYргiздiк.
Вестник КазНМУ, №2(2)- 2014
ЗерттеудЩ манаты: психо-неврологиялы^ а^ауы бар балалардагы TeMip препараттарын ^олданудыц салыстырмалы турде сараптау.
Материалдар мен Эд^тер: КYндiзгi еткву орталыгында диспансерлiк есепте туратын психо-неврологиялы^ а^ауы бар мугедек баралардыц 50 амбулаторлы^ карталарыныц
мэлiметтерi. Балаларда темiр препараттарын амбулаторлы ^олдану зерттелген.
НЭтижеЫ: Орталы^та барлыгы 50 бала 0-16 жас аралыгында церебральдi паралич, орталы^ жуйке жуйеанщ резидуальды-органикалы^ фонындагы эпилепсия, Даун синдромы диагноздарымен диспансерлт есепте турады. Балалар жасы мен жынысы бойынша сурыпталган:
Кесте 1.
№ жасы мен жынысы бойынша сурыптау Кыздар ¥лдар Саны
1 0-3 жас аралыындагы ерте жастагы балалар 2 5 7
2 4-6 жас аралыындагы мектепке дешнп балалар 3 5 8
3 7-12жас аралыгында кш мектеп жасындагы балалар 9 3 12
4 13-16 жас аралыгындагы орта мектеп жасындагы балалар 16 7 23
Барлыгы 30 20 50
Кестеден кeрiнiп отыргандай, негiзгi топты орта мектеп жасындагы балалар ^урады, бул 32%-га тец келедi, ал ец аз топты ерте жастагы балалар турады, барлыгы 4%. Жынысы бойынша ерте жэне мектепке дешнп жас аралыгында ^ыз балалар басым, ал мектеп жасында ул балалар басым. Темiр тапшылы^ты анемия (ТТА) ^осымша диагноз ретiнде мына рет бойынша аны^талган: кeбiнесе ТТА 1 дэрежеа 29 нау^ас балада , бул 70,7% ^урайды, ТТА 2 дэрежеа 12 балада, бул 29,3% , ТТА Здэрежеа аны^талмаган.
Жалпы алганда, ТТА психо-неврологиялы^ а^ауымен осы орталы^та есепте туратын 41 балада (82%) аны^талды. Анемия емiнде мына темiр препараттары ^олданган: тамшы мен капсула туршдеп актиферрин , феррум лек шэрбэт. Тамшы мен шэрбэт жасына сай ерте жастагы балаларта тагайындалган, улкен жастагы балалар тобы капсулаларды ^абылдаган. Феррум лек шэрбэтЫ ^абылдаган ерте жастагы балалар тобынан 3 балада беттiц гиперемиясы,бYкiл денедеп майда нYктелi бертпе мен ^ышыну тYрiнде аллергиялы^ реакция бай^алган. 1 балада реакция бiрiншi рет ^абылдаганнан кейiн пайда болды, бас^а балаларда емшщ 2-3 кYндерi пайда болды. Аллергиялы^
реакция аны^талганнан кейiн препарат ^олданылуы догарылып, сэйкес коррекция жYргiзiлген. Ал актиферрин капсуласын ^абылдаган 1 балада ш ^ату болган,3 балада ^стщ ^араюы аны^талган.
Ал калган балаларда керi эсер реакциясыныц кeрiнiстерi болган жо^. 6 ай Ынде динамикада ^арау барысында 44 психо-неврологиялы^ eзгерiстерi бар балалар, ^осымша анемия диагнозымен толыгымен емделген, бул 88% ^урайды. Керi эсерi аны^талган 6 балада препараттар то^татылып, бас^а препараттар тагайындалган: шэрбэт^а реакия болган балаларга тамшы TYрiндеfа актиферрин тагайындалган, динамикада керi эсерi болмады. Ал ш ^ату мен тiстiц ^араюы болган балаларга тYтiкше ар^ылы феррум лек шэрбаты тагайындалган, ба^ыланушы топта реакция болган жо^.
Сонымен, кYндiзгi eткiзY орталыгында диспансерлiк есепте туратын психо-неврологиялы^ а^ауы бар мYгедек балаларда ТТА емi тиiмдi болып шы^ты деп айтуга болады, оныц басты себебiн ТТА емiнiц нус^асын ескере отырып, медициналы^ ^ызметкерлерЫщ ба^ылауында уа^ытылы темiр препараттарын ^абылдаумен деп тYсiндiруге болады.
ЭДЕБИЕТТЕР Т1З1М1
А.Е. Абатуров, И.Л. Высочина, О.Н. Герасименко. Рациональная терапия железодефицитных анемий у детей препаратами железа для применения внутрь // - Ж.: «Здоровье ребенка», 2006. - С. 34-35.
Л. А. Анастасевич, А. В. Малкоч. Железодефицитная анемия у детей грудного и младшего возраста// - Ж.: Лечащий врач, 2006. - № 7. -С. 66-70.
Коровина Н.А., Захарова И.Н., Заплатников А.Л., Малова Н.Е. Профилактика и лечение железодефицитных состояний у детей // - Ж.: Лечащий врач, 2004. - № 1. - С. 24-28.
А.Г. Румянцев, Т.В. Казюкова. Профилактика дефицита железа у детей раннего возраста // - Ж.: Трудный пациент, 2007. - № 5(2). - С.38-42.
1
2
3
4
Ш.З. АЖИБЕКОВА, М.У. ИМАНБАЕВА, Н.О. НИЯЗБАЕВА
СРАВНИТЕЛЬНЫЙ АНАЛИЗ ПРИМЕНЕНИЯ ПРЕПАРАТОВ ЖЕЛЕЗА У ДЕТЕЙ С ПСИХО-НЕВРОЛОГИЧЕСКОЙ ПАТОЛОГИЕЙ
Резюме: Железодефицитная анемия является часто встречающимся заболеванием у детей различных возрастных групп. У детей психоневрологической патологией тоже часто встречается. Поэтому, несвоевременное и нерациональное лечение железодефицитной анемии, приведет к частым обострениям основного заболевания и ухудшению общего состояния. В статье изложены результаты анализа применения препаратов железа у детей различных возрастов с психо-неврологической патологией. Ключевые слова: психо-неврологическая патология, анемия, дети, препараттары железа
S.Z. AZIBEKOVA, M.U. IMANBAEVA, N.O. NIAZBAEVA
Resume: Asiderotic anemia is the most common anemic syndromes. Timely and correct recognition of asiderotic anemia involves diagnosis of hypochromic anemia and differentiated diagnosis with other anemia conditions (syndrome diagnosis), followed by identification of the reasons underlying asiderotic anemia (nosological diagnoses). The paper presents the main items on diagnosis of asiderotic anemia in children.