Отчеты по операционным инцидентам используются управлением комплексного аудита при планировании аудитов на год. В Дойче Бундесбанке, Банке Италии, например, все подразделения обязаны информировать службу аудита обо всех серьезных инцидентах, конкретных подозрениях проявления халатности, а также обо всех нововведениях в банке, независимо от службы риск-менеджмента.
После того, как каждый объект аудита оценен по каждому из факторов риска с присвоением балла, применяется модель для расчета итоговой оценки риска.
Общий балл по каждому фактору риска определяется в виде произведения уровня риска и его весового коэффициента. Итоговый балл по группе факторов риска рассчитывается как сумма общих баллов по каждому фактору риска. Общий коэффициент по каждой группе факторов рисков определяется путем деления итогового балла по группе факторов на 4. Полученные значения общих коэффициентов по группам факторов рисков умножаются и делятся на масштабный коэффициент 100. Деление на 4 в данном случае применяется лишь для получения меньших и более практичных результатов в диапазоне до 100. Данная операция уменьшает значение коэффициентов (или уровня риска) пропорционально в каждом из слагаемых, соответственно, дает лишь номинальное изменение значения. В применяемой модели значения уровня риска от 1 до 4, а итоговая оценка риска - от 6,25 до 100.
Окончательный результат (показатель) характеризует остаточный риск, присущий объекту аудита для планирования проведения аудита. Притом, чем выше общий балл, тем выше риск по объекту аудита. Все объекты аудита ранжируются в зависимости от значения конечного показателя, и объекты с наибольшим показателем включаются в план аудитов на следующий год.
Литература
1. Постановление Правительства РФ от 04.07.2003 № 405 «О внесении дополнений в федеральные правила (стандарты) аудиторской деятельности». [Электронный ресурс]: Официальный сайт компании «КонсультантПлюс». Режим доступа: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_43223/ (дата обращения: 15.05.2016).
2. Аудиторский риск. [Электронный ресурс]: Энциклопедия Экономиста! Режим доступа: http://www.grandars.ru/student/buhgalterskiy-uchet/auditorskiy-risk.html (дата обращения: 15.05.2016).
Problems of fashion industry in conditions of Russia's economy
Paramonova L.
Проблемы модной индустрии в условиях экономики России
Парамонова Л. С.
Парамонова Лидия Сергеевна /Paramonova Lidia Sergeevna - студент, факультет менеджмента, Санкт-Петербургский государственный экономический университет, г. Санкт-Петербург
Abstract: the article analyzes the problems of the fashion industry and the state of the sector of economy in Russia.
Аннотация: в статье анализируются проблемы модной индустрии и состояние этой отрасли экономики в России.
Keywords: problems of fashion industry, fashion industry, fashion industry, Economics. Ключевые слова: проблемы фешн-индустрии, модная индустрия, фешн-индустрия, экономика.
Problems in the field of fashion industry in recent times are very relevant. Not without discussion and at the St. Petersburg international economic forum (SPIEF). As it turned out, it's not that we never had talent in this area is the setting for the last 100 years was not conducive to the development of the fashion industry. In the Soviet Union was flourishing light industry, but suppressed creative thought — in numerous factories made beautiful dresses and uniforms similar to Soviet workers [2].
Times have changed, people's self-awareness. And now, examining how the views of both consumers and designers themselves, we can distinguish the approximate range of issues in the fashion industry for their subsequent solutions.
First, the lack of producers and interested investors. Failure in search of a business partner due to non-serious attitude towards fashion: it does not see a benefit, as this business is long-term. Luck too, plays an important role: who will notice talent, when, where and under what circumstances it will happen and how will be distributed the funds for the project. In fact, in Russia there is no producers who must build teams, search for the designer and on this basis to create fashion.
Secondly, low level of education in the field of fashion. In addition to knowledge associated with the design, you need education and experience in tailoring business. Range of skills is quite wide so good people we have training.
Thirdly, «loss of talents». The lack of conditions for growth and realization of creative potential leads to the fact that many young designers are leaving to work abroad. Hence the economic losses of our country.
Fourthly, the lack of textile industry. In Russia there is no production of quality fabrics, unlike, for example, from Italy and other Western countries. Apparently, for technical reasons.
Fifthly, the lack of basic institutions [1]. The existence of the fashion industry is provided by: free media, the press Institute, investors, production, brand managers, buyers [5]. The latter is a professional buyers, responsible for the formation of range of the shop. They are engaged in the procurement of goods intended for the target audience and related to a specific price category. Their responsibilities include attending fashion shows seasonal collections of designers, the selection of suitable models and the choice of their size range, establishing and maintaining contact with suppliers, definition of the scope of procurement and purchasing directly. Buyers are guided by the preferences of the target audience, the concept of the boutique you work in fashion trends and forecasts (for at least six months in advance), the range of its closest competitors. In Russia this profession is relatively new, and therefore, tangible results in promoting the fashion industry yet.
However, in our country began to think about supporting young designers. The industry is developing, though slowly. Evidence of the event are fashion, among which ST.PETERSBURG FASHION WEEK FW [3], the fashion Week in Moscow [4], the international fashion Week AURORA FASHION WEEK, Mercedes-Benz Fashion Week Russia, the BE IN OPEN forum, etc. it is Worth mentioning that the designers are the people that most beneficial represent Russia in the eyes of the world community and build a positive image in the international arena. They create works of art that makes you forget about political affiliations and the difference in mentality.
Among the positive aspects that the fashion industry can bring to our country - business: the provision of beauty services, creation and sale of clothes as the final product. Search and promotion of young talent will help the development of national culture and art, and the close relationship of the fashion industry with science and innovation will contribute to the development of both areas.
If attention to the above aspects is given at a high level, on the inhabitants of our country will continue to earn Chinese, American and European manufacturers. Indeed, according to statistics, 10-15 % of their income Russians spend on clothes.
References
1. Fashion industry in Russia. Tendencies of development. The opinions of the professionals. [Electronic resource]. Access mode: http://www.lekalaim.ru/ru/statyi/. view/id/8.
2. The development of the fashion industry in Russia at the St. Petersburg international economic forum. [Electronic resource]. Access mode: https://www.buro247.ru/events/ph oto-reports/o-razvitii-modnoy-industrii-v-rossii-na-peterburgs.html.
3. The website of fashion week in St. Petersburg. [Electronic resource]. Access mode: http://spbfashionweek.ru/.
4. Moscow fashion week. [Electronic resource]. Access mode: http://www.glamour.ru/fashion/fashion_blog/1187160.
5. Bayer. [Electronic resource]. Access mode: https://wiki.wildberries.ru/glossary/%D0%B 1%D0%B0%D0%B9%D0%B5%D1%80.