55 жыл
больного, а неотложная помощь часто является поси-ндромной. На кафедре пересмотрены схемы историй болезни для студентов. При оформлении последних студент должен дать развернутый план лечения данного больного и данной болезни, в том числе необходимой терапии в остром периоде болезни, уметь сочетать соответствующее лечение с клинической картиной. На клинических базах кафедры организованы городское и областные отделения неотложной неврологии, появилась возможность курировать больных, находящихся в острейшей фазе заболевания. Подго-
товка студентов максимально приближена к реальным условиям практической деятельности. Студенты имеют возможность начать обследование больного вместе с преподавателем уже в приемном отделении и затем проследить и участвовать во всех этапах оказания неотложной помощи.
Конечный контроль знаний студентами вопросов неотложной неврологии осуществляется на экзаменах, где 20% вопросов клинической неврологии посвящены специально оказанию экстренной неврологической помощи.
УДК 81=512.122
Б. 0. ЕРБАТЫР
Т1Л - Т8РБИЕ К¥РАЛЫ
Марат Оспанов атындагы Батыс Казахстан мемлекетпк медицина университет, А^тебе
Кандай да заман, ^андай да ^огамда болмасын мемлекетпк-шю жэне сырт^ы саяси ^урылымдарга непзделЫетш ^уатты зацга, жан-жа^ты ойластырылган адьи^тьщ жYЙеге ар^а сYЙейдi эрi мемлекетпк тл ар^ылы кепшлнктщ кекейшдепсЫе жол табатын насихаттан сырт айналып ете алмайды. Олай болатын болса, мемлекетпк т^ Yнемi насихаттап, халыщ жадында жатталганша ^езмет ете беру- тт мамандарыныц жYЙелi жумысы. Педагог кадрлар-ютщ тетiгiн шешетiн негiзгi тулга. О^ытушы тiл дамыту Yшiн бар мYмкiндiктердi пайдаланады. Каза^станныц бiлiм жэне тэрбие iсiнде Батыс пен Шыгыстыц мол тэжiрибелерiн ^олданыс^а алуга толы^ мYмкiндiк бар. Б^мдарлы^ жагынан ^аза^тардыц ездерУц де ^урала^ан еместiгi белгiлi. ДYниежYзiнде екiншi Аристотель атанган Эбу Насыр эл-Фараби, ислам дYниесiнде екiншi Мухаммед атанган Кожа Ахмет Яссауи, екiншi Геродот атанган ЖYсiп Баласагуни мен Мухаммед Хайдар Дулати ^аза^ топырагыныц перзенттерi емес пе? Осыларды нысана ете отырып, ултты^ мэдени сананыц ^алыптасуына, эр о^ытушы елiмiздiц болашагыныц ^амына ойлап, пэндi терец б^рудщ тиiмдi жа^тарын ^арастырып, салыстырып, сурыптай отырып, мемлекеттiк тлдщ басымдылыгын, (тт таным хуралы) iзгiлiктi бiлiмдер эдебиет, улттыщ этнос мэдени ^ундылы^тарымен сусындату, медицина терминдерiн мецгерту, кэсiби багдар берiп, жан-жа^ты мэдениеттi тулганы ^алыптастыру-басты ма^сатымыз.
Каза^станныц болашагы ^аза^ тонде. Тiлсiз улт болмайды. 0з тiлiмiздi са^тау, ез тiлiмiздi ^урметтеу отаншылдыщ рухты оятуга ^ызмет етедi эрi ата-баба алдындагы улы парызымыз да.
Н.Э.Назарбаев
Жогары о^у орындарында ^аза^ тiлiн о^ытуга байланысты жYргiзiлетiн барлы^ практикалыщ жумыстар-жастарды адамгершiлiкке, имандылыща, ултжандылыда, Отан сYЙгiштiкке, ез кэабЫ шыцдай тYсуге, сейлеу мэдениетiн ^алыптастырып, сездiк ^орын байытуга саналы ецбек етiп, шыгармашылыщ ой-^абтетш арттыруга арналган. Ендеше, ^аза^ тiлi сабагы студенттердi жан-жа^ты тэрбиелеудц негiзгi хуралы екендiгi даусыз. Каза^ тiлi сабагында емiрге езiндiк кез^арасы ай^ындалып, мамандыгы, кэсiбi туралы да уFым-тYсiнiгi кецейе тYседi. 0з мамандыгы туралы эцпмеге ша^ыру, бул мамандыгы нелiктен тацдагандыгын эцпмелету, мамандыгыныц емiрге ^ажетллп жайында пiкiрлесу, «Мен тацдаган мамандыщ» атты конкурс уйымдастыру керек. Бул сия^ты жYЙелi жумыстардан соц, студенттер тацдаган маманды^тарыныц емiрге ^ажет екендiгiне кездерi жетедi, ма^таныш сезiмi уялап, ^огамга ^ажетттктерш сезiнедi. Шыгармашылыщ ^абтетп шыцдайтын жумыс тYрлерi кеп. Жарыс тYрлерi: он минутта он ма^ал-мэтел айту, болмаса шагын макала, хабарлама жазу, т. б. Корыта айт^анда, ^аза^ тiлi сабагында студенттермен шыгармашылыщ жумыс жYргiзуге, ой-^абтетш арттыруга байланысты жумыстыц тYрлерi сан алуан. О^ытушыныц бiлiктiлiгi мен бiлiмдiлiгi, iзденгiштiгi, тап^ырлыгы, ете Yлкен жауапкершiлiгi ^ажет. Жауапкершiлiк шыгармашылыщ ой-^аб^еттщ ^айнар кезк
УДК 371.1-057.875
Г.М. ЕРТУКЕШОВА
ОКУ ПРОЦЕС1НДЕ СТУДЕНТТЕРД1И 9З1Н-0З1 БАГЫТТАП, Б1Л1М АЛУЫНДАГЫ МОТИВАЦИЯНЫИ РЭЛ1
Марат Оспанов атындагы Батыс Казахстан мемлекеттiк медицина университетi, А^тебе
Елiмiз тэуелсiздiк алганнан берi ^ыс^а тарихи кезецде элемдк ^ауымдастыщпен бiрлестiкте жумыс жасау ар^ылы экономиканы дамытуда кептеген жетiстiктерге ^ол жеткiзiп отыр. 2002 жылы улттыщ бiлiм беру багдарламаларын халыщаралыщ децгейде мойындату, о^ытушылар мен студенттердiц
академиялыщ мобильдiгiн YДету жэне бiлiм берудщ сапасын арттыру ма^сатымен о^ытудыц кредиттк технологиясы енгiзiлдi. Бул технология бойынша бiлiм берудiц жемесi -дамыган, бiлiмдi жан -жа^ты, эрi ^огамда белсендi кез -келген жагдаятта ез бетмен шешiм ^абылдай алатын жэне ез шешiмдерiне
Батыс Цазацстан медицина журналы 3 (35) 2012 ж.
55 лет ^
жауапты бола алатын тулга. Осыган орай 1^рп тацда о^ытушылар алдында турган басты мЫдет -студенттердщ аппараты ез безмен iздеуге, талдауга, жYЙелеуге жэне езЫщ тулга ретiнде iске асуы мен ^огам емiрiне белсендi ^атысуы Yшiн сол аппараты тиiмдi пайдалануга дагдыландыру. Ягни, «Мундай сауалга ^алай ^ол жеткiзуге болады?» деген сура^ туындайды. Бул сурада - студенттердц б^м алуга деген кез^арастарын езгерту жэне олардыц езiн -езi багыттап, реттеп бiлiм алуга дагдыландыру.
Олардыц езн -езi багыттап, реттеп бiлiм алудыц орта^, на^ты бiр аны^тамасы жо^, себебi ол кеп ^ырлы, кYPделi ^урылым. Бiр топ галымдардыц ойынша езн-езi багыттап о^ытудыц басшылыгында метатаным (бiлiм туралы iлiм), стратегияльщ iс -эрекет (жоспарлау, ба^ылау жэне езУц жеке дамуын стандартпен салыстыра отырып багалау) жэне о^уга деген мотивация жатыр. Кейбiр аны^тамаларга сэйкес
езн -езi багыттап бiлiм алу - ^абтетплк болса кейбiреулер оны процесс деп есептейдi.
0зiн - езi реттеп, бiлiм алуда ма^саттыц екi тYрiн белiп керсетедi: о^у ма^саттары мен табыс^а жету ма^саттары.
Дорыта келе, езiн -езi реттеп, багыттап б^м алуда мотивацияныц алатын орны ерекше, себебi, мотивация студентт езiн -езi реттеуге итермелеуi мYмкiн, ягни ^ызыгушылыщ таныт^ан студент таным процесiне белсене атсалысады. Кейде мотивация керiсiнше академиялы^ езiн -езi реттеп, багыттаудыц жемiсi болуы мYмкiн, ягни тапсырмаларды езiн -езi багыттау стратегияларын пайдаланып, сэттi орындаганнан кейiн студенттердщ ез мYмкiндiктерiне деген кез^арасы езгеред^ ез кYштерiне, тиiмдiлiгiне деген сешмдтк пайда болады, жэне осыныц салдарынан студенттердц о^уга деген мотивациясы еседг
УДК 614.2
Г.Р. ЖАКИЕВА, А.С. БЕКЕТОВ, А.Ж. ДОСИМОВ, М.К. НАЗАРБАЕВА
ЖАЛПЫ Д8Р1ГЕРЛ1К Т8Ж1РИБЕН1 ОКЫТУ YРДIСIН ИНТЕРНАТУРАДА
¥ЙЫМДАСТЫРУ
Марат Оспанов атындагы Батыс Казахстан мемлекеттiк медицина университет^ А^тебе
Бiрiншiлiк медициналы^ санитарлы^ кемек керсету тургындардыц денсаулыщ керсеткiшiн сапалы жа^сартуга багытталган денсаулыщ са^тау жYЙесiнiц алдыцгы ^атардагы саласы. БYкiл денсаулы^ са^тау жYЙесiнiк ^ызмет елiмiздiц ецбекке ^абтетп потенциалын са^тау, сонымен бiрге тургындардыц элеуметтiк ^оргалмаган топтарыныц; соныц iшiнде балалар, ^арттар; мYгедектердiц кептеген мацызды мэселелерiн шешу оныц жагдайына байланысты.
К|аз iргi емхана дэргерлерЫде «диспетчерлк ^ызмет ат^ару» амбулаторлы нау^астарды жиi бас^а дэрiгер мамандардыц кецеане жолдау басымыра^ кездеседкСондыщтанда бiрiншiлiк медициналы^ кемек керсетудi сатылап реформалау жалпы дэрiгерлiк тэжiрибенi енгiзумен iске асырылады. Интернатурада жалпы дэрiгерлiк тэжiрибенi о^ытудыц ма^саты болаша^ дэрiгердi клиникалы^ тургыдан дайындау, о^у орнын бтруштердщ кэаби децгешн арттыру болып саналады. Бкздщ университетiмiздH жалпы дэрiгерлiк тэжiрибе (ЖТД) интернатура кафедрасында инновациялы^ педагогикалыщ технологияларды енгiзiп, жогары бiлiктi мамандарды даярлау, коммуникативт дагдыларды ^алыптастыру, танымдыщ жэне кэаби
^ызметтщ эдiстерi мен тэстдер^ игеру, езiн-езi жетiлдiру ^арастырылады. ЖТД бiрiншiлiк медициналы^ кемек керсету жYЙесiнде дэлелдi медицина талаптарына негiзделген емдеу-диагностикалыщ, алдын-алу жэне реабилитациялы^ с-шаралар мен мониторингтi жYргiзу дагдыларын игерген маман. Кафедрада интерндердщ практикалыщ дагдыларды орындау мен компетентiлiгiн багалау ма^сатымен о^у-клиникалыщ орталыгында
симуляторлар мен муляждарды ^олданып о^ыту жYргiзiледi. О^уды бтруштердщ клиникалыщ дагдыларын багалау объективт ^урылымдыщ клиникалы^ емтиханды тапсырумен тужырымдалады. Интерндердщ бiлiмi рейтiнгтiк багалау мен тесттк ба^ылаумен тексерiледi.. Интерндермен гылыми-зерттеу жумысы жетiлдiрiлiп отырылады Дэр^ер интерндердi облыстар бойынша практикадан етюзу iске асырылган. Кафедра жумысында тэжiрибе мен бiлiмдi уштастыру, кептеген о^ыту жэне о^у YPДiстерiн жогаргы дэрежеде ^олдану интернатураны сэттi уйымдастыру мен юке асыру Yшiн мацызды шаралар болып саналады.
УДК 371:004
Б.С. ЖАКИЕВ, У.Г. КАРСАКБАЕВ, Б.М. МУХАМЕДГАЛИЕВА, К.С. АБИШЕВ
ПРИМЕНЕНИЕ ИННОВАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В УЧЕБНОМ ПРОЦЕССЕ
Западно-Казахстанский государственный медицинский университет имени Марата Оспанова, Актобе
Требования к подготовке кадров в медицинских вузах в современных условиях неуклонно возрастают. Регулярное изучение запросов здравоохранения, соответствующих современным требованиям, становится одной из важнейших задач выпускающих кафедр. Одной из приоритетных задач современной высшей школы является внедрение новых
Медицинский журнал Западного Казахстана 3 (35) 2012 г.
инновационных направлений, ориентированных их на мировые стандарты. Этим требованиям отвечает учебно-клинический центр ЗКГМУ, который предлагает инновационные способы обучения интернов с использованием муляжей, виртуального
компьютерного тренажера, представляющий возможность выбрать несколько уровней тренировки -