МАЛАКА ОШИРИШ ВА КАЙТА ТАЙЁРЛАШ / ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ И ПЕРЕПОДГОТОВКА
Алкаров Элёр Махмудович,
Т.Н.К,ори Ниёзий номидаги Узбекистан Педагогика фанлари илмий тадкикот институти таянч докторанти
МАКТАБГАЧА ВА ХАЛК, ТАЪЛИМИ ПЕДАГОГ ХОДИМЛАРИ МАЛАКАСИНИ ОШИРИШ МОНИТОРИНГИНИНГ ЭЛЕКТРОН ТИЗИМИ
АЛКАРОВ Э.М. МАКТАБГАЧА ВА ХАЛК, ТАЪЛИМИ ПЕДАГОГ ХОДИМЛАРИ МАЛАКАСИНИ ОШИРИШ МОНИТОРИНГИНИНГ ЭЛЕКТРОН ТИЗИМИ
Маколада мактабгача ва халк таълими педагог ходимлари малакасини ошириш, касбий фаолияти мониторингини олиб бориш жараёнининг электрон тизимида иш юритиш асослари ёритилган.
Таянч суз ва тушунчалар: малака ошириш, мониторинг, платформа, таълим сифати, таълим технологиялари, электрон тизим.
АЛКАРОВ Э.М. ЭЛЕКТРОННАЯ СИСТЕМА МОНИТОРИНГА ПОВЫШЕНИЯ КВАЛИФИКАЦИИ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ РАБОТНИКОВ ДОШКОЛЬНОГО И НАРОДНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
В статье описываются основы работы в электронной системе мониторинга профессионального развития педагогических кадров дошкольного и народного образования.
Ключевые слова и понятия: профессиональное развитие, мониторинг, платформа, качество образования, образовательные технологии, электронная система.
ALKAROV E.M. ELECTRONIC MONITORING SYSTEM OF TRAINING QUALIFICATION OF PEDAGOGICAL WORKERS OF PRE-SCHOOL AND PUBLIC EDUCATION
The article describes the basics of work in the electronic system of professional development monitoring of pedagogical staff of preschool and public education.
Keywords: рrofessional development, monitoring, platform, quality of education, educational technology, electronic system.
ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2018, 4
Республикамизда халц таълими тизими педагог ходимла-рини цайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимида кенг цамровли, туб ислоцотлар олиб борилмоцда. Ушбу жараёнларни кузатишнинг электрон тизим орцали бажарилиши уларнинг самарадорлигини кескин оширишга хизмат цилади.
/- 10 МАЛАКА ОШИРИШ ВА КАЙТА ТАЙЁРЛАШ / \
ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ И ПЕРЕПОДГОТОВКА
Жумладан, Узбекистон Республикаси Пре-зидентининг 2017 йил 26 сентябрдаги «Педагог кадрларни тайёрлаш, халк таълими ходим-ларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини янада такомиллашти-риш чора-тадбирлари т^рисида»ги ПК-3289-сон карорининг кабул килиниши педагог кадрларни тайёрлаш, халк таълими ходимла-рини кайта тайёрлаш ва малакасини ошириш жараёнларини сифат жих,атдан янги боскичга олиб чикди.
Мактабгача ва халк таълими педагог ходим-ларининг малакасини оширишни ташкил этишда унинг узлуксизлигини таъминлаш х,амда замонавий таълим технологиялари ва касбий ривожланишнинг янгича шаклларини узлаштириш оркали малака оширишга йунал-тирилган вариатив тизимини ишлаб чикишга асосий йуналишлар сифатида каралмокда.
Ушбу карорга биноан, таянч педагогика олий таълим муассасалари х,узурида 14 та халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш х,удудий мар-казлари ташкил этилди. Амалдаги тартибга асосан, халк таълими муассасалари педагог-лари малакасини ошириш курсларининг даво-мийлиги бир ойлик 144 соат ва камида 5 йилда бир маротаба килиб режалаштирилган. Педагог ходимлар малака ошириш давомида мамлакатимиз ва жах,ондаги педагогика, психология х,амда фан йуналишлари буйича эри-шилган энг янги ютукларни чукур урганиб, замонавий ахборот ва педагогик технология-ларнинг имкониятларидан хабардор булган х,олда уларни амалиётга татбик этишади.
Укув-тарбия жараёнини юкори илмий-ус-лубий даражада таъминлаш, малакавий талаб-лар, укув режалари ва дастурлари асосида касбий ва педагогик мах,оратни доимий равишда ривожлантиришга кумаклашиш учун зарур булган касбий билимлар, куникмалар ва малакаларни мунтазам равишда янгилаб
бориш кайта тайёрлаш ва малака ошириш курсларининг максади х,исобланади.
Куйидагилар кайта тайёрлаш ва малака ошириш курсларининг вазифалари х,исоб-ланади1:
- мактабгача ва халк таълими педагог ходимларининг касбий билимлари, куникма-лари ва малакаларини узлуксиз янгилаб бориш механизмларини жорий этиш, замонавий талабларга мувофик мактабгача ва халк таълими сифатини таъминлаш учун зарур даражада касбий тайёргарликни ошириш;
- кайта тайёрлаш ва малака оширишнинг туFридан-туFри ва билвосита шаклларини амалиётга жорий этиш;
- мактабгача ва халк таълими муассасала-рининг педагог ходимлари томонидан замонавий ахборот-коммуникация технологиялари ва хорижий тилларни самарали узлаштириш учун кушимча шарт-шароитлар яратиш;
- кайта тайёрлаш ва малака ошириш жара-ёнларининг фан ва ишлаб чикариш билан интеграциясини таъминлаш, халк таълими педагог ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини янада ривожлантириш ва модернизация килиш.
Мактабгача ва халк таълими педагог ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш, касбий фаолияти мониторин-гини олиб бориш жараёнларини ташкил этиш-нинг электрон методик тизими таркиби ва мазмунини ишлаб чикиш бугунги кунда дол-зарб муаммолардан х,исобланади. Шу мак-садда замонавий ахборот-коммуникация технологиялари асосида педагог кадрларни тайёрлаш, халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш, касбий фаолияти мониторингини олиб бориш-
1 Узбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 26 сентябрдаги «Педагог кадрларни тайёрлаш, халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини янада такомиллаштириш чора-тадбирлари туFрисида»ги ПК-3289-сон карори. // «Халк сузи», 2017 йил 27 сентябрь.
ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2018, 4
МАЛАКА ОШИРИШ ВА КАЙТА ТАЙЁРЛАШ / ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ И ПЕРЕПОДГОТОВКА
hmht UHTerpa-n-amraH э-пeктpoн tubmmm n-aT-^opMacuHii iim-aö miKim, MaKTaöra^a Ba xa-K Tat-iiMM xoguM-napuHumr KacöiiM KoMneTeHT-iiK Aapaxacii guHaMUKacu y3rapumuHU aHMK-amTii-piimra KapaTU^raH oH-aMH TexHo-onia-apra acoc-aHraH Maco^aBiitf TecT cuHOB^apuHU yTKa-3umHUHr flacrypum Ba MeToguK TatMUHOTUHU iim-aö muKUWHM MaKcag km-mö o-amk. BiiHoöa-puH, MaKTaöra^a Ba xa-K Tat-iiMM negaror xoguM-apuHUHr KacöiiM ^ao-uaTui KypcaTKiim--api/Hii KaMfl этu6 öopiim, yKyB MaTepua-n-apHU TUHMoBmi-apra tm3MM-M TaKAiiM этumнu aMa-ra omupumra xu3MaT KU^yB^u э-пeктpoн nopT^o-uo TU3UMU Ma3MyHU Ba gacTypuM n-aT-^opMacuHM iim-aö miKim Ba aMa-ueTra xopiiM этum ycTyBop Maca-a-apgaH xucoö-naHaAU1.
Tat-iiM cu^aTUHU öaxo-oBmu xaxoHga TaHüK-flu TU3UM^ap BywK Bpi/TaHi/a, AKW Ba 0paнцмflAa Ky--aHU-raH. BywK Bpi/TaHi/aga öy Kaöu TU3UM-apAaH 1948 MU-gaH, AK,Wfla 1969 MU-gaH, 0paнцuflAa эca, 1979 MU-gaH öyeH aMa-ueTfla ^oMAa-aHU-aAU2.
Xopuxutf MaM-aKaT-apga iim-aö miKi--aeTraH TU3UM-ap y-apHUHr MaKcagu, Ba3iu$a--apu, apaTiim TexHo-oruacu, ^oMga-aHum MeToflUKacM öu-aH öup-öupuAaH $apK Ku-agu.
AKW Tat-UMUM xapaeH-ap cu^aTUHU öaxo--am MU--UM tiibmmm (NAEP - National Assessment of Educational Progress)HiiHr MaK-cagu öo-a-ap Ba ycMip-apHUHT yKim, xucoö--am Ba кoммyнuкaцua öytfuma Ma-aKa-apiHU öaxp-awflaH uöopaT. ymöy öaxo-am gacryp--apii:
- yKyB gacTyp-apu öaxapu-umuHU TatMiiH--am;
- y3-amTipum flapaxaciHU omupum y^yH TecKapu a-oKaHi TatMiH-am;
- oTa-oHa-apHi Mat-yMoT öu-aH TatMiiH--am;
1 Абдукодиров А.А., Тураев Б.З. «Информатика ва ахбо-рот технологиялари» сохасидаги булажак мутахассис кадрларнинг касбий компетентлигини шакллантириш назарияси ва методикаси. Монография. - Т.: «Навруз», 2015. -176-б; Шоймардонов Т.Т. Педагог кадрлар мала-касини ошириши ва касбий фаолияти мониторингини ташкил этишнинг электрон тизими. Педагогика фанлари буйича фалсафа докторлиги диссертацияси. - Т.: ТДПУ, 2017. -154-б.
2 Майоров А.Н. Мониторинг в образовании. - М.:
«Интеллект-Центр», 2005 -С. 424.
- yKyB Myaccacacuflaru y3-amTipum gapa-xa-apu ^aKiga yMyM-amraH Mat-yMoT-apHi o-um;
- MU--UM cTaTicTUKaHU maK--aHTipum y^yH yTKa3i-aAU.
0paнцua MU--UM öaxo-am TU3UMUHUHr MaKcagu:
• yKyB^u-ap ToMoHigaH ^aH-ap y3-amTi-pumu xapaeH-apiHU öaxo-am;
• yKUTyB^u-apra ^opa-Tagöip-apHi TaH--amga KyMaK-amum;
• yKUTyB^u-apra ^ao-uaTHi pexa-amTi-pumga KyMaK-amumgaH uöopaT.
BywK BpuTaHiaga o-uM Tat-iiM ci^aTUHU Ha3opaT Ki-um Ba öa^o-am gaB-aT ^aMga xaMoaT^u-iK opraH-apu ToMoHigaH aMa-ra omupu-aflu. ByryHru KyHga KynriHa gaB-aT-ap ToMoHigaH Ki3UKum öu-Aipu-aeTraH Tat-iM ci^aTUHU öax,o-amHUHr BywK BpiTaHia TM3MMM x,ap öup Tat-iM Myaccacacu cu^aT-u Tat-UMHi TatMiH-amHiHT caMapa-u M^KM MOHMTOPMH-riHU TamKi- этumu Ba aMa-ra omupumu, myHUHrgeK, Tat-iM MyaccacaciHUHT y3UAa yHUHr Ka^o-aT-u MexaHU3MiHU aMa-ueTra KipuTumu öu-aH TaBcu^-aHafli. ByHga cu^aT Ka^o-aTUHiHT unkm MexaHU3Mi caMapagop-u-riHU öa^o-am xapaeH-apiHi TamKi- этumAaгu xaBoörap-UK o-uM Tat-iM ci^aTUHU TatMiH--am AreHT-uru Quality Assurance Agency (QAA) 3iMMacura WK-aTi-raH. Quality Assurance Agency (1997) HogaB-aT TamKi-oT ^ucoö-aHiö, acocuM Ba3i^acu cu^aT экcnepтuзacuнu Tam-Ku- этum Ba yTKa3im ^ucoö-aHaAi. TamKi экc-nepTU3a xy-oca-apura acoc-aHiö gaB-aT Tam-km-OTM öa^o-am HaTixa-apu öyMu^a Terum-u Kapop-ap Kaöy- Ki-aflu3.
MaM-aKaTiMU3Aa ^aM u-Fop xopuxuM Tax-puöa-ap Ba 3aMoHaBiM eHgamyB-ap acocuga MaKTaöra^a Ba xa-K Tat-UMi negaror xogiM-a-piHU KaMTa TaMep-am Ba y-apHUHr Ma-aKaciHU omupum Myaccaca-apuflaru yKUTim ci^aTUHU öa^o-amHUHr y3ira xoc TM3MMM maK--
-aHTipu-MoKAa. öa^o-oB^u TU3iM-ap-
HMHT MaKcagu Ba Ba3U^a-apiHU 1-pacMflaru Kaöu cxeMaTUK Tap3ga u^oga-aAiK.
Tat-iM TU3UMUHU uc-ox, Ki-umHUHr My^iM MyHa-um-apiAaH öupu ax6opoт-кoммyнuкaцua TexHo-orua-apu öu-aH Ma-aKa omupum yKyB
3 Bernhard A (2011). Quality Assurance in an International Higher Education Area. London. 121-p.
3AMOHABMM TAt^MM / COBPEMEHHOE 0EPA30BAHME 2018, 4
МАЛАКА ОШИРИШ ВА КАИТА ТАИЁРЛАШ / ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ И ПЕРЕПОДГОТОВКА
1-расм. Миллий бах,оловчи тизимларнинг мак,сад ва вазифалари.
жараёнини тизимли интеграциялаш х,исобла-нади. Бунда укув жараёнини ташкил этиш ва унинг мазмунини тубдан янгилаш, ахборот-коммуникация технологиялари мух,итида уки-тувчининг педагогик фаолияти ва тингловчи-нинг таълим олиш жараёнини ташкил этиш ута мух,имдир.
Мактабгача ва халк таълими педагог ходим-ларининг малака ошириш жараёнлари ва кас-бий фаолиятлари мониторингини ташкил этишда бир неча тизимлар интеграциясидан, яъни:
• кайта тайёрлаш ва малака ошириш таълим муассасалари портали;
• педагог ходимлар касбий фаолияти нати-жаларини узида акс эттирувчи электрон порт-фолио тизими;
• курслардаги укув жараёнлари мониторингини ташкил этувчи тизим;
• тингловчилар учун укув ресурсларини узида мужассамлаштирган электрон кутубхона тизими;
• турли назоратларни амалга оширишга хизмат килувчи онлайн тест синовлари тизим-ларидан фойдаланиш талаб этилади.
Биз ишлаб чиккан электрон тизим (платформа) мактабгача ва халк таълими педагог ходимларининг малака ошириш жараёнлари ва касбий фаолиятлари мониторингини ташкил этиш ва уни назорат этиш имкониятини беради. Ушбу электрон тизим халк таълими тизими учун янги тизим х,исобланади.
Мазкур электрон мониторинг тизими Олий ва урта махсус таълим вазирлиги таянч педагогика олий таълим муассасалари х,узуридаги халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш х,удудий мар-казлари укув жараёнларида фойдаланиш учун мулжалланган. У интеграллашган ахборот-
ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2018, 4
МАЛАКА ОШИРИШ ВА КАЙТА ТАЙЁРЛАШ / ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ И ПЕРЕПОДГОТОВКА
13
2-расм. Платформанинг бош сах,ифасидан лавх,а.
3-расм. Платформанинг авторизация ойнаси
А\Лог1га1з1уа
таълим ресурсларига эга портал булиб, 2018 йилнинг январидан бошлаб мактабгача ва халк таълими педагог ходимларининг малака ошириш тизими амалиётда фойдаланиб келинмокда.
Биз куйида мактабгача ва халк таълими педагог ходимларини малакасини ошириш, касбий фаолияти мониторингини олиб бориш жараёнининг электрон тизимида иш юритиш асослари хусусида кискача тухталиб утамиз.
Электрон мониторинг тизимига утиш учун интернетда www.xtxmom.bimm.uz электрон манзилига мурожаат этиш оркали бажа-рилади.
Натижада куйидаги мактабгача ва халк таълими педагог ходимларининг малакасини
ошириш мониторингининг электрон тизими -платформанинг бош сах,ифаси экранда х,осил булади (2-расм).
Кейинги боскичда фойдаланувчи платформанинг авторизация ойнасига логин ва пароль киритади (3-расм).
Куйидаги расмларда мактабгача ва халк таълими педагог ходимларни йуналишлар буйича малака ошириш курсларига кабул килиш жараёни (4-расм) ва педагог ходим-ларнинг умумий рейтинг натижалари кайд-номаси акс этган ойналар (5-расм)келти-рилган.
Халк таълими педагог ходимлари малакасини ошириш электрон тизимида (www.xtxmom. bimm.uz) укув жараёни мониторингини олиб
ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2018, 4
г 14 МАЛАКА ОШИРИШ ВА КАЙТА ТАЙЁРЛАШ / \
V ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ И ПЕРЕПОДГОТОВКА У
4-расм. Педагог ходимларни йуналишлар буйича малака ошириш курсларига к,абул к,илиш жараёнидан лавх,а.
«-)-» с? л
© xtxmom.bimm.uz/center-251/plan
ir
* I В Ч Е
+ Portfolio yaratish
tSl Markazlar
ilj Reja grafik
Qf Ma'lumotlar
i= Qaydnoma
fsTj e-mail
^ Resurslar
^ Kontingent
®
There are 26 visitors online
«¡>v
2018
Yo'nalish Yan Fev Маг Apr May lyn Sen Okt Noy Dek Jami
S Tuman(shahar) "Barkamol avlod" bolalar markazlari 25 25
o'lkashunoslik va ekologiya bo'ylcha to'garaklar rahbarlar □
а Maktabgacha ta" lim muassasasining tarbiyachilari 75 75 75 75 100 75 100 75 75 100 825
□ В В В □ В В В В В
я Maktabgacha ta Mm muassasalarining ikkinchi tilga o'rgatuvchi 25 25
o'qituvchilari В
в ona tili va adablyott o'qituvchllarl 25 25 25 25 25 Q 25 25 25 25 225
В В В В В В В В
э Rus tili va adablyoti o'qituvchilari 25 25 25 25 100
В В В В
S ingllz tili o'qituvchllarl 75 75 75 75 75 0 75 75 75 75 75 750
Ш В В В В В В В В
8 Rus tili (o'zbek va qardosh tillardagi slnflarda) o'qituvchilari 25 25 25 25Q 25 25 25 175
H □ □ □ □ □
в Davlat (o' zbek) tili o' qituvchilari 25 25 25 □ 25 25 125
m В В В
й Bosh lang 'ich ta 'lim o'qituvchilari 75 100 75 75 75 Q 150 75 75 75 50 825
ES в В В В В В В В
S ximiya o qituvchilari 25 25 25 » 1
5-расм. Педагог ходимларнинг умумий рейтинг натижалари к,айдномаси акс этган ойна.
I В Elektron monitoring tizim m 1 ¿> Hududiy markazlar xl |П Pedagog portfolios! X ф Telegram Web X j + 1
«-■-»ей CD xtxmom.bimm.uz/report* 90% О £r Оч Поиск ± 1114 > PI Ш о =
IIB b ■I m ) gfa-Л 2 | В 0 | Tizimga I
DDBD ■flj Asosiy > Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti huzuridagi XTXQTMOHM Qaydnoma | Q Izlash... |
■4t Bosh sahifa
9 Yangiliklar A + Portfolio yaratish Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti huzuridagi xalq ta'limi xodimlarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish hududiy = markazi Matematika o'qituvchilari qayta tayyorlash va malaka oshirish yo 'nalishi tinglovchilarining umumiy reyting natijalari 1 QAYDNOMASI
® Reja grafik Qf Ma'lumotlar v N F.I.O. ¡^f Elektron portfolio ko'rsadcichlari Online (diiqish) II miy Brtiruv malakauiy ishi rahbari mavzusi Brtiruv malakaviy ishi balf Umumiy ball Nn,l*
i= Qaydnoma ^ | 1 W 1 Kuldosheva Nargiza ' • Axatovna 0 0 Ö 0 0 Malaka ishi himoyasiga ruxsat etilmaydi!
Q e-mail ^ Resurslar v ff Kontingent 2 Ж 1 Eraxmedova Dilnoza • ■ Ikromjonovna 0 0 0 0 0 Malaka ishi himoyasiga ruxsat etilmaydi!
3 ¥ 1 Raupova Gulnoza ■ "Xabibullayevna 0 0 0 0 ruxsat etilmaydi!
dddü 1 4 W 1 Akromova Dono f «Xamidjonovna 0 0 0 0 0 Malaka ishi himoyasiga
5 [J Normurodova Bibinor r ' Xolmanovna 0 0 0 0 0 Malaka ishi himoyasiga ruxsat etilmaydi!
6 |1 Vlegliyeva Nilufar ' ■ Mahmudovna 0 0 0 0 0 Malaka ishi himoyasiga ruxsat etilmaydi!
7 [■ Baratova Saoobar • «Yusupovna 0 0 0 0 0 Malaka ishi himoyasiga ruxsat etilmaydi!
8 ^ ^ XakimovJura 0 0 0 0 0 Malaka ishi himoyasiga ^
бориш учун тегишли таянч педагогика олий таълим муассасалари хузуридаги халк таъ-лими ходимларини кайта тайёрлаш ва улар-нинг малакасини ошириш худудий марказ-лари порталининг бош сахифасида узига мос банд танланади (6-расм).
Мазкур портал фойдаланувчиларни кайта тайёрлаш ва малака ошириш курслари укув жараёнининг тезкор ва сифатли ахборот-методик таъминотини амалга ошириш билан бир каторда ахборот-таълим ресурсларининг очиклигини таъминлайди хамда тингловчи-ларга сифатли укув материалларидан сама-
рали фойдаланиш имкониятини кенгайти-ришга хизмат килади.
Портал таркибидаги укув жараёнига тегишли меъёрий-хукукий хужжатлар, укув режа ва дастурлар, укув-услубий мажмуалар ва бошка укув материалларини мужассамлаш-тирган электрон база тингловчилар укув фао-лиятини такомиллаштиришга замин яратади хамда курслардаги укув жараёнларини ягона стандарт асосида ташкил этиш имкониятини беради.
Интеграллашган электрон мониторинг
тизимининг таркибий кисми сифатида ишлаб ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2018, 4
/ МАЛАКА ОШИРИШ ВА КАЙТА ТАЙЁРЛАШ / л 15
ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ И ПЕРЕПОДГОТОВКА j
6-расм. Таянч педагогика олий таълим муассасалари х,узуридаги халк, таълими ходимларини к,айта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш х,удудий марказлари порталнинг бош сах,ифаси.
К|арши давлат университети хузуридаги XTXKjTMOX.M
Термиз давлат университети хузуридаги XTXKJMOXM
Фаргона давлат университети хузуридаги XTXKJMOXM
Андижон давлат университети хузуридаги ХТХК|ТМОХ;М
Наманган давлат университети Хузуридаги ХТХ^ТМОХМ
Гулистон давлат университети хузуридаги XTXKjTMO^M
Тошкент давлат педагогика университети хузуридаги
хтхктмохм
чикилган онлайн тест синовларини утказиш рилган х,олда ташкил этиш, х,удудий марказлар
дастУРий платформаси каита таиёрлаш ва Педагог ходимларининг билим, малака ва малака ошириш курслари самарадорлиги ва
натижавийлигини таъминлаш, тингловчилар- кУникмаларининг малака талабларига мосли-
нинг укув жараёнини дифференциаллашти- гини аниклаштириш имкониятини беради.
Адабиётлар руйхати:
1. Узбекистан Республикаси Президентининг 2017 йил 26 сентябрдаги «Педагог кад-рларни тайёрлаш, халк таълими ходимларини кайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини янада такомиллаштириш чора-тадбирлари туFрисида»ги ПК.-3289-сон карори. // «Халк сузи», 2017 йил 27 сентябрь.
2. Абдукодиров А.А., Тураев Б.З. «Информатика ва ахборот технологиялари» сох,асидаги булажак мутахассис кадрларнинг касбий компетентлигини шакллантириш назарияси ва методикаси. Монография. - Т.: «Навруз», 2015.
3. Шоймардонов Т.Т. Педагог кадрлар малакасини ошириши ва касбий фаолияти мониторингини ташкил этишнинг электрон тизими. Педагогика фанлари буйича фал-сафа докторлиги диссертацияси. - Т.: ТДПУ, 2017.
4. Майоров А.Н. Мониторинг в образовании. - М.: «Интеллект-Центр», 2005. -С. 424.
5. Bernhard A. Quality Assurance in an International Higher Education Area. London. 2011, 121-p.
ЗАМОНАВИЙ ТАЪЛИМ / СОВРЕМЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ 2018, 4