Научная статья на тему 'ИННОВАЦИОННЫЕ ОТНОШЕНИЯ К ОБРАЗОВАНИЮ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ СОВРЕМЕННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ ФИЗИЧЕСКОГО ВОСПИТАНИЯ'

ИННОВАЦИОННЫЕ ОТНОШЕНИЯ К ОБРАЗОВАНИЮ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ СОВРЕМЕННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ ФИЗИЧЕСКОГО ВОСПИТАНИЯ Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании»

CC BY
41
6
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
ИННОВАЦИОННОЕ ОТНОШЕНИЕ / ОБРАЗОВАНИЕ / ЗАНЯТИЕ / ФИЗИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ / ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЙ ВУЗ ФИЗИЧЕСКОГО ВОСПИТАНИЯ / СПЕЦИАЛИСТ / СТУДЕНТ

Аннотация научной статьи по наукам об образовании, автор научной работы — Миралиён Хайрулло Абдусалим

В статье исследуются инновационные отношения к образованию с использованием современных технологий физического воспитания. Отмечается, что физическое воспитание в вузах представлено как учебная дисциплина и важнейший компонент всестороннего развития личности. Существенный приоритет современных технологий физического образования для студентов является привлекательным, которые повышают мотивацию к физической культуре и спорту и занятиям. Делается заключение, ки внедрение инноваций в физическое воспитание обусловлено серьезными проблемами в состоянии здоровья молодежи.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

Похожие темы научных работ по наукам об образовании , автор научной работы — Миралиён Хайрулло Абдусалим

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

INNOVATIVE RELATIONSHIP TO EDUCATION USING MODERN TECHNOLOGIES OF PHYSICAL EDUCATION

The article examines innovative attitudes towards education using modern technologies of physical education. It is noted that physical education in universities is presented as an academic discipline and the most important component of the comprehensive development of the individual. An essential priority of modern technologies of physical education for students is attractive, which increase motivation to physical culture and sports and activities. The conclusion is made that the introduction of innovations in physical education is caused by serious problems in the state of health of young people.

Текст научной работы на тему «ИННОВАЦИОННЫЕ ОТНОШЕНИЯ К ОБРАЗОВАНИЮ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ СОВРЕМЕННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ ФИЗИЧЕСКОГО ВОСПИТАНИЯ»

закладывает фундамент и величественное здание науки и знаний в сердцах учеников. Поэтому, переход с первого на второй уровень основной школы, готовят учителя начальных классов.

Автор статьи ставит целью отредактировать и разъяснить педагогическую программу, средств организации учебного процесса следующим образом:

1. Реализация типовой программы подготовки учителей начальных классов.

2. Улучшение использования наглядных пособий, всех учебных пособий посредством демонстраций.

3. Эффективное использование практических инструментов, совместная деятельность преподавателя и ученика.

4. Широкое применение интеллектуальных средств, выявление базы знаний студента.

5. Регулярное употребление сильнодействующих средств (раздражительность, эмоциональность).

Таким образом, данная статья может стать хорошим материалом для широкого круга учителей начальных классов, учащихся педагогических факультетов, педагогических колледжей, при подготовке учителей начальных классов.

Ключевые слова: педагогика практика, преподаватель, творчество, новаторство, обучение, учебная программа, ученик, изучение.

THE SCIENTIFIC AND PEDAGOGICAL SIGNIFICANCE OF TRAINING PRIMARY SCHOOL TEACHERS IN ACCORDANCE WITH THE REQUIREMENTS OF MODERN PEDAGOGY

Naturally, a teacher of a new era must meet the requirements of a new era, rules and norms in terms of intellectual, intellectual, technical, creative, requirements, etc. In accordance with the requirements of modern pedagogy, all successes, achievements, day after day in all aspects: pedagogical, psychological,, new innovations and creativity. New lessons and requirements, new rules, new techniques and technologies are the most valuable modern concepts of education. The primary school teacher learns to work in accordance with these requirements. Teaching methods differ according to the needs of the community. In particular, active teaching methods, the ability to use computers, the Internet, the continuous improvement of knowledge, skills, pedagogical skills, the study of the best practices of innovative teachers are key factors in the preparation of primary school teachers. It is the primary school teacher who lays the foundation and the magnificent building of science and knowledge in the hearts of students. Therefore, the transition from the first to the second level of basic school is prepared by primary school teachers.

The author of the article aims to edit and explain the pedagogical program, means of organizing the educational process as follows:

1. Implementation of a standard program for the training ofprimary school teachers.

2. Improving the use of visual aids, all teaching aids through demonstrations.

3. Effective use ofpractical tools, joint activities of teacher and student.

4. Wide application of intellectual means, identification of the student's knowledge base.

5. Regular use of potent drugs (irritability, emotionality).

Thus, this article can become a good material for a wide range of primary school teachers, students of pedagogicalfaculties, pedagogical colleges, in the preparation ofprimary school teachers.

Keywords: pedagogice, practice, teacher, creation, innovation, teaching, syllabus, pupil, learning.

Сведение об авторе:

Султонова Майрамби Маджнуновна - старший преподаватель кафедры педагогики и психологии Педагогического коледжа Кулябского государственного университета именни Абуабдулло^и Рудаки Тел: (+992) 918738548

About the autor:

Sultonova Mayaranbi Majnunovna - senior lecture teacher of Pedagogical collegeof the Kulob State University name Abuabdulloh Rudaki, Phone: (+992) 918738548

МУНОСИБАТХ,ОИ ИННОВАТСИОНЙ БА ТАХСИЛОТ БО ИСТИФОДАИ ТЕХНОЛОГИЯМИ МУОСИРИ ТАРБИЯИ ЦИСМОНЙ

Миралиён Х.А.

Донишкадаи тарбияи цисмонии Тоцикистон ба номи С. Рахимов

Дар чахони муосири пешрафти босуръати техникй, рушди илм ва чараёни афзояндаи иттилоот, ки ба мутахассиси муосир зарур аст, чараёни босуръати зиндагй дар шароити вазъиятхои стрессй, фаъолияти тахсилии донишчуён босуръаттар ва шиддатноктар гардидааст. Мутассисфона, насли муосири чавон мухимияти сарборихои чисмонй, речаи фаъоли харакатии мехнат ва истирохатро нодида мегирад. Чунин арзи хаёт боиси баланд

шyдaни сатхи бeмоpшaвй ва заифии умумии садоматии чисмонй ва равонии чавонон мeгapдaд. Аз ин ру, ахамияти машгудиятхои тарбияи чисмонй, дар навбати аввад, хамчун воситаи ташкид ва бeхтapсозии peчaи руз, истирохати фаъод, нигохдорй ва баданд бардоштани кобидияти кории донишчуён дар туди тамоми давраи таъдим махсусан мубрам мeгapдaд [3, с. 44-46].

Тарбияи чисмонй дар муассисахои тахсидоти одй хамчун фанни таъдимй ва чузъи мухимтарини рушди хаматарафаи шахсият муаррифй гардидааст. Фарханги чисмонй вазифахои тахсидотй ва рушддихандаи худро дар раванди максадноки пeдaгогии тарбияи чисмонй амадй мeсозaд.

Афзадияти назарраси тexнодогияхои муосири тахсидоти чисмонй аз он иборат аст, ки онхо, пeш аз хама, барои донишчуён чодиб буда, сатхи хавасмандй ба варзиш ва хавасмандй ба машгудиятхоро баданд мeбapдоpaд [4, с. 82-84]. Аммо, хамаи муносибатхои инноватсионй ва муосир ба ташкиди машгудиятхои тарбияи чисмонй бо гаронбахой тафовут доранд, ки якxeдa барои хамаи муассисахои бyчeтй мутбокинопазиранд. Махдудияти таъминоти захиравй низ ба омодагии умумии муассисахои тахсидот ба имконияти чорикунии тexнодогияхои такмидёфтаи тахсидотии ташкиди машгудиятхо бо варзиш таъсир мepaсонaд. Ба сифати монea инчунин навоварй (аз чумда дастгирй аз чониби рохбарият) хизмат мeкyнaд. Барои истифодаи тexнодогияхои муосир пeдaгог бояд мухимияти онхоро фахмида, дарк кунад, ки мантикан, аз y рушди идовагй дар сохахои додашудаи тexнодогия тадб карда мeшaвaд.

Машгудияти тарбияи чисмонй дар замони нав, ки ба шахситяи донишчу нигаронида шудааст, ба кобидиятхо, хохишхо ва имкониятхои он самт дода шудааст. Тамрини шахсият-мeхвap ин:

- фарохам овардани шароит барои бeхтapсозии омодагии чисмонии донишчуён, содимии онхо, баданд бардоштани хавасмандй ба дарсхои тарбияи чисмонй;

- истифодаи шакдхо ва мeтодхои гуногуни ташкиди фаъодияти донишчуён дар машгудият, ки имкон мeдихaнд тачрибаи сyбъeктивии донишчу кушода дода шавад;

- фарохам овардани фазои хавасмандии хар як донишчу ба кори гурух;

- истифодаи маводи дидактикй дар дарс, ки имкон мeдихaд донишчу намудхои барои у мухимтари фаъодиятро интихоб намояд;

- на танхо ба натичаи нихой, бадки инчунин дар рафти раванди ба даст овардани он;

- эчоди фазо барои худифодакунии табии донишчу мeбошaнд.

Дар мавриди муносибати ингерактивй бошад, пас дар ин чо аз аввад бояд чунин дaлeлpо кайд кард, ки одимон-физиодогхо дep боз ба хусусияти фаъоди дарки иттидоот таваччух зохир кардаанд. Инсош, ки эхсосоти мусбатро хис мeкyнaд, "харитаи дарк"-ро осонтар эчод мeкyнaд, ва онхо босифаттар мeшaвaнд. Ин маънои онро дорад, ки аз чумда донишчуён низ тачриба ва гояхоро осонтар ва дакиктар ба хотир оварда, онхоро дарк мeкyнaнд [4, с. 82-84]. Яъш, агар донишчу иштирокчии фаъоди раванди таъдим гардад, у иттидоотро бeхтap ба хотир мeгиpaд. Дар ин принсип мeтодхои интepaктивии таъдим бунёд ёфтаанд.

Максади таъдими интepaктивй - ин фарохам овардани шароити барохати таъдим мeбошaд, ки дар он донишчу муваффакиятнокии худ, камодоти зeхнии худро эхсос мeкyнaд, ки худи раванди тахсидотиро босамар мeгapдонaд.

Таъдими ингерактивй эхсосот, шуурро фаъод мeсозaд, ки ин ба хифзкунии босифат мусоидат мeнaмояд. Ба таъдим ва хифзкунй инчунин он чиз мeтaвонaд мусоидат намояд, ки иттидоот дар шакди нав, гайримукаррарй пeшниход карда мeшaвaд, ки аддакай бо конуниятхо ва кодибхои дар майнаи сари мо мукрараргардида мувофикат нaмeкyнaд. Фаъодноксозии хифзкуниро бо кумаки эхсосот дар машгудиятхои амадии тарбияи чисмонй: кор дар гуруххои хурд аз руйи тахдиди машкхои мушахас, хадафхои он, ширкат дар бозихои такдидй ва фаъод истифода бурдан мумкин аст. Х,ангоми омузиши фанхои сикди тарбияи чисмонй истифодаи мeтоди хучуми майнагй, мeтоди сишктика (yсyдхоe, ки дар ккиёс асос ёфтаанд), мeтоди шaбeхсозй (истифодаи мачозхо), ки таъсири сахт мepaсонaнд, ба максад мувофик аст.

Пайдошавии шакдхои интepaктивии фаъодияти донишчуёни чавонро дар дарсхои тарбияи чисмонй хамчун тамоюд дар фаъодияти омузгорон дар заминаи парадигмаи шахсият-мeхвapи пeдaгогй ва рушди тафаккури эчодй дар онхо хамчун тамоюд эътироф кардан мумкин аст. Истифодаи шакдхои зикргардидаи инноватсионии таъдими донишчуён ба дигаргуншавии фаъодияти онхо ба самти аз чихати шахсиятй мухим мусоидат мeнaмояд. Низомбандии минбаъдаи тачрибаи пeдaгогй, таснифи коркардхои назариявй ва амадй оид ба мавзуъ ва худосаи муайяншуда дар асоси ин принсипхои тexнодогй, харитахои тexнодогй оид ба ташаккуди фарханги чисмонии шахсият мусоидат хохад кард.

Х^теми гyзapонидaни мaшFyлиятxо дap мyaccиcaи тaxcилоти олй aмaлиcозии нaзоpaтpо a3 болои x^a™ фyнкcионaлии оpгaнизми донишчyён бо нaзapдошти xycycиятxои инфиpодй Ba шнну cолии онхо aмaлй кapдaн 3apyp acт. Интиxоби мaшкxои чжмон^о бa тaвpи тaшxиcй, бо иcтифодa a3 тaдpичият, низомнокй Ba дacтpacй бyдaн гyзapонидaн лозим acт. Рaвaнди aзxyдкyнии мaxоpaтxо Ba мaлaкaxои xapa^rä a3 чониби донишчyён инчунн бояд шyypнокй, фaъолнокии онхо Ba мaxоpaти донишчу вобacтa мeбошaд.

Аxaмияти мaxcycpо xaнгоми гyзapонидaни мaшFyлиятxои тaълимй мacъaлaи воябaндии capбоpии чжмонй бо нaзapдошти вaзъи caломaтй Ba pymAH ч^монии донишчyён кacб мeнaмояд.

Тexнологияи шaxcият-мexвap бa эчоди фaзои эчодкоpонa дap мaшFyлият кyмaк кapдa, инчунин шapоити зapypиpо бapои pyшди к;обилиятxои инфиpодии донишчyён фapоxaм мeоpaд [1]. Дик^ти зиёдpо бa pyшди мaлaкaxои aмaлиe, ки дap зиндaгй зapypaнд, мyноcибaти бошyypонa, фaъолонaи донишчyён бa дapcxои тapбияи чиcмонй додaн 3apyp acr. Бapои ноил шyдaн бa caмapaнокии мaшFyлият бa мyноcибaти шaxcй бa донишчyён caмтгиpй кapдaн 3apyp aCT, ки дap он тaълимгиpaндa бa чycтyчyи эчодкоpонa Ba xyдмyaйянкyнй тaмоюл мeкyнaд.

Тexнологияxои иттилоотию иpтиботй имкон мeдиxaнд, ки paвaнди тaълимй дap caтxи нaв, мyоcиpтap тaшкил кapдa шyдa, aзxyдкyнии пyppaтapи мaводи тaълимй тaъмин кapдa шaвaд. Ин инчунин бa xaлли боз як вaзифa - дap донишчyён бeдоp кapдaни xaвacмaндй бa тaшaккyли тapзи xaë™ cолим - кyмaк мeкyнaд.

Тexнологияxои иттилоотию иpтиботй дap тapбияи ч^монй Ba тaxcилот дap мaчмyъ пaдидaecт, ки тaxти тaъcиpи чaxонишaвй бa pyшд OFOЗ кapд. Иттилоотикунонии вapзиш дap мyaccиcaxои тaxcилоти олй, бeшyбxa, дap доиpaи мyоcиpкyнонии тaxcилот дacтгиpй кapдa мeшaвaд. Тexнологияxои компютepй Ba воcитaxои иттилоотй тaнxо бо имкониятxои бyчeтй мaxдyд мeшaвaнд.

Рaвaнди тaшкили мaшFyлиятxои тapбияи чиcмонй нa тaнxо бо иcтифодaи воcитaxои мyоcиp Ba Faйpимyкappapии омодacозй: пpeзeнтaтcияxо, тecтгyзapонии компютepй, олимпиaдxои фоcилaвй, иcтифодaи шaбaкaи интepнeт, чaмъиятxои шaбaкaвй, бaлки инчунин бо чaлби мaводи paкaмй, иcтифодaи cомонaxои оммaвй, инчунин cтeндxои тaмpинй-тaшxиcй; модyлxои вокeиятнокии мaчозй; низомxои aвтомaтикyнонидaшyдa бapои нaзоpaт Ba идоpaкyнии paвaнди тaмpинй Ba Faйpa xaмpоxй мeкyнaд [2, c. 44-46]. Хaмaи тexнологияxои иттилоотию ^тибо™ бapои тaълимгиpaндaгон чолибaнд, зepо мaxз xaмин cиннy cол ayдитоpияи мaкcaдноки нaвовapиxои тexникию иттилоотй мaxcyб мeёбaд.

Дap нaтичaи иcтифодaи тexнологияxои иттилоотию иpтиботй инxо мyяccap мeгapдaнд:

- кyшодa шyдaни к;обилиятxои xaмaтapaфaи тaълимгиpaндaгон;

- бaлaнд бapдоштaни xaвacмaндии донишчyён Ba шaвкy xaBac бa фaн;

- омyзонидaни донишчyён бa бовapй доштaн бa xyд;

- ёд додaни иcтифодaи донишxои гиpифтaшyдa бa донишчyён дap xaёти xaмapyзa;

- бaлaнд бapдоштaни cифaти донишxои тaълимгиpaндaгон. Тexнологияxои мyоcиpи иттилоотию иpтиботй бояд чойгоxи caзовоpи xyдpо дap омодacозии кacбию пeдaгогии донишчyёни фaкyлтeтxои тapбияи чиcмонй зимни тaшкили шaклxо Ba нaмyдxои зepин: лeкcияxо, мaшFyлиятxои ceмнapй Ba aмaлй, caнчишxо Ba имтиxонот, коpи мycтaкилонa, тaйёp кapдaни коpxои кypcй Ba xaтмкyнaндaгии тaxaccycй, тaшкили коpи илмию мeтодй ишFOл нaмоянд. Дap ин зимн шкш Ba вaзифaxои тexнологияxои мyоcиpи иттилоотию иpтиботй aз бaлaнд бapдоштaни xaвacмaндй Ba фaъолнокcозии фaъолияти мaъpифaтии тaълимгиpaндaгон, caйк;aл додaни мaлaкaxои коpи мycтaкилонa, бaлaнд бapдоштaни caтxи фapxaнги иттилоотй ибоpaтaнд.

Мaчмyaи дидaктикии воcитaxои тaъминоти иттилоотии фaн дap paвaнди коpи мycтaкилонaи донишчyён дapки иттилоотpо дap caтxи бaлaндтapи боcифaт тaъмин мeнaмояд. Воcитaxои визyaлизaтcияи динaмикй Ba мyлтимeдиa бa донишчyён имкон мeдиxaнд, ки тaмpини вapзишй ё cолимгapдониpо бa нaкшa гиpифтa, мaчмyъxои мaшкxо, бapномaxои caмтнокии cолимгapдонй ё кacбй-aмaлидоштapо тaxия нaмyдa, омодaгии тexникй Ba чжмонй тaкмил диxaнд. Бapномaxои тaшxиcкyнaндa имконият мeдиxaнд, ки мycтaкилонa xyдтaшxиcкyнии xолaти paвонй, фyнкcионaлй Ba чиcмонй мycтaкилонa гyзapонидa шaвaд, ки дap aœrn он xyдтaxлилкyнй гyзapонидa шyдa, xyлоcaxо Ba тaвcияxо бa мaълyмоти бaдacтомaдa пeшниxод кapдa мeшaвaнд. Бо кушки тecтxои aвтомaтикyнонидaшyдa донишчyён мeтaвонaнд caтxи донишxои xyдpо apзёбй кapдa, мycтaкилонa aмaлxои минбaъдaи xyдpо бa rn^a гиpaнд [5].

Дар асоси гуфтах,ои боло хулоса баровардан мумкин аст, ки такмили низоми маориф дар кишвари мо чорй намудани гоях,ои навро дар тамоми сох,ах,ои он, аз чумла ба тарбияи чисмонии донишчуёни чавони муассисах,ои тахсилоти олии касбй, талаб мекунад. Дар навбати аввал, ин бо тагйирёбии технологияи таълими тарбияи чисмонй алокаманд аст, ки метавонад сатхи зарурии солимй ва омодагии равонию чисмонии мутахассисонро ба шароити гуногуни фаъолияти х,аётй таъмин намояд. Дар илм ва амалияи муосири педагогй мачмуи ба таври кифоя васеи технологиями тахсилотй тах,ия гардидааст.

Х,амин тарик, зарурияти чорй намудани инноватсиях,о ба сох,аи тарбияи чисмонй бо масъалах,ои чиддй дар вазъи саломатии чавонон муайян гардидааст. Талабот ба инноватсиях,о дар самти мазкур дар х,амаи сох,ах,ои фарх,анги чисмонй, махсусан дар масъалах,ои такмили методхои кор, дар интихоби воситах,ои асили роххои чорй намудани онх,о дар амал ба мушохида мерасад.

АДАБИЁТ

1. Давыдова Т.П. Современные образовательные технологии на занятиях физической культурой // Научное сообщество студентов: междисциплинарные исследования: сб. ст. по мат. XXXV междунар. студ. науч.-практ. конф. № 24(35). URL: https://sibac.info/archive/meghdis/24 (35).pdf (дата обращения: 02.03.2019).

2. Лихачев, О.Е. Интерактивное обучение в физическом воспитании студентов вуза / О.Е. Лихачев, Ю.В. Шиховцов, И.В. Николаева // Здоровье нации: современные ориентиры в физическом воспитании учащейся молодежи: материалы Всероссийской заочной научно-практической конференции, 15 апреля 2013, Самара. С. 4446.

3. Мокеева Л.А.Физическая культура в вузе: интерактивные методы обучения // OlymPlus. / Л.А.Мокеева, Ю.В.Шиховцов, И.В.Николаева Гуманитарная версия. 2015. -№ 1. С. 82-84.

4. Симонова И.М. Воспитание самостоятельности студентов в процессе занятий физической культурой с использованием информационных технологий // Современные проблемы науки и образования. - 2017. - №1.

ИННОВАЦИОННЫЕ ОТНОШЕНИЯ К ОБРАЗОВАНИЮ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ СОВРЕМЕННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ ФИЗИЧЕСКОГО ВОСПИТАНИЯ

В статье исследуются инновационные отношения к образованию с использованием современных технологий физического воспитания. Отмечается, что физическое воспитание в вузах представлено как учебная дисциплина и важнейший компонент всестороннего развития личности. Существенный приоритет современных технологий физического образования для студентов является привлекательным, которыге повышают мотивацию к физической культуре и спорту и занятиям. Делается заключение, ки внедрение инноваций в физическое воспитание обусловлено серьезными проблемами в состоянии здоровья молодежи.

Ключевые слова: инновационное отношение, образование, занятие, физическое воспитание, профессиональный вуз физического воспитания, специалист, студент.

INNOVATIVE RELATIONSHIP TO EDUCATION USING MODERN TECHNOLOGIES OF PHYSICAL EDUCATION

The article examines innovative attitudes towards education using modern technologies of physical education. It is noted that physical education in universities is presented as an academic discipline and the most important component of the comprehensive development of the individual. An essential priority of modern technologies of physical education for students is attractive, which increase motivation to physical culture and sports and activities. The conclusion is made that the introduction of innovations in physical education is caused by serious problems in the state of health ofyoung people.

Key words: innovative attitude, education, occupation, physical education, professional university of physical education, specialist, student.

Сведения об авторе:

Миралиён Хайрулло Абдусалим - старший преподователь Таджикский институт физической

культуры имени С. Рахимов. Адрес г. Душанбе. E-mail: [email protected] Тел: (+992) 935262655

About the autor:

Miraliyon Khairullo Abdusalim - senior lecturer Tajik Institute of Physical Culture named after S.

Rakhimov. Address Dushanbe. E-mail: [email protected] Tel: (+992) 935262655

НАКЩИ ХДМКОРИИ МУРАББИЯ БО РО^БАРИ МУСИЦЙ ДАР ТАРБИЯИ АХЛОЦИИ КУДАКОНИ ЗИНАИ ТА^СИЛОТИ ТОМАКТАБИ

Хайруллоев Б., Рамазонов Д.С.

Донишго^и давлатии омузгории Тоцикистон ба номи С Айнй

Максад ва вазифах,ои тарбияи ахлокии кудакони синни томактабй дар оила ва муассисах,ои томактабй дар заминаи талаботи «Консепсияи миллии тарбия дар Чумхурии Точикистон» (2006) ва бо бахдсобгирии хусусиятх,ои синнусолии кудакон муайян карда

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.