8 PEDAGOGICAL S ICHNC1S / «C®yL®qyiym-J®yrMAL»#3î27),2©19
We study maths -to have good health and to be fit for work;
Russian -to better understand human behavior ;
We learn psychology -to be able to deal with numbers;
marketing -to carry out different tasks and solve various problems;
We have lessons of management
We practice in economic theory -to know the ideas and principles describing how econo-
We do mies work;
computer science -to better understand organizations, and make them work ;
physical exercises -to be able to plan, promote and distribute a product or
service;
-to have good skills of oral and written communication
Таким образом, определив структуры предложений, которые вызывают трудности рецептивного (при понимании и переводе) и продуктивного (при говорении) характера, следует составить такие задания, которые направлены не только на тренировку формы, но и на развитие интеллектуальных способностей обучаемых. При этом преподаватель может обращаться к личному опыту обучающихся, их общему или профессиональному кругозору, их мнению по различным проблемам, представляющим для них интерес. Благодаря активизации внимания, мышления, воображения развивающие задания способствуют лучшему усвоению и более прочному запоминанию учебного материала, другими
УДК 37:002
словами, повышают эффективность образовательного процесса.
Список литературы
1. Гончарук, Н. П. Развитие интеллектуальных компетенций в процессе обучения иностранным языкам [Текст] / Н. П. Гончарук, Е. И. Хромова, // Вестник Казанского технологического университета. - 2014. - Т. 17. - С.228-335.
2. Колкер, Я. М. Практическая методика обучения иностранному языку. Учеб. пособие [Текст] / Я. М. Колкер, Е. С. Устинова, Т. М. Еналиева - М.: Академия, 2000. - 264 с.
Мубараков А.М., Шындалиев Н. Т., Зулпыхар Ж.Е., Асанбай М.Б., Абдолдинова Г. Т. Астана, Казахстан Л.Н.Гумилев атындагы Еуразия улттьщуниверситетi DOI: 10.24411/2520-6990-2019-10018 МОБИЛЬД1К КОМПЬЮТЕРЛ1К ЖYЙЕЛЕРДЩ ДИДАКТИКАЛЫК МYМКIНДIКТЕРI
Mubarakov A.M., Shyndaliev N. T., Zulpykhar Zh.E., Asanbay M.B., Abdoldinova G.T. Astana, Kazakhstan Eurasian National University named after L.N. Gumilyov
THE DIDACTIC CAPABILITIES OF MOBILE COMPUTER SYSTEMS
Мубараков А.М., Шындалиев Н. Т., Зулпыхар Ж.Е., Асанбай М.Б., Абдолдинова Г. Т. Астана, Казахстан
Евразийский национальный университет имени Л.Н. Гумилева
ДИДАКТИЧЕСКИЕ ВОЗМОЖНОСТИ МОБИЛЬНЫХ КОМПЬЮТЕРНЫХ СИСТЕМ
«C©yL©qyiym=J©yrMaL»#3i27),2©19 / PEDAGOGICAL SGQEMgl
9
Аннотация
Для успешного развития познавательных способностей школьников в ходе учебной деятельности необходимо искать современные информационные средства и методы обучения. Такие возможности предоставляют нам средства мобильного обучения. В данной статье приводиться анализ такого понятия, как мобильные компьютерные системы и ее составляющих. На основе их выявляется дидактические возможности мобильных компьютерных систем в обучении.
Abstract
For the successful development of cognitive abilities of schoolchildren in the course of learning activities it is necessary to look for modern information tools and teaching methods. Such opportunities provide us with a means of mobile learning. This article provides an analysis of such a thing as mobile computer systems and its components. On the basis of them, the didactic possibilities of mobile computer systems in learning are revealed.
Аннотация
Оцу жумысыныц барысында оцушылардыц когнитивтгк цабыеттерт табысты дамыту ушт заманауи ацпараттыц цуралдар мен оцыту эдгстергн iздестгру цажет. Мундай мумктджтер мобильдг оцыту эдга арцылы цамтамасыз етшедг. Бул мацалада мобильдг компьютерлгк жуйелер жэне олардыц компоненттерг сияцты мэселелердг талдау царастырылзан. Олардыц неггзгнде оцытудагы мобильдг компьютерлгк жуйелердгц дидактикалыц мумктджтерг аныцталды.
Ключевые слова: мобильных обучение, системы, дидактика, сеть, информатция, технология, класиффикация.
Keywords: mobile learning, systems, didactics, network, information, technology, classification.
ТYйiндi свздер: мобильдг оцыту, жуйелер, дидактика, желг, ацпарат, технология, жгктеу.
Мектеп окушыларынын танымдьщ кызметтерш оку 1с-эрекеттер1 барысында нэтижел1 тYPде дамыту Yшiн заманауи к¥ралдар мен эдютерд1 1здеслру керек. Ал каз1рп уакытта мундай мYмкiндiктi мобилдш компьютерлш жуйелер берш отыр.
Сонымен бiрге, мобилдi окытудын теориялык жэне практикалык алгышарттары бар болганына карамастан, кептеген мэселелер жеткшжл жасалмаган. Айталык, мобилдi окыту к¥ралдарыныц белсендi енпзшуше карамастан, окыту эдютемесш жет^вдру мэселелершщ теориялык непздемеа, элi де болса, жасалган жок.
Ендеше, мобилдi компьютерлш жYЙелердi колдану мумшндштерш ескерш окытудыц эдiстемелiк жYЙесi жасалган жок деп айтуга
болады, жэне ол барынша жанжакты зерттеудi кажет етедi, ал оны колданудыц дидактикалык мYмкiндiктерiн табу осы кYн талабы.
Fылыми эдебиеттердi зерделеу барысында мобильдi компьютерлш жYЙенiц тужырымдамасы, сондай-ак мобильдi окыту тужырымдамасы айкын аныкталмаганы аныкталды. Кейбiреулердiц (Герасимова О, Б.Баннистер, А Федосеев [1, 2, 3]) ойына сэйкес, б^л сымсыз Интернет аркылы окыту. Баскалары болса (В Куклев, М. Шарплз, Д. Трахлер [4, 5, 6]), мобильдi окытуга непзшен адамныц кез-келген уакытта жэне кез келген жерде жаца нэрсеш YЙрену Yшiн жасайтын ж^мысты жаткызады. Аталган зерттеушшердщ мобильдi окыту ^гымы бойынша кезкарастарын 1-кестеге ^сынып отырмыз.
Кесте 1.
Мобильдi окыту угымыма байланысты кезкарастар
Мобильдi окытуга амыктамалар Мобильдi окытудыц мYмкiмдiктерi
Mobile learning - WAP немесе GPRS технологиясын колданып мобильдi к^рылгыга (телефон немесе PDA) бiлiмдi жеткiзу. Тандалган к¥рылгыны пайдаланып интернетке шыгуга болады, материалдарды жYктеуге, форумда с^рактарга жауап беруге немесе сынак еткiзуге болады. Кеп келемдi материалдар, эдетте, дербес компьютер немесе жад картасы аркылы телефонга немесе PDA-га жуктеледг
Мобильдi окыту - бiлiм беру ресурстарына мобильдi колжетiмдiлiк жагдайында, м¥Fалiммен жэне баска студенттермен езара эрекеттесуi жагдайында бшм алу. Барлык акпарат алмасу, студенттер мен мyFалiмдер арасындагы барлык карым-катынас сымсыз желiде етедi.
М-Learning - мобильдi акпараттык технологияны колдану аркылы оку. Бiлiмгердiн жазбаша жэне математикалык дагдыларды жаксартуга мYмкiндiк бередi; вздерiнiн мYмкiндiктерiн тYсiнуге кемектеседi. Топтык жэне жеке оку тэжiрибесiн жетiлдiрдi. Окушыга каркынды окытуды кажет ететiн мэселелердi аныктауга мYмкiндiк бередi.
Мобильдi компьютер жYЙесi деп беретш компьютерлш аппараттык жэне пайдаланушыныц орналаскан жерше карамастан багдарламалык камтамасыз етудi айтады. Кафп акпаратты сактауга, ендеуге жэне беруге мумшндш замангы мобильдi компьютерлш жYЙелердiц
PEDAGOGICAL SCIENCES / <<ШУ1теУ1УМ-ШУГМА1>>#Щ27)),2©1]9
10
мысалдары ретшде коммуникаторлар мен смартфондарды, уялы жэне колжета^ компьютерлерд1 айтуга болады. Колданыстагы аныктамаларды талдау непзщде мобильд1 компьютерлш жYЙенiн келес тужырымдамасын усынып отырмыз.
Жуйе мугалшнщ компьютершен жэне студенттердщ мобильд1 курылгыларынан туратын акпараттык жэне телекоммуникациялык деректерд1 беру желю1 непзшде уйымдастырылады. ¥ялы компьютерлш жуйенщ конфигурациясы студенттердщ уялы курылгыларымен жеке катысуымен автоматты турде жасалады.
Осылайша, мобильд1 компьютерлш жYЙе мобильд курылгылардын, мобильд1
технологиялардын жэне уялы байланыс кызметтсршщ жиынтыгы болып табылады, ягни
МКЖ= МК+МТ+¥К
Мундагы, МКЖ - мобильд1 компьютерлш жуйе; МК - мобильд1 курылгылар; МТ - мобилд1 технология; ¥К - уялы кызметтер;
¥ялы курылгылар эдетте уялы телефондар, смартфондар, коммуникаторлар, калта компьютерлер немесе PDA, нетбуктер, ноутбуктер жэне планшетл компьютерлерден турады.
Мобилд1 технологиялар теменде кврсетiлген сымсыз желiлер аркылы, мобильд1 курылгыларды езара байланыстыру мYмкiндiгi:
- Global System for Mobile Communications (GSM);
- Wireless Application Protocol (WAP);
- General Packet Radio Service (GPRS);
- Bluetooth;
- WiFi;
- WiMax;
- Infrared Data Association (IrDA) жэне баска-лары.
¥ялы кызметтер - мобильдi Интернет аркылы акпаратты, кабылдау, сактау, ендеу, iздеу, акпа-ратты беру, бiр-бiрiмен карым-катынас жасау, телефон немесе жылдам хабар алмасу клиенттерi жэне т.б.
Ка^рп уакытта мобильдi компьютерл1к жYЙелер окытуда барынша жиi колданылып отыр.
Осы мэлiмдеменiн дурыстыгын Ban Bannister макаласынан табуга болады, ол мобильдi мульти-медиялык кызметтер, мобильдi интернет жэне уялы байланыстын мобильдi байланысын дамыту уялы окытуга Yлес косатынын керсетедi [7].
Мобильд1к бiлiм беру жYЙелерiн ен колайлы пайдалану «Модель 1 окушы: 1 компьютер» элек-трондык окыту модел1н iске асыру аркылы мумк1н болады.
«Модель 1 : 1 компьютер» («модель1: 1», eLearning 1: 1) электронды окыту моделi - студенттi
окытудьщ Heri3ri куралы компьютер, ал окыту эдiсi желшк езара эрекеттесудщ технологиялары мен KbOMerrepi болатын жагдай [8].
Окушыларга бшм беру кызметшде мобильдi бiлiм беру жуйелерш колданудьщ шетелд1к жэне отандык тэжiрибесi де аз емес. Бар тэшрибеш талдай отырып, окытуда мобильдi компьютерл1к жYЙелердi пайдаланудын жiктелуiн жасауга болады екен.
1)Оку-материалдарын усыну нысандары бойынша колдану: курылымдык мэт1н; бейнедэрiс; презентация;
2)Байланыс формалары бойынша пайдалану: чат; форум; электрондык пошта; файлдарды алмастыру; бейнеконференция.
3)Баскару формалары бойынша колдану: тестшеу; форумда жэне сухбатта сауалнама журпзу; жобалар жэне зерттеу бойынша есеп дайындау.
4)Тэжiрибелiк тапсырмаларды орындау фор-масы бойынша колдану: тренинг; топтык зерттеу жобасы.
Сонымен, алдын-ала журпзшген талдау мо-бильдi компьютерл1к жуйелерде дидактикалык мYмкiндiктер бар екендiгiн сенiмдi турде айтуга болатынын керсетедi. Эрине, ол уш1н мобильдi компьютерл1к жуйелердщ окытуды тиiмдi уйымдастыру уш1н кандай мYмкiндiктерi бар екен1н аныктау кажет.
^олданылFан эдебиеттер
1. Герасимова О. Мобильное обучение: в любое время в любом месте, [электронный ресурс] Доступ: http://www.trainings.ru/ library/articles/?id=6321 (дата обращения: 23.11.2010)
2. Баннистер Б. Понятие мобильного обучения, [электронный ресурс] http://wild.vspu.ru/doku.php?id=workroom:m-learn-ing:index (дата обращения 23.11.2010)
3. Федосеев A.A., Богданова Д.А., Телекоммуникации для образования // Информатика и образование. - 1993. - № 2. - С.54-62.
4. КуклевВ. А. Сущностные характеристики мобильного обучения как педагогической инновации /В.А. Куклев //Мир науки, культуры, образования. - 2008. - № 5(12). - С.204.
5. Шарплз М. Технический обзор мобильных вычислительных устройств// Journal of Computer Assisted Learning, 19, 3, pp. 392-395
6. Д. Трахлер. Моделирование, проектирование и сопровождение мобильной информационной минисистемы на платформе Windows СЕ. - М.: 2001. - 41 с.
7. МакароваН.В. Методология обучения новым информационным технологиям. - СПб.: СПбУЭФ, 1992. - 135 с.
8. КолинК.К. Опережающее образование и проблемы информатики // Международное сотрудничество. М., 1996. № 2. - Стр. 23-27.