5. Nabiyev A. Azerbaijan folk literature. In 2 volumes. 2 volume. Baku, Elm, 2006, 648 p.
6. Tahirzade A. Salman Mumtaz. Biography essay. Baku: "Kur", 2002, 16
7. Salman Mumtaz. Sources of Azerbaijan literature. Baku, Yazichi, 1986, 445, p. 32
8. Salman Mumtaz. Sources of Azerbaijan literature. Baku, Avrasiya press, 2006, p. 440
9. Salman Mumtaz. Sheikh Nizami. Newspaper "Communist". Baku, 1925, № 222
Гадим Руфуллаев Лянкяранский Государственный Университет
Литературно-исследовательская деятельность Салмана Мумтаза
Резюме
Ключевые слова: литературовед, сатирическая поэзия, собиратель фольклора, архив, репрессии.
Статья посвящена Салману Мумтазу, сыгравшему исключительную роль в развитии азербайджанской литературной критики. Подчеркивается, что хотя Салман Мумтаз провел детство в Ашхабаде, остаток жизни он прожил в родном Азербайджане - Баку. Юный Салман, свободно владевший рядом восточных языков, в том числе турецким и русским, интересовался чтением мировой литературы. Эта страсть постепенно привела его к исследованиям. Хотя его первая исследовательская работа была посвящена иранской литературе, позже он заинтересовался исследованиями азербайджанской литературы.
Таким образом, Салман Мумтаз начинает исследование азербайджанской литературы в двух направлениях; письменная и устная литература. Он собрал множество этапов письменной литературы и литературных образцов того периода и опубликовал их в газетах и журналах с некоторыми комментариями. Он был одним из первых в этой сфере. Он впервые представил науке десятки литературных личностей и их литературное наследие. В более чем двадцати книгах он представил этих авторов научному сообществу. Полученные им материалы и рукописи хранились в самой большой библиотеке своего времени, которую он создал, и в окрестностях.
Салман Мумтаз также был фольклористом. Он принимал непосредственное участие в сборе и издании образцов многих жанров народной литературы. Изданы его двухтомные книги «Поэты народа» по искусству азербайджанского ашуга.
Салман Мумтаз, жертва сталинских репрессий 1930-х годов, тоже был поэтом. После ареста его библиотека была уничтожена вместе с редкими экземплярами.
ЭеЖ 811.512.122 (075)
FТАМР: 16.21.33
ЭДЕБИ ОНОМАСТИКА ЖЭНЕ ОНОМАСТИКАЛЫКК КЕЩСТ1К
Сарбасова Ц.Б
фил.гыл.канд.
Цазац тш мен эдебиетг шфедрасыныц цауымдастырылган профессоры.
Талдыцорган ц., Цазацстан.
ЛИТЕРАТУРНАЯ ОНОМАСТИКА И ОНОМАСТИЧЕСКОЕ ПРОСТРАНСТВО
Сарбасова Карлыгаш Базарбековна
Канд., фил., наук,
ассоциированный профессор кафедры казахского языка и литературы,
г. Талдыкорган, Казахстан.
LITERARY ONOMASTICS AND ONOMASTIC SPACE
Sarbasova Karlygash Bazarbekovna
Candidate of Sciences,
Associate Professor of the Department of Kazakh Language and Literature,
Taldykorgan, Kazakhstan.
АННОТАЦИЯ
В статье описываются методы исследования ономастики художественной литературы в контексте со стилистикой, семантикой и семиотикой, в результате которой появилось новое направление в ономастике «литературная ономастика», имеющая свои особенности и значения. Определены жанровые виды и функции литературной ономастики.
Цель: Целью работы является исследования ономастической лексики значения и символы которых несут различную информацию и выполняют несколько функции. Также работа направлена на определение процессов формирования ономастического поля определенного языка.
Метод: Лингвистическое описание и систематизация.
Результат: Доказано, что ономастическое поле является частью художественного произведения и показателем творческой особенности определенного автора. Определены связи событийного и временного содержания произведения. Также охарактеризована специфика авторского произведения с позиции ономастического поля и выявлены связи между поэтонимов.
ANNOTATION
The article describes the methods of studying the onomastics of fiction in the context of stylistics, semantics and semiotics, as a result of which a new direction in onomastics "literary onomastics" has appeared, which has its own characteristics and meanings. The genre types and functions of literary onomastics are determined.
Purpose: The purpose of the work is to study onomastic vocabulary whose meanings and symbols carry different information and perform several functions. The work is also aimed at determining the processes of formation of the onomastic field of a particular language.
Purpose: The purpose of the work is to study the onomastic vocabulary, the meanings and symbols of which carry various information and perform several functions. The work is also aimed at determining the formation processes of the onomastic field of a certain language.
Method: Linguistic description and systematization.
Result: It has been proven that the onomastic field is a part of a work of art and an indicator of the creative peculiarity of a particular author. The relationship between the event and time content of the work has been determined. The specificity of the author's work is also characterized from the standpoint of the onomastic field and the connections between the poetonyms are revealed.
Ключевые слова: литературная ономастика, ономастическое поле, ономастическая лексика, стилистика, поэтонимы, семантика.
Key words: literary onomastics, onomastic field, onomastic vocabulary, stylistics, poetonyms, semantics.
Керкем мэтщдеп жалкы есiмдердi карастыру шыгарманы лингвостилистикальщ талдауда ерекше орын алады. Ономастикалык атаулар лексико-грамматикалык жэне стилистикалык
категориясымен ерекшелене отырып, керкем шыгарманыц образды компонента болып есептеледi жэне жалкы еамдер керкем шыгарманыц, каламгер шыгармашылыгыныц «ономастикалык элемш» к¥райды. Ка^рп уакытта керкем шыгарма жалкы еамдерш зерттеудщ жаца багыты ономастиканыц стилистикамен, поэтикамен, мэтш лингвистикасымен, лексикалык семантикамен, семиотикамен тогысында пайда болды. Б^л багыт зерттеушшер арасында «эдеби ономастика» деп аталып, термин ретiнде орныкты. Сонымен бiрге, «поэтикалык ономастика», «ономапоэтика», «стилистикалык ономастика» немесе «ономастилистика» тэрiздi синонимдес терминдер колданылып жур.
Эдеби ономастика керкем шыгармадагы, каламгер шыгармашылыгындагы барлык жалкы есiмдердiц колданылу ерекшелiктерiн зерттейдi. ¥лттык ономастикадагы жалкы еамдердщ тYрлерi, разрядтары эдеби ономастикада тура немесе жанама тYрде кершю табады. Олар керкем шыгарманыц жанры, семантикалык к¥рылымы, ономастикалык кецiстiк аясыныц кецдiгiмен, ономастикалык бiрлiктердiц эстетикалык мэшмен ажыратылады. Эдеби ономастика емiрдегi шынайы ономасика мен ойдан шыгарылган ономастиканыц каламгер шыгармашылыгындагы жэне жеке шыгармадагы орнын аныктайды. Профессор Ю.А. Карпенко «Имя собственное в художественной литературе» атты макаласында эдеби ономастиканыц мынандай белгшерш атап керсетедi:
1. Эдеби ономастика Yнемi екiншiлiк, ол ^лттык ономастика фонында кабылданады, ягни объектив дYниенiц субьективтi бейнесi. Керкем бейнелеудщ эдiсiне, уакыты мен элеуметпк ортасына карай жалпытiлдiк жYЙе каламгерге езiнiц модельдерi мен нормаларын бередг
2. Эдеби ономастика автордыц жеке басына тэуелдi, ол каламгердiц керкем шыгарманыц жанры, стил^ такырыбы, идеясына сай еркiн шыгармашылык iзденiсi , тацдауы негiзiнде туындайды, ал жалпыллдж ономастиканыц белгiлi бiр элеуметтiк ортада, ^лт тiлiнде табиги жэне :рак тарихи дамудан етедi.
3. Эдеби ономастика «атау акпараттык жэне эмоциялык т^ргыда функционалдык кайта к¥руга ^шырайды » Ол , ец алдымен, стилистикалык функция орындайды. Жалкы еамдер aуызекi сейлеу тiлiнде объектiлердi ажыратып, атайды, ал керкем тiлдегi жалкы еамдер дифференциялык функциямен коса, эстетикалык, керкемдiк, элеуметтiк жэне баска да кызметтердi аткарады.
4. Егер реaльдi ономастика тiлдiц сездiк к¥рамына шретш болса, онда ол-«тiл фaктiсi», ал эдеби ономастика - керкем «сез факпа».
5. Керкем шыгарманыц эркашан такырыбы болатыны анык жэне ол керкем шыгарманыц ономастикалык кещсппнщ непзп компонентi болып есептеледi.
Эдеби ономастиканыц аталган жалпы белгiлерiне эдеби шыгарманыц езiндiк жэне жYЙелiк ^йымдастырылуыныц ерекшелжтершен туындайтын жеке белгiлер де болуы мYмкiн. Бiздiц ойымызша, эдеби ономастиканыц аталган ерекшелiктерi эмбебап, олар барлык жанрдагы эдеби-керкем мэтiнге ортак. Эдеби ономастиканыц аталган белгiлерi жaлпытiлдiк ономастикадан
типологияльщ жэне функционалдьщ т^ргыда айырмашылыгын кврсетедгБ^л белгiлер эдеби ономастиканыц пэнiн гана емес, зерттеу аспектшерш де сипаттайды. Заманауи эдеби ономастиканыц мацыздылыгы онын жалпы стилистиканын, мэтш лингвистикасыныц идеясы мен эдiстерiмен байланысынан кврiнедi. Мэтiн ономастиконыныц взi, оныц
квлем^к^рамыдржгелу^ контекспен аракатынасы каламгердщ тандаган квркемдiк эдiстерi мен жанр зандылыктары негiзiнде аныкталады.Осынын аркасында квркем свз шебершщ енбектерiнде ономастикалык элем жасалып, вмiр CYредi. Сондыктан квркем шыгармага тиiстi жалкы есiмдердi тандау, орынды колдану каламгер Yшiн онай сокпайды. Квркем эдебиеттегi жеке автор шыгармаларыныц ономастикалык элемiн аныктап, зерттеп, талдау, зерделеу киын мэселелердiн бiрi болганымен,вте кызгылыкты. Кез келген атау - семантикалык жактан ж^мбак. Жалкы еамдердщ халык санасындагы жэне жазушынын эстетикалык мiндеттерiн жалпытiлдiк,
мэдени-психологиялык коннатациясына CYЙене отырып шешуге болады.Б^л жвнiнде В.В.Виноградовтыц квркем шыгармадагы жалкы есiмдер «мэнд^ мэнерлi жэне элеуметтiк сипатты» деген т^жырымымен толыктай келiсуге болады [1, 37 б.].
Эдеби ономастиканы жанрлык жактан ж1ктеуге болады:
а) поэзия ономастикасы немесе или поэтикалык ономастика - лирика, поэмалар, балладалар; б) квркем проза ономастикасы немесе квркем ономастика - эцпме, повесть, романдар; в) драматургия ономастикасы немесе
драматургиялык ономастика - комедия, драма, трагедиялар.
Ауызеш свйлеу тiлiндегi топонимдердi колдану мен квркем шыгармаларда топонимдердi колданудыц взiндiк ерекшелiктерi бар. Ю.А.Карпенко эдеби ономастика 1) эрдайым екiншi, ол жалпыхалыктык ономастика аясында кабылданады; ол объективп нэрсенiн субъективтi кврiнiсi; 2) автор т^лгасымен жэне шыгармашылыгынын уэждерiмен, мекен уакыты, элеуметтiк орта нормаларымен тYсiндiрiледi; 3) акпарат пен атау сезiмi т^ргысынан колданыстык кайта к¥рылуды саралайды; 4) ол - свйлеу дереп, ал накты, жалпыхалыктык тYPдегi ономастика - тiл дерегi; 5) эдеби шыгармалардагы басты атау - онын такырыбы, соцгысы зерттеушi назарынан жиi тыс калып кояды деп есептейдi [2, 220 б.].
В.И.Супрун квркем шыгармалардагы жалкы атаулар кандай мвлшерде болмасын Yш кызметп аткара алады: 1) мэтiн негiзi репнде - бас кейiпкердi белгiлеу; 2) ономастикалык ая тYзу; 3) факультативпк сипаттагы ажыратушы тацба ретiнде кызмет етедi деген т^жырым жасайды.
Жалкы еамдер кездеспейтiн мэтiндер кем де кем. Онимдер кез-келген квркем шыгармада мэтiнтYзушiлiк кызмет аткарады. Ацыз эцпмелер, ертегiлер мен кейбiр лирикалык влендердщ, эпикалык жэне драмалык шыгармалар тшнщ
ажырамас бвлiгi болып табылады, акпараттык, адрестiк, T.6.Kb3MerrepiMeH катар, «квркем эдебиеттеп жалкы есiмдер (немесе стилистикалык ономастика) квркем образдар жасау к¥раддарыныц 6ipi» болып табылады. [3, 35 б.].
«Эдеби шыгарманыц тутас мэтiнiнде жалкы еам онын стилистикалык жYЙесiнiн басты компонента ретiнде колданылады, мэтiннiн барлык денгейдегi семантикалык композициясын жасауда жетекш рвл аткарады: желiлiк, сюжетпк-образдык, идеялык-магыналык» [4, 154 б.].
1. Теориялык ономастиканын негiзгi угымдарынын бiрi - ономастикалык кенiстiк. Fалымдар б^л утымга тYрлi аныктама бергенiмен, жалпы, ономастикалык кещспк турасында зерттеушiлер m^i бiр арнага саяды. Казак тш жалкы есiмдерiнiн жиынтыгы казак тшнщ ономастикалык кещстшн кураса, квркем шыгармада камтылган барлык жалкы есiмдер квркем шыгарманын ономастикалык кенiстiгiн к¥райды. «Теория и методика ономастических исследований» (В.Э Сталтмане.,
Н.В.Подольская.,А.Х.Султанов.Ленинград,1986ж) атты ужымдык енбекте А.В. Суперанская: «ономастическое пространство - это сумма имен собственных, употребляющихся в языке данного народа для именования реальных, гипотетических и фантастических объектов. Оно определяется моделью мира, существующей в представлении этого народа в настоящее время, но в ней всегда сохраняются элементы прежних эпох. У людей, принадлежащих к разным культурам, эпохам, территориям, ономастическое пространство имеет совершенно различное заполнение. При этом ономастизируются различные классы предметов. Мир реальных вещей дополняется миром вещей фантастических и гипотетических, тем не менее, принимаемых за реальные» дейд^ ал ономастикалык шек туралы жалкы еамдердщ взшдж ерекшелжтерш ескере отырып, «поле в ономастике - это прежде всего определенная сфера соотнесенности имени... Имя включается в одно общее нерасчлененное ономастическое поле, входящее в комплекс семантических полей. Это поле может быть разделено на более частные в связи с объектной соотнесенностью имен: антропонимическое, топонимическое и т.д. в соответствии со сферами, на которые мы делим ономастическое пространство» деп тYЙiндейдi. Сонымен, ономастикалык лексика танбалар мен символдардан тирады, вз кезепнде олар белгш бiр дэрежеде тYрлi акпараттарга ие.
Халык тшндеп акикат, гипотетикалык, фантастикалык нысандар атауларынын жиынтыгы, ягни адамзат пен галамзаттын, кубылыс пен угым атауы ономастикалык кещспкп к¥райды. Ал квркем шыгарманын ономастикалык кещстшн шыгармадагы барлык жалкы еамдер -поэтонимдер курайды. Шыгарманын
ономастикалык кещстт шыгарманын жанры мен жазылган уакытымен, камтылган окигасымен байланысты болмак^р автор шыгармаларынын ономастикалык кещсттн аныктау белгiлi бiр улт
керкем эдебиетшщ поэтонимдерш саралауга мумшндж бередi. Керкем эдебиеттщ ономастикалык кецiстiгi ономастикалык зерттеудiц нысаны мен сипатына карай аныкталады. Шыгарманыц ономастикалык кецiстiгiн аныктауда поэтонимдердiц сипаты мен бейнелiлiк тудыратын кызметш аныктап коймай, баска бiрлiктермен байланысы, катысы ашылуы кажет. Ономастикалык кецiстiк - бiрiншiден, керкем шыгарманыц жалпы бейнелш к¥райтын к¥рамдас белшегi. Ешншвден, автордыц шыгармашылык ерекшелiгiнiц керсеткiшi.Yшiншiден, жанрлык , стильдж белгiлерi, шыгарма мазмунындагы окига мен шыгарма жазылган кезец ерекшелжтершщ аракатынасын керсетедi. Жеке автор шыгармалары толыгымен ономастикалык кецiстiк тургысынан зерделенгенде, каламгер жYгiнген ономастикалык жYЙенi тYсiнуге, накты бiр шыгармадагы поэтонимдердiц езара карым-катынасын керсетуге, калыптасуы, дамуы мен кызметтерш жеке авторлык жэне эдеби тш зацдылыктары тургысынан карастыруга мYмкiндiк бередi. Керкем мэтiндегi антропонимдер, топонимдер, зоонимдер жэне баска онимдер жеке зерттеу нысаны бола алады.Сонымен катар, олар бiрлiкте карастырылса, шыгарманыц жалпы ономастикалык кещстшнщ ономастикалык шегiн курайтын болады. Белгш бiр семантикалык топ iшiнде карастырылган поэтонимдердiц iшкi кaсиеттерi толыгырак; ашылады. Олар баска ономастикалык шек поэтонимдерiмен экспрессивтi - магыналык байланысын сактай отырып, керкем шыгарманыц бiрт¥тaс ономастикалык кещсппнщ сипатын ашады. Поэтонимдер керкем бейнелшк куралдар жYЙесiндегi ец к¥ВДы компонент болып табылады жэне ономастикалык кещспктщ бiр тYрiн курайды. Керкем мэтш курылымындагы ономастикалык кецiстiктiц уйымдастырушылык релi кецiстiктiц жYЙелiлiгiмен аныкталады, ягни семантикалык функцияга, олардыц сезжасамдык ерекшелжтерше, стилистикалык ерекшелiктерiне, ультрадыбыстык категорияга катысына, экспрессивтiлiк дэрежесiне байланысты тиiстi атауларды лексикалык категорияларга топтастыруга болады. Булардыц барлыгы керкем шыгармада керiнiс таба отырып, адами карым-катынасты, жакындык рецктерш, формальдылыкты, жас ерекшелiктерiн жэне баска модальды сипаттамаларды окырманга жетк1зуде мацызды рел аткарады. Поэтонимдердiц кеп кырлы ономастикалык ерiсi эпикалык шыгармаларда кершс табады. Онда эртYрлi категориядагы поэтонимдердщ энциклопедиялык жэне тiлдiк аппараты кещнен колданылады. Керкем шыгарманыц ономастикалык кещсппнщ ерекшелiгiн аныктауда сандык керсетк1ш мацызды рел аткармайды. Себебi ономастикалык кещстжгеп бiрлiктердiц саны керкем мэтiннiц келемше тэуелдi емес. Кебiнесе поэтонимдердiц саны керкем шыгарманыц максаты мен мiндеттерiне негiзделiп алынады.
Ономастикалык кецiстiкке онимдердщ енуi шартты болып келедгБул ^лгтык ономастиканыц поэтикалык ономастикадан айырмашылыгы болып
табылады. Сонымен катар, керкем шыгармада ономастикалык кещспк баска онимдердi кабылдамауымен сипатталады. Бул да- поэтикалык ономастикалык кещспк пен улттык ономастикалык кещспктщ непзп айырмашылыктары. ¥лттык ономастикалык кещспкке сапалы езгерiске айнала алатын сандык динамика тэн.
Керкем шыгарманыц ономастикалык кещстшн калыптастырудыц ек1 кезещн керсетуге болады. Бiрiншi кезец автордыц керкем шыгарма идеясынан бастап шешушi кезецге дейiнгi жумыс кезецiн камтиды. Екiншi кезенде белгiлi бiр керкем шыгармага уакыт пен кецiстiкте еш езгерюаз кызмет аткаратын поэтонимдер статикалык тYPде бекiтiледi. Керкем шыгарманыц ономастикалык кещстшн кaжеттi поэтонимдермен толыктыру динамикасы тек бiрiншi кезецге гана тэн. Керкем шыгармамен жумыс жасау барысында поэтонимдердi ерк1н алмастыруга, жумыс контекспнде олардыц функцияларын езгертуге болады. Бул керкем шыгармашылыктыц субъективтi мотивтерiмен тYсiндiрiледi. Керкем шыгарманыц ономастикалык кецiстiгiне улттык ономастикада белсендi немесе пaссивтi кызмет аткаруына карамай эртYрлi поэтонимдер кiруi мYмкiн. Керкем мэтiнде улттык ономастикалык онимдердщ кептеп кездесуше карамастан, поэтонимдердщ де еш категориясы кездеседi. Олар - антропонимдер мен топонимдер. Антропонимдер мен топонимдер арнайы максаттагы керкем шыгармаларды (ертегiлер, жануарлар туралы эцпмелер, фантастикалык керiнiстер жэне т.б.) коспаганда, баяндаудыц барлык ономастикалык фонын аныктайды. Керкем шыгармадагы поэтикалык aнтропонимдердiц Yлесi баска онимдерден, тiптi топонимдерден де асып тYседi. М^ндай антропоцентризм керкем шыгарманыц ономастикалык кещсппнщ мацызды ерекшелш болып табылады. Керкем шыгарманыц ономастикалык кещстшнщ турактылык, туйыктык жэне антропоцентриспк тэрiздi белгiлерi оны ерк1н, автономды ж^мыс iстейтiн кубылыс ретiнде карастыруга мYмкiндiк бередi. М^нда керкем шыгарма авторы к¥растырушы, эзiрлеушi релiн аткарады. Автор керкем шыгармамен ж^мыс жасау барысында, непзшен, улттык ономастиконга CYЙене отырып, алгашкы поэтонимдердi iрiктеуде шыгармашылыгына ерiк бередi.
Поэтикалык ономастиканыц мацызды белгiлерiнiц бiрi: оныц улттык ономастикага караганда екiншi кезекте болуы,ол керкем шыгарманыц ономастикалык кещстшндеп жYЙелiк катынастардыц турактылыгына эсер етедг Бул принцип мулдем шындыкка жанаспайтын окигаларды баяндауда керкем мэтiндегi шынайылыкты сактауга кемектеседi.
Ономастикалык кецiстiк жазушыныц сездiк корыныц бiр белiгiн курылымдык тургыдан камти отырып, автордыц жеке даралыгы мен шеберлiк децгейiн сипаттайды. Керкем мэтiннiц ономастикалык кецiстiгiн уйымдастыруда антропонимдер басты кызмет аткарады. Себебi керкем мэтiн окырманды мэтiндiк кещспкте
багыттайтын ономастикалык оське непзделген. Шыгарма кейiпкерi антропонимдермен гана аталады. Егер жазушы кейiпкерлердi бейнелеу максатында апеллятив есiмдердi колданса, олар онимделш, контекстiк антропонимдерге айналады.
ЭДЕБИЕТТЕР Т1ЗЕШ:
1.Виноградов В. О художественной прозе // О языке художественной прозы. - М.: Наука, 1980. -358 с.
2.Суперанская А. Теория и методика
ЭеЖ 811.512.122 (075)
FТАМР: 16.21.33
ономастических исследований. М., Наука, 1986. - 255 с.
З.Ортальщ Казакстанньщ жер-су аттары. /Жауапты ред. Т.Жанраков. -Алматы: Fылым, 1989. -256 б.
4.Элiмхан А. Шыгыс Казакстанныц онтYCтiк аймагы
топонимдерiнiн ттлдак жэне этномэдени негiздерi. /Филол. гылым. канд.
дисс. Алматы, 2001. -149 б.
«АЛАСАПЫРАН» РОМАНЫНДАFЫ АНТРОПОНИМД1К РЕАЛИЙЛЕРДЩ КЫЗЫМЕТГ
Сарбасова Ц.Б.
фил.гыл.канд.
Цазац тш мен эдебиетг кафедрасыныц цауымдастырылган профессоры.
Талдыцорган ц., Цазацстан.
Мухамадиева С.С.
1.Жансуггров атындагы Жетгсу университетгтц 2-курс магистранты,
Талдыцорган ц., Цазацстан.
РОЛЬ АНТРОПОНОМИЧЕСКИХ РЕАЛИЙ В РОМАНЕ «АЛАСАПЫРАН»
Сарбасова Карлыгаш Базарбековна
Канд., фил., наук,
ассоциированный профессор кафедры казахского языка и литературы,
г. Талдыкорган, Казахстан.
Мухамадиева Сания Сарсенбаевна
2-курс магистра казахского языка и литературы, г. Талдыкурган, Казахстан.
THE ROLE OF ANTHROPONOMIC REALITIES IN THE NOVEL "ALASAPYRAN"
Sarbasova Karlygash Bazarbekovna
Candidate of Philology,
Associate Professor of the Department of Kazakh Language and Literature,
Taldy^rgan, Kazakhstan.
Mukhamadieva Saniya Sarsenbaevna
2-course Master of Kazakh Language and Literature,
Taldykorgan, Kazakhstan
АННОТАЦИЯ
В статье рассматриваются имена собственные, входящие в категорию реалий, также описываются границы между реалиями и именами собственными. Сообщается роль антропонимов в романе.
Цель: выявление материальных реалий в романе, в том числе антропонимов -имен героев, с помощью которых показать национальный менталитет и грань казахской истории. Доказать, что между реалиями и именами собственными есть различия.
Результат: Реалии по материальной специфике подразделяются на несколько видов. Первый вид - вид реалий по материальной специфике, состоит из географических, этнографических, общественно-политических реалий. «Географические реалии» отождествляют с «ономастическими реалиями», в состав которых входят топонимы и антропонимы. Примерами художественных произведений, доказывается неразрывная связь определенных реалий с народом, являющегося создателем, пользователем и владельцем языка.
ANNOTATION
The article discusses proper names that are included in the category of realities, and also describes the boundaries between realities and proper names. The role of anthroponyms in the novel is reported.
Purpose: identification of material realities in the novel, including anthroponyms - the names of heroes, with the help of which to show the national mentality and the facet of Kazakh history. Prove that there are differences between realities and proper names.