Научная статья на тему 'АКТЁРНИНГ МАҲОРАТИНИ ОШИРИШДА ДИҚҚАТНИ ЖАМЛАШ ВА ХОТИРАНИ МУСТАҲКАМЛАШ МАШҚЛАРИНИНГ АҲАМИЯТИ'

АКТЁРНИНГ МАҲОРАТИНИ ОШИРИШДА ДИҚҚАТНИ ЖАМЛАШ ВА ХОТИРАНИ МУСТАҲКАМЛАШ МАШҚЛАРИНИНГ АҲАМИЯТИ Текст научной статьи по специальности «СМИ (медиа) и массовые коммуникации»

CC BY
62
13
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
Ключевые слова
Диққат / хотира / пауза / темпо-ритм / тасаввур / Attention / memory / pause / tempo-rhythm / imagination

Аннотация научной статьи по СМИ (медиа) и массовым коммуникациям, автор научной работы — З Аҳмедов

Ушбу мақолада актёрнинг маҳоратини оширишда диққатни жамлаш ва хотирани мустаҳкамлаш машқларининг аҳамияти ҳақида ҳикоя қилинади.

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.
iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.
i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.

THE IMPORTANCE OF FOCUSING AND MEMORY EXERCISES TO IMPROVE ACTORS 'SKILLS

This article discusses the importance of concentration and memorystrengthening exercises in improving an actor’s skills

Текст научной работы на тему «АКТЁРНИНГ МАҲОРАТИНИ ОШИРИШДА ДИҚҚАТНИ ЖАМЛАШ ВА ХОТИРАНИ МУСТАҲКАМЛАШ МАШҚЛАРИНИНГ АҲАМИЯТИ»

"Oriental Art and Culture" Scientific-Methodical Journal - Issue 6 / 2021 ISSN 2181-063X

АКТЁРНИНГ МАХРРАТИНИ ОШИРИШДА ДИВДАТНИ ЖАМЛАШ ВА ХОТИРАНИ МУСТАХ^КАМЛАШ МАШЦЛАРИНИНГ АХДМИЯТИ

З.А^медов

Узбекистон давлат санъат ва маданият институтининг

Фаргона минтакавий филиали

Аннотация: Ушбу маколада актёрнинг махоратини оширишда диккатни жамлаш ва хотирани мустахкамлаш машкларининг ахамияти хакида хикоя килинади.

Калит сузлар: Диккат, хотира, пауза, темпо-ритм, тасаввур.

THE IMPORTANCE OF FOCUSING AND MEMORY EXERCISES TO

IMPROVE ACTORS 'SKILLS

Z.Ahmedov

Fergana regional branch of Uzbekistan State Institute of Arts and Culture

Abstract: This article discusses the importance of concentration and memory-strengthening exercises in improving an actor's skills.

Keywords: Attention, memory, pause, tempo-rhythm, imagination.

Диккат ва хотира тушунчалари бир-бири билан чамбарчас богликдир. Уларни бир-биридан ажратиб караш ноурин. Шунинг учун хам диккатни, хам хотирани мустахкамловчи машкларни мунтазам такрорлаб туриш актёрлик махоратини оширишда мухим ахамият касб этади. Бунинг учун куйидаги машкларни тавсия этамиз.

1-машц. Юриш. Гурух айлана хосил килиб туради. Унг оёкдан бошлаб кадам ташланади. Х,ар кадамга баралла томошабинга йуналтирилган овоз билан унгача саналади. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. Юриб санаётган пайтда коматни тик ушлашга ва эстетик жихатдан чиройли куринишга яъни осанкага эътибор каратилади. Бунда асосий диккат факат овозни кучайтиришга эмас, тугри юришга, партнёрлар билан оралик масофаларни бир хилда булишига, айлана шаклини бузмасликка хам каратилади

2-машц. Юриш. Олдинги холат давом этади. Энди хар унг оёкка саналади. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. Бунда хам юкорида айтилган диккат ута мухим.

3-машц. Х,ар икки кадамда бир марта унг оёкка саналади. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. Айлананинг шакли узгариб кетмасликка, кадамларни партнёрнинг

кадамига мослаштиришга, коматни эркин ва чиройли тутишга, овозни томошабинга йуналишига асосий диккат каратилади.

4-машц. Олдинги учта машк узаро богланади, узлуксиз такрорланади. Х,ар бир машк ораса киска пауза сакланади, паузада ички санок учгача (1, 2, 3) булади. Бунда харакат ва нутк богланиб кетади.

5-машц. Айлана шакли сакланади, аммо юришнинг характери узгаради. Бу машкни «учишга шайланаётган куш» деб хам номлашимиз мумкин. Куллар ён томонга кенг ёйилиб, пластик холатда (худи аста канот кокишни бошлаган бургутдай) кутарилади, унг оёк хам гавданинг пластик холатига мос равишда кутарилади, туширилгач, «бир» деб паст овозда саналади. Чап оёк тушгач, тизза букилади. Яна унг оёкнинг тушишига «икки» деб саналади. Овоз бироз кучаяди. Машк шу тарзда 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 гача санаб юрилади, куллар харакати хам шунга мос равишда давом этади. Эслатиб утамиз, хар бир санок унг ёкка саналади. Х,ар бир санокда харакат темпи ва овоз кучайиб боради. Шу машклар кетма-кет такрорланади ва сифат даражасига эътибор берилади. Талабаларнинг агар тасаввури ишласа, уларнинг кайфиятлари хам узгача булади.

Шунингдек, эшитиш ва бахолаш каби элементлар хам диккат учун жудаям зарурдир. Эшитиш оркали диккатни туплаш учун куйидаги машкларни бажариш мумкин.

Талабалар чордана куриб ярим доира шаклида утирадилар. Кузлар юмилган, куллар икки тизза устига жойлашган холда вазифани тинглайдилар. Вазифа: ун сония ичида ташкаридаги овозларни, ун сонияда коридорни, сунгги ун дакикада аудиторияни эшитиш керак. Хдмма талаба диккат билан ташкаридаги, коридордаги ва аудиториядаги овозларни эшита бошлайди. Кузларни очиб, биттадан ким нечта овоз эшитганлиги текширилади. Масалан, кушларнинг овози, бунда факатгина кушнинг овозини эшитмасдан, балки кайси кушлар сайраганлиги, неча марта сайраганлиги, уша кушларнинг ташки куриниши канакалиги, каерда ва нима учун сайраганлигигача таърифлаб бериш керак. Ёки одамларнинг овозлари, кимлар - танишми, таниш эмасми, ёши нечаларда, айнан нима деди, ва хакозо.

Энди талабаларга деразадан ташкарига караб табиатни уч дакика ичида кузатиш ва эслаб колиш вазифаси берилади. Бунда талаба уч дакика ичида жуда куп нарсаларни илгаб, эслаб колиш керак. Вакт тугагач, карамасдан нима курганини жонли нуткда тутилмасдан тасвирлаб беришлари керак. Масалан, дарахтлар канака рангда, осмон ва булутларниг ахволи, узоклардаги биноларнинг куриниши, курилишлар, уларнинг услуби ва хакозо. Ёки аудиториядаги жихозлар канака, уларнинг аник номларичи, уларнинг сони нечта, пардаларнинг тузилиши ва нима учун осилгани, девордаги суратлар, пианино, ёритгичлар хамма, хаммасини тез куриб, эслаб колиш ва буни кузларни

юмган, ёки светни учириб куйган холда айтиб бериш талабадан диккатли булишликни талаб этади. Бу машклар талабаларнинг биринчидан, тасаввурини кенгайтирса, иккинчидан, хотирасини мустахкамлайди.

Баъзан, диккат билан кузатинг, деган вазифани шунчаки бажарадиганлар хам топилади. Аудиториядаги нарсаларни диккат билан кузатмайдиганлар хам булади. Натижада улар курган нарсаларини батафсил гапириб беролмайдилар. Чунки диккат билан кузатмасдан, механик караш билан чекланадилар. Станиславский айтганидек, «диккат бошка, диккатли булиб куриниш бошка, куриш учун кучанишнинг кераги йук, караш керак экан деб, кузни косасидан чикаришнинг хам кераги йук. Кузлар - кунгил ойнаси, улар билан диккат билан караш зарур».1 (Дархакикат, тинмасдан гапирадиган тил, бетухтов кимирлайдиган кул ва оёклар хамма нарсага хаёт багишловчи маъно тула кузнинг урнини босолмайдилар.

Актёрларнинг ижодий фаолиятида бошка машклар каби куз машкларининг ахамияти хам каттадир. Чунки улар кун давомида матнлар билан ишлайдилар ва шу билан бирга репетиция ва спектаклларда ортикча юк оладилар. Кузнинг хам узига яраша биз бошкара оладиган мускуллари булади. Кузлар аввал тепага, кейин пастга, сунгра унг ёнга, кейин чап ёнга каратилади. Ун дан кейин эхтиёткорлик билан секин бир марта айлантирилади, сунгра иккинчи томонга бир марта айлантирилади. Худи шу машк ковокларни пастга тушириб ва ковокларни тепага кутариб бажариш мумкин. Бу машклар кун давомида, бир неча марта такрорланиб турилса максадга мувофик булади. Буни талаба актёрларга хам ургатиш яхши натижаларни бериши мумкин. Хуллас, сахна нутки махоратини эгаллашда услуб ва воситалардан тугри фойдаланишга ва машкларни бажарганда унинг мохиятини тушунишга харакат килиш мухим. Машкларда органика эркинлиги, муайян максадлилик муомала, овоз жарангдорлиги кабилар актёрнинг хам ва унга ургатувчи муаллимнинг хам диккат марказидан четга чикиши мумкин эмас.

Фойдаланилган адабиётлар

1. Boltaboeva U., Sh U., Rahmonova N. CREATIVE PERSON-THE ROLE OF LIVE WORD IN EDUCATING AN ACTOR //European Journal of Arts. - 2019. - №№. 3.

2. Boltaboyeva U., Rakhmonova N., Usmonov S. Characteristics of speech Art: problems and solutions //ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal. - 2020. - Т. 10. - №. 4. - С. 559-567.

3. Болтабоева У. Нутк санъатининг узига хос хусусиятлари: муаммо ва ечимлар //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. I (2).

1 Станиславский К.С. Актёрни уз устида ишлаши. -Т.: Бадиий адабиёт, 1969. 115-б.

38

4. Boltaboeva U. Using Oral Folk Art Methods in Improving Speech Technology //Eastern European Scientific Journal. - 2019. - №. 1.

5. Akbarova M., Tursunova G., Abdunazarov Z. Section 3. Theater art //European Journal of Arts. - С. 125.

6. Усмонов Ш. САХНАДА ТАШКИ КИЁФАГА АКТЁРНИНГ МУНОСАБАТИ //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. II.

7. Усмонов Ш. Илм даргохига бир назар //Oriental Art and Culture. - 2019. -№. IV (1).

8. Умарова Х,., Усмонов Ш. Санъатга багишланган умр //Oriental Art and Culture. - 2019. - №. IV (1).

9. Dehqonov R., Tursunova G., Abdunazarov Z. Pedagogical aproaches to the formation of musical literacy of students in the sytem of higher education //ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal. - 2020. - Т. 10. - №. 3. - С. 91-95.

10. Tursunova G., Karimov B. PEARLS OF UZBEK NATIONAL DANCE //International Engineering Journal For Research & Development. - 2020. - Т. 5. - №. Conference. - С. 4-4.

11. Абдуназаров З. МИЛЛИЙ УЙИНЛАРИМИЗ ИШТИРОКИДА ЁШ АКТЁРЛАРНИ ТАСАВВУРИ ВА ДИККАТИНИ ЧАРХЛАШ //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. III.

12. Абдуназаров З. ТИМСОЛЛАР СИЙМОСИНИ ЯРАТИШ //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. III.

13. Yuldasheva S., Madumarova M. TASKS AND CONTENT OF BIBLIOGRAPHIC WORKS //European Journal of Arts. - 2020. - №. 1. - С. 148-152.

14. Юлдашева С. Китоб-кунгил чироги //Oriental Art and Culture. - 2020. -№. I (2).

15. Юлдашева С. Китоб мутолаасини шакиллантиришда кутубхоначилик фаолияти //Oriental Art and Culture. - 2019. - №. IV (1).

16. Yunusov G., Juraev I., Ahmedov R. A LOOK AT THE REGIONAL SEASONAL FOLKLORE AND THEIR ORIGIN. THE ROLE AND IMPORTANCE OF FOLKLORE IN THE DEVELOPMENT OF DANCE ART //European Journal of Arts. - 2020. - №. 1. - С. 121-124.

17. Yunusov G. X., Juraev I., Ahmedov R. The European Journal of Arts, Issue 1/2020.

18. Talaboev A., Akbarov T., Haydarov A. The European Journal of Arts, Issue 1/2020.

19. Ахмедов Р. Миллий мусикий ижрочилик санъатига бир назар //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. I (2).

20. Юлдашев К., Эгамбердиев Х. Режиссура: кеча ва бугун //Oriental Art and Culture. - 2019. - №. IV (1).

21. Талабоев А. Маком санъатида сузнинг урни //Oriental Art and Culture. -2019. - №. IV (1).

22. Haydarov A. QOSHIQLAR ORQALI O'QUVCHILARDA VATANPARVARLIK TUYGUSINI SHAKLLANTIRISH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. IV.

23. Акбаров Т. ФОЛЬКЛОР ВА АНЪАНАВИЙ МУСИКА МАСАЛАЛАРИ //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. IV

24. Омоновна Д. С. ТАРИХИЙ КУЛЁЗМА МАНБАЛАРНИ КОНСЕРВАТЦИЯ-РЕСТАВРАЦИЯ КДЛИШ ЖАРАЁНЛАРИ ХУСУСИДА //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

25. Угли X. И. Т. ТИЛШУНОСЛИКДА СОЛИК-БОЖХОНА ТЕРМИНОЛОГИЯСИНИНГ ТАДКИКИ //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

26. Угли X. И. Т. УЗБЕК СОЛИК ТЕРМИНЛАРИНИНГ АФФИКСАЦИЯ УСУЛИ БИЛАН ЯСАЛИШИ //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

27. Мирзаева Н., Аскарова М. ЧУЛПОН ИЖОДИДА МИЛЛИЙ УЙГОНИШ ХАРАКАТИ //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

28. Турсунов Б. ЧОЛГУ ИЖРОЧИЛИГИ ТАРИХИГА БИР НАЗАР //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

29. Shermatova X. MUSIQA NAZARIYASINING O'ZIGA XOS XUSUSIYATLARI //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

30. Гофурова Б. АКТЁРНИНГ НУТКИНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШДА ИННОВАЦИОН ТЕХНОЛОГИЯЛАРНИНГ АДАМИЯТИ //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

31. Пулатов Р. «МИРЗО УЛУГБЕК» ТРАГЕДИЯСИНИНГ ЯРАТИЛИШИ ТАРИХИ //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

32. Qurbonova M. СНЕТ EL MUSIQASI TARIXIGA BIR NAZAR //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

33. Маматкулов Б. ТЕАТРДА САДНАЛАШТИРУВЧИ РАССОМНИНГ КАСБ СИРЛАРИ //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

34. Ismoilova M. CHOLG'U IJROCHILIGIDA NOTAGA QARAB IJRO QILISH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

35. O'Taganov R. J. TA'LIM USLUBINING ASOSIY AFZALLIKLARI //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

36. Mamatov J. BARKAMOL AVLODNI TARBIYALASHDA ERTAKLARNING AHAMIVATI //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

37. Haydarov A. QOSHIQLAR ORQALI O'QUVCHILARDA VATANPARVARLIK TUYGUSINI SHAKLLANTIRISH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. IV.

38. Акбаров Т. ФОЛЬКЛОР ВА АНЪАНАВИЙ МУСИКА МАСАЛАЛАРИ //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. IV.

39. Аскарова М. УЗБЕК АДАБИЙ ТАЩИДИ ТАРАККИЁТИ //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

40. Turgunbaev R., Takada H. Co-WEB: A Peer-to-Peer Based, Partially Decentralized Framework for Collaborative Web-Content Publishing //2009 First International Conference on Advances in Future Internet. - IEEE, 2009. - С. 67-72

References

1. Boltaboeva U., Sh U., Rahmonova N. CREATIVE PERSON-THE ROLE OF LIVE WORD IN EDUCATING AN ACTOR //European Journal of Arts. - 2019. - №. 3.

2. Boltaboyeva U., Rakhmonova N., Usmonov S. Characteristics of speech Art: problems and solutions //ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal. - 2020. - Т. 10. - №. 4. - С. 559-567.

3. Болтабоева У. Нутк санъатининг узига хос хусусиятлари: муаммо ва ечимлар //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. I (2).

4. Boltaboeva U. Using Oral Folk Art Methods in Improving Speech Technology //Eastern European Scientific Journal. - 2019. - №. 1.

5. Akbarova M., Tursunova G., Abdunazarov Z. Section 3. Theater art //European Journal of Arts. - С. 125.

6. Усмонов Ш. САХНАДА ТАШКИ КИЁФАГА АКТЁРНИНГ МУНОСАБАТИ //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. II.

7. Усмонов Ш. Илм даргохига бир назар //Oriental Art and Culture. - 2019. -№. IV (1).

8. Умарова Х., Усмонов Ш. Санъатга багишланган умр //Oriental Art and Culture. - 2019. - №. IV (1).

9. Dehqonov R., Tursunova G., Abdunazarov Z. Pedagogical aproaches to the formation of musical literacy of students in the sytem of higher education //ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal. - 2020. - Т. 10. - №. 3. - С. 91-95.

10. Tursunova G., Karimov B. PEARLS OF UZBEK NATIONAL DANCE //International Engineering Journal For Research & Development. - 2020. - Т. 5. - №2. Conference. - С. 4-4.

11. A6gyHa3apoB 3. MHTTHH YHHHTAPHMH3 HfflTHPOKH^A Em AKTEPTAPHH TACABBYPH BA ^H^KATHHH ^APXTAm //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. III.

12. A6gyHa3apoB 3. THMCOTTAP CHHMOCHHH ^PATHm //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. III.

13. Yuldasheva S., Madumarova M. TASKS AND CONTENT OF BIBLIOGRAPHIC WORKS //European Journal of Arts. - 2020. - №. 1. - C. 148-152.

14. rongameBa C. KHTo6-KyHrnn Hnporn //Oriental Art and Culture. - 2020. -№. I (2).

15. rongarneBa C. KHTO6 MyTonaacHHH mammaHTHpHmga KyTy6xoHaHHHHK ^aonnaTH //Oriental Art and Culture. - 2019. - №. IV (1).

16. Yunusov G., Juraev I., Ahmedov R. A LOOK AT THE REGIONAL SEASONAL FOLKLORE AND THEIR ORIGIN. THE ROLE AND IMPORTANCE OF FOLKLORE IN THE DEVELOPMENT OF DANCE ART //European Journal of Arts. - 2020. - №. 1. - C. 121-124.

17. Yunusov G. X., Juraev I., Ahmedov R. The European Journal of Arts, Issue 1/2020.

18. Talaboev A., Akbarov T., Haydarov A. The European Journal of Arts, Issue 1/2020.

19. AxMegoB P. Mh.mhh MycHKUH h^pohhhhk cantarara 6np Ha3ap //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. I (2).

20. ro^garneB K., 3raM6epgneB X. Pe^nccypa: Kena Ba 6yryH //Oriental Art and Culture. - 2019. - №. IV (1).

21. Tana6oeB A. MaspM caHtaraga cy3HHHr ypHH //Oriental Art and Culture. -2019. - №. IV (1).

22. Haydarov A. QOSHIQLAR ORQALI O'QUVCHILARDA VATANPARVARLIK TUYGUSINI SHAKLLANTIRISH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. IV.

23. AK6apoB T. OOTEKTOP BA AHEAHABHH MYCH^A MACATATAPH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. IV

24. OMOHOBHa C. TAPHXHH KY.TE3MA MAHEATAPHH KOHCЕPBATЦH£-PЕCTABPAЦH£ ^HTHm ^APAEHTAPH XYCYCH^A //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

25. Yon H. T. TH-mYHOCTHK^A COTH^-EO^XOHA TEPMHHOTOrH^CHHHHr TA^^H^H //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

26. Yrnn H. T. Y3EEK COTHK TEPMHHTAPHHHHr AOOHKCAЦH£ YCYTH EHTAH ^CATHmH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

27. Mnp3aeBa H., Ac^apoBa M. W.nOH H^O^H^A MH..HHH YHFOHHffl ^APAKATH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

28. TypcyHOB E. TO.HFY H®PO^H.nHrH TAPHXHrA EHP HA3AP //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

29. Shermatova X. MUSIQA NAZARIYASINING O'ZIGA XOS XUSUSIYATLARI //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

30. Fo^ypoBa E. AKTEPHHHT HYTKHHH TAKOMH.n.AfflTHPHfflAA HHHOВAЦHOH TEXHO.OrH£.APHHHr A^AMH^TH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

31. nynaroB P. «MHP3O Y.YFEEK» TPArE^H^CHHHHr ^PATHHHfflH TAPHXH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

iНе можете найти то, что вам нужно? Попробуйте сервис подбора литературы.

32. Qurbonova M. CHET EL MUSIQASI TARIXIGA BIR NAZAR //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

33. MaMar^ynoB E. TEATP^A CA^HA^AfflTHPYB^H PACCOMHHHr KACE CHP.APH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

34. Ismoilova M. CHOLG'U IJROCHILIGIDA NOTAGA QARAB IJRO QILISH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

35. O'Taganov R. J. TA'LIM USLUBINING ASOSIY AFZALLIKLARI //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

36. Mamatov J. BARKAMOL AVLODNI TARBIYALASHDA ERTAKLARNING AHAMIVATI //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

37. Haydarov A. QOSHIQLAR ORQALI O'QUVCHILARDA VATANPARVARLIK TUYGUSINI SHAKLLANTIRISH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. IV.

38. AK6apoB T. OO.EK.OP BA AHLAHABHH MYCHKA MACA.A.APH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. IV.

39. Ac^apoBa M. Y3EEK A^AEHH TAH^H^H TAPAKKHETH //Oriental Art and Culture. - 2020. - №. V.

40. Turgunbaev R., Takada H. Co-WEB: A Peer-to-Peer Based, Partially Decentralized Framework for Collaborative Web-Content Publishing //2009 First International Conference on Advances in Future Internet. - IEEE, 2009. - C. 67-72

i Надоели баннеры? Вы всегда можете отключить рекламу.